Ga naar inhoud

Lieve Luna wordt morgen geopereerd


Stamper

Aanbevolen berichten

Alweer bijna 2 weken geleden ging ik met Luna naar de avond-spoed-dierenarts. Ze had maden.

Tijdens het onderzoek wat volgde bleek ze een grote open wond te hebben vlak naast haar plasgaatje in een plooi.

Er zaten geen maden in (gelukkig).

De volgende avond kon ik weer naar de dierenarts (deze keer een andere ivm avonddienst) want ze had nog meer maden. Ze was een nachtje gebleven en hebben haar grondig gewassen en verder geschoren. In de grote wond zaten ook toen geen maden.

Afgelopen vrijdag ben ik op controle geweest bij m'n eigen dierenarts. Ze vond het maar een rare wond, eigenlijk was het gewoon een gat want haar huid loopt erin door. Ik kreeg zalf mee die ik 3x per dag met een wattenstaafje in het gat aan moest brengen. Dit heb ik zaterdag en zondag gedaan.

Ik zou vanavond om 18:00 uur weer op controle komen maar bij twijfel mocht ik ze vanochtend ook komen brengen voor een dagje in de praktijk.

Gisteravond twijfelde ik over "de wond" en heeft mijn man haar vanochtend naar de da gebracht. Ze heeft vanochtend "de wond" helemaal goed schoongespoeld etc. en met haar vinger zalf erin gesmeerd. Alles voelde goed aan. Ik kon ze om 18:00 uur komen ophalen en zou antibiotica etc mee naar huis krijgen.

Maar toen de da rond 16:00 uur weer "de wond" ging checken door met haar vinger erin te voelen ontdekte ze een lekkage om het zomaar te noemen. Dit kan dus echt serieus wel kwaad want via het lek kom je in haar buikholte of iets dergelijks. Als we er niets aan laten doen wordt ze ziek, etc, etc.

Daarom gaat ze morgen onder narcose om te opereren. De da wil heel het gat (is dus een soort zakje) weg snijden, schoonmaken en dicht hechten. Maar het is riskant doordat het zo dicht langs haar plasgaatje zit. En ze weet nog niet wat ze verder aan gaat treffen.

Het kan dus zomaar zijn dat ik morgen geen Luna meer heb :(

Na de operatie (of tijdens als ze meer aan treffen) wordt ik gebeld. Ze wist net nog niet hoe laat ze wordt geholpen, kan best pas 's middags zijn. Dat wordt een lange dag morgen........

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bah wat kruipt de tijd! Heb het druk genoeg op het werk en normaal vliegen de dagen voorbij. Maar gisteren en vandaag is het verschrikkelijk....hoe langzaam de tijd gaat. Normaal heb ik altijd moeite met het feit hoe belachelijk snel de tijd gaat.

Wordt er gek van!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Eindelijk, de da heeft gebeld. Alles is super goed gegaan. Ze heeft het weg kunnen snijden en verder geen extra schade aangetroffen. Het geheel is gehecht, helaas niet onderhuids maar met knoopjes dus daar moet ze wel van afblijven. Anders krijgt ze een kapje om. Ik ga ze rond half 6 vanavond ophalen en dan vrijdag even op controle. We zullen ze eens extra gaan verwennen mijn lieve meid! Ben zo blij!!! Hopelijk hersteld ze goed.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja, ze is weer thuis! Nu kan ze gaan ontstressen. Zojuist heeft ze gelukkig wat hooi en een stukje witlof gegeten! Ze is zo zielig....

Vanaf morgen 2x per dag antibiotica en enrofloxoral (voor de darmwerking) geven en vrijdagmiddag op controle.

Ben zo trots op mijn lieve meid :love:

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...

Helaas, wat zo mooi leek is toch niet zo mooi!

Vorige week maandagavond (bijna een week na de operatie)zag ik ineens de wond een stukje open staan (1 of 2 hechtinkjes eruit). Balen! Ze bleef er zo goed van af. 's Nachts kapje om gedaan en de volgende ochtend naar de dierenarts. Een paar dagen zalf door het gaatje in de wond gespoten en afgelopen donderdag terug op controle. Zag er redelijk goed uit, maar Luna was ondertussen na die weken te veel af gaan vallen. Ze was te dik, dus ze kan het hebben maar het is nu te veel geworden.

Afgelopen zaterdag weer op controle. Helaas bleek het niet goed. Er kwam me toch een véél te grote hoeveelheid pus uit de wond! En dat ondanks alle antibiotica die ze al bijna 2 weken kreeg toe gedient.

De dierenarts weer een ander antibiotica-zalfje in de wond gespoten en gisteravond weer op controle geweest.

Er klopt gewoon echt iets niet. Luna d'r lichaam is niet in staat de wond te laten genezen. Het blijft dik en ontstoken en er blijft pus uit komen. Gisteravond besloten om nóg een andere antibioticazalf erin te spuiten. Dit wordt de allerlaatste poging, iets anders blijft er niet over. Morgenavond gaan we weer op controle en als het dan niet beter is dan laten we haar inslapen.

Ik heb wekenlang mijn best gedaan maar ze mankeert toch iets waardoor de wond dus niet geneest.

Ze eet heel wisselend de afgelopen weken, van erg weinig tot wat meer. En ze is ook te veel afgevallen.

Ik vind het zo zielig :( maar als een konijn geen konijn kan zijn dan is dat ook niet goed. Ze is nog wel erg allert en er zit genoeg beweging in en dat maakt het ook zo moeilijk.

Ik heb de hoop opgegeven en denk echt dat ik morgenavond alleen naar huis ga samen met mijn man, maar zonder mijn allerliefste Luna.....

Link naar reactie
Delen op andere sites

Oooh wat een slecht nieuws!! Hoe kan dat nou, jeetje zeg! Is de ontsteking naar binnen geslagen? Of???

Heeft de dierenarts al Duplocilline gegeven? Dat is best een heftige antibiotica, maar misschien de laatste hoop? Ik weet het niet.

Ik zal voor je duimen!!

Heeft de da het ook uitgeknepen dan? Klinkt nu als een abces en dat kan wel even duren. Echt naar allemaal. Is dat gat ontstaan door die maden? Idd Duplo werkt het beste tegen pus, dus zeker proberen!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Helaas....we hebben Luna gisteren laten inslapen. Ze was super veel afgevallen in 2 dagen tijd. Er klopte gewoon iets niet in haar lijfje en we wisten niet wat maar dat het niet goed was dat wisten we zeker.

Ik maak een topic voor Luna aan in het forum regenboogbrug.

Bedankt voor jullie medeleven!!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .