Spring naar bijdragen
asti

wanneer stro?

Recommended Posts

Vraagje.. ik heb voor het eerst konijnen buiten (semi-buiten, want overdekt balkon) en ik moet zeggen dat ik de temperatuurschommelingen van de afgelopen week best heftig vind voor de beestjes. Ene moment is het overdag tegen de dertig graden aan, nu 's avonds is het best heel erg fris. Wanneer beginnen jullie met stro de hokken leggen? Ze liggen nu helemaal tegen elkaar aan, hebben ze het koud? Of merken ze er niet zoveel van met die vachtjes en moet het echt tegen vriespunt aanzitten voordat stro nodig is?

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ik heb altijd stro in het hok, nu natuurlijk wel maar een klein beetje. Ik merk aan Fred dat hij het heel prettig vind als er stro ligt om op te knabbelen (vooral als hij wat gestresst is, hij heeft het echt nodig) en ze schuiven het zelf aan de kant als het te warm voor ze is om erop te liggen.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Hier hetzelfde, hier ligt altijd wel een klein laagje of hoopje stro in het hok. Vinden het inderdaad ook heerlijk om op te krabbelen en als ze het warm hebben gaat het aan de kant en soms verspreiden ze het over de vloer. Heb dus het idee dat ze dat prima zelf kunnen regelen. Zodra het inderdaad onder de 10 graden wordt dan komt er wat meer in.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

@boclau.. zijn ze bij jou wel goed zindelijk dan? Ik had ze de eerste nacht met de bedekking van het reismandje in het nachthok gezet en dat hebben ze fijn als wctje gebruikt. Nu ik alle bodembedekking heb weggehaald plassen ze keurig op de toiletjes. Het idee van stro in het hok is vrij ingeburgerd bij me, vind het gewoon ook een gezellig gezicht.. maar wil natuurlijk niet dat ze daardoor door het hele hok gaan plassen!

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
@boclau.. zijn ze bij jou wel goed zindelijk dan? Ik had ze de eerste nacht met de bedekking van het reismandje in het nachthok gezet en dat hebben ze fijn als wctje gebruikt. Nu ik alle bodembedekking heb weggehaald plassen ze keurig op de toiletjes. Het idee van stro in het hok is vrij ingeburgerd bij me, vind het gewoon ook een gezellig gezicht.. maar wil natuurlijk niet dat ze daardoor door het hele hok gaan plassen!

Bij mij zijn ze nu gelukkig helemaal zindelijk! Fred was eigenlijk gelijk al zindelijk. Met Pebbles kostte het wat meer moeite om haar helemaal zindelijk te krijgen. In het hok met stro ging het goed (of er net naast, omdat ze niet helemaal goed op het wctje zit), maar buiten het hok ging het af en toe mis. Volgens mij vergat ze gewoon af en toe om terug in haar hok te gaan...

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

ik heb ook altijd wat stro in het hok liggen, in de winter wel meer natuurlijk!

mijn konijn is ook zindelijk. af en toe liggen er wel wat keutels buiten het wctje, maar meer ook niet.

alleen als hij uit zn hok mag, gaat hij echt niet terug om netjes op zn wctje te poepen hoor! dan laat hij het gewoon vallen...! :P

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Er ligt bij mij ook altijd wat stro in. Als ze het warm krijgen, dan weten ze wel middeltjes om het aan de kant te schuiven of ze gaan aan de andere kant liggen. Straks in de winter krijgen ze een lekkere laag stro.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Dat is hier ook, geen stro, alleen toiletbakje = netjes op het bakje plassen

stro in het hok = Lonja mag iedere dag het hele hok schoonschrobben.

Dus ligt bij mij het stro onder het hok, op de begane grond zeg maar. Op de een of andere manier wordt er dan niet in geplast. Vraag mij niet wat de logica is, maar het werkt.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites