Ga naar inhoud

Gezond gewicht? en hoe zindelijk?


ilse42

Aanbevolen berichten

Hoii iedereen,

ik vroeg me al een tijdje af of mijn konijnen een gezond gewicht hebben! want Junior komt echt niks aan, hoeveel hij ook eet hij komt gewoon niet aan, hij is 1,01 kilo en is een nhd ( hangoordwerg ) konijntje, en Tasha is 1,5 en een rasloos konijn, ze eten allebei gewoon goed en gezond.

Ochtend : allebei eideropje biks ( heb sinds kort 2 bakjes omdat Tasha anders veel minder dan Junior had )

Middag : Groenvoer, klein beetje ze krijgen daar niet heel veel van.

Avond : allebei weer eierdopje biks.

Als tussendoortje klein beetje brood, of wat fruit hihi

Het gaat eigenlijk alleen maar of hun gewicht goed is?

En over zinndelijk ze zijn in huis redelijk zindelijk kwa keutelen niet altijd,

Maar in hun hok krijg ik ze maar niet zindelijk ben er moet junior al 1 jaar mee bezig! maar ze poepen zoveel dat het moeilijk is om alle keutels in dat wctje te doen, tips? hoe hebben jullie je konijn(en) zindelijk gekregen?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Is Junior echt een NHD?? Vind hem er eigenlijk een beetje anders uit zien...

Maar ik heb er niet echt verstand van...

Het gewicht van een NHD is tussen de 1.15 en 1.65 kg, dus dan zou hij aan de lichte kant zijn, maar misschien is hij wat kleiner??

Je moet gewoon even voelen of ze dik of dun zijn. Voel je de ribben en ruggengraat goed bij ze??

Hoeveel gram zit er in een eierdopje? Je geeft HFST toch? of heb ik dat fout gelezen?

Van groenvoer mogen ze trouwens best wel veel hebben als ze daar goed tegen kunnen. Maar daardoor gaan ze niet echt meer of minder wegen, van fruit wel....

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja hij is aan de kleine kant, en de ruggengraat en ribben voel je niet heel goed, maar wel wat meer bij Junior dan bij Tasha, maar wat hij ook krijgt hij komt niks aan.

daar zit ongeveer 15 tot 20 gram in, de dierenarts heeft gezegt dat ze er niet teveel van mogen hebben.

ja ze krijgen hfst naturel dat is duurder dan de gewone 1,5 kilo was al 8 euro dus dat zal wel goed voer zijn hihi.

Oke dan krijgen ze daar wat meer van!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nee junior is geen rasloos konijn junior is een hang oor dwerg konijntje, de vriendin van me zus heeft heel veel konijnen toen wouden ze 1 keer met die konijnen fokken, en toen kwammen er 4 kindjes uit. De vader en moeder waren allebei ook een nhd konijn, en junior dus ook hihi, Tasha is een rasloos konijn en er zit heel veel verschil kwa lengte in.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nee junior is geen rasloos konijn junior is een hang oor dwerg konijntje, de vriendin van me zus heeft heel veel konijnen toen wouden ze 1 keer met die konijnen fokken, en toen kwammen er 4 kindjes uit. De vader en moeder waren allebei ook een nhd konijn, en junior dus ook hihi, Tasha is een rasloos konijn en er zit heel veel verschil kwa lengte in.

Dit is Junior toch?

attachment.php?attachmentid=60645&d=1339094325

Dit konijn heeft lange plukjes rond zijn oren en in zijn nek, een NHD heeft die niet.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maar hij is wel een dwergkonijn als je mijn 2 konijnen naast elkaar zet! zit er echt heel veel verschil in echt, en al die andere konijnen waar Junior vandaar kwam hadden ook geen plukjes allemaal niet, maar als 2 de zelfde soort fokken moet hij wel het zelfde zijn.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Tja sorry maar qua uiterlijk (ook de stand en vorm van de oren bijvoorbeeld) is het echt geen NHD ;) hij kan wel een dwerg zijn qua formaat, ook rasloze konijnen zijn dwergen, kleine, middel of grote konijnen. Maar een raskonijn is hij niet. En dat er heel veel verschil tussen jouw konijnen naast elkaar zit kan prima, je hebt rasloze konijnen in letterlijk alle soorten en maten.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Tja wat is zindelijk? Mijn nijnen zijn zindelijk. Ze doen hun plasje op dezelfde plek. Maar keutelen doen ze overal. Dat doen ze bij mij alle 4 dus ik neem aan dat dat normaal is. Ik vind het ook niet erg want het zijn maar keutels. Ben allang blij dat de urine op dezelfde plek wordt gedaan. Als je dan op die plek een bak neer zet, met de eerste keer wat geur van hun urine er in, dan gaan ze vanzelf in de bak zitten om te plassen. Het gaat er namelijk niet om ze zindelijk te maken, een konijn is (in de meeste gevallen, uitzonderingen daar gelaten) van nature al zindelijk want ze kiezen steeds dezelfde hoek/plek in het hok voor hun behoefte. Wij mensen hoeven er dus alleen maar een bak(je) neer te zetten :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .