Ga naar inhoud

Bach Bloesems voor verhuizing (Maaike)?


Elvje

Aanbevolen berichten

Zoals een aantal weten, hangt hier een verhuizing boven mijn hoofd. Mogelijk zelfs een spoedverhuizing, volgend weekend.

Nu zit ik met Maaike. Als ik met iets meer rust kan verhuizen, doe ik dat pas als ik er ook direct ga wonen en alles daar (zo goed als) klaar is, maar als we met spoed gaan, wordt het natuurlijk een pak hectischer!

Maaike is zéér stressgevoelig en heeft al stress als de dingen een beetje anders gaan, een angstig en onzeker meisje. Stress en spanning heeft al een bewezen slechte invloed op haar gezondheid (gas en EC). Dat is dus niet echt iets waar zij en ik op zitten te wachten. Uit voorzorg ga ik haar hoogstwaarschijnlijk preventief behandelen (ipv vanaf morgen)

Nu vroeg ik mij dus af of Bach Bloesems dus nog iets voor haar kunnen betekenen? Om de stress wat te verlichten en alle gekte een beetje te kunnen doorstaan. En hoe werkt dat? Hoelang van te voren moet je beginnen met de behandeling? Hoe dien je het toe in dit geval? Hoeveel heeft ze nodig?

Alvast bedankt!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb geen ervaring met bach bij konijnen, heb dus geen flauw idee van hoeveelheid ed.

Maar als ik mondelinge examens of presentaties had, of alleen het vliegtuig moet nemen ofzo van die dingen die voor mij stressy zijn, dan neem ik "Bach Rescue Remedy" . Dat is speciaal voor situaties met stress.

heel veel succes met de verhuizing!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Preventief behandelen? Waarmee?

Bloesems kan ik je weinig over vertellen, maar wat wel heel belangrijk is dat is om toch zoveel mogelijk te proberen zelf rustig te blijven. Ze voelt jouw stress, ik denk dat dat veel meer invloed op haar heeft dan de chaos om haar heen.

Sterkte met de verhuizing! Waar ga je naartoe verhuizen? Hou er rekening mee dat konijnen voor de wet onder productiedieren vallen en dat daar soms aparte regelgeving voor is als je ze over de grens meeneemt. Volgens mij is het in de landen om ons heen verder geen probleem maar ik weet het niet zeker.

Link naar reactie
Delen op andere sites

@ Petradhd, ik ga naar België. Ik verwacht geen gekte om het feit dat ik dieren meeneem de grens over. Kon in ieder geval geen rare dingen op het internet vinden.

Preventief behandelen met Fenbendrops (Panacur), omdat ze dus erg strest en ze al 2 maal in korte periode een opstoot van EC heeft gehad.

Ik ben wel druk met van alles, maar niet echt gestrest. Ik probeer goed te plannen, goede lijstjes te maken, zodat ik op mijn organisatie kan vertrouwen en dus minder druk hoef te maken om dingen die ik vergeet. (En dus minder stress). Zeker voor Maaike zal ik er echt naar streven om de gekte bij hen weg te houden. Blijf normaal ook wel rustig en kalm in stresssituaties, tenminste, als mijn magnesiumpeil niet veel te laag is. ;)

Vandaag zijn we druk bezig geweest met inpakken en dat ging met Maaike eigenlijk behoorlijk goed. Liefst had ze er met haar neus bovenop gestaan, maar dat durft ze dan weer net niet. Ze kwam wel even regelmatig gluren, stond ook regelmatig grandioos in de weg. Onderzocht nieuwe plekjes die vrijkwamen en werd er dus niet onzeker van. Wohw, mijn meisje is echt enorm geëvolueerd.

Milo daarentegen zat in elke doos, tussen alle spullen, in alle kasten, in elke schuif, achter de schuiven in de kast. Overal waar hij in of tussen paste, of waar hij dacht dat hij tussen paste. Ze zijn hier ook zo enorm gek op papier. En nog zijn ze niet moe, zo geprikkeld dat ze vandaag zijn.

Dat ze het vandaag zo goed heeft gedaan, geeft in ieder geval weer een hoop vertrouwen. Ben benieuwd!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik zou Rescue Remedy van Bach in het drinkwater doen. Niet teveel. Dosering durf ik zo niet te zeggen maar in 100 ml kunnen toch zeker 6 druppels. Ook vOOr t vertrek zou ik rescue remedy in de nek op de huid doen zodat die door de huid naar binnen trekt. Het geeft echt rust voor de gebruiker.

Mensen kunnen t ook direct in de mond spuiten of druppelen maar dat zou ik met konijnen niet durven i v m hun gevoelige verteringssysteem.

En nee, ik heb niks met t product, geen aandelen en geen belangen maar ik heb n vriendin met n hondentrimsalon die er thuis n kleine dierentuin op na houd en die kent t spul en gebruikt t op alle dieren die t nodig hebben.

Link naar reactie
Delen op andere sites

ben altijd erg skeptisch over dit soort middeltjes en lees ook dat er in Rescue Remedy Clematis zit, wat normaal gesproken giftig is voor konijnen (diarree, ademhalingsproblemen, geirriteerde huid- en slijmvliezen). Verder is de effectiviteit van Bach nooit wetenschappelijk aangetoond, tenminste niet voorbij het placebo effect (http://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/12635462). Het kan dus best zo zijn dat doordat jij je konijn zoiets geeft jij ook zelf denkt dat je concreet wat doet om de stress te verminderen, jij daardoor zelf rustiger wordt en je beestje dat weer oppikt.

Persoonlijk vind ik het zonde van het geld en vind ik het ook link om zomaar middeltjes te geven aan konijnen, die toch al zo'n gevoelige spijsvertering hebben. Het is vreselijk vervelend als je beestje stress heeft en je er zo graag wat aan wilt doen, maar hm nee.. ik zie liever bewijzen en feiten voordat ik een diertje zoiets zou geven :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik durf het eigenlijk niet door het water te mengen, omdat daar ook al kruidenelixer in zit. Andere optie die ik via de zoekfunctie tegenkwam en die aangeraden werd, was inwrijven op de oortjes. Als ik iets niet mag van Maaike... is het de oortjes aanraken of natmaken :P

Ik weet het gewoon niet zo goed. Zoals vandaag ging het dus echt super met haar. Sowieso verhuis ik met hen direct hun eigen spulletjes mee en zet ik daar meteen al hun 'zooi' op. Ik weet dat zoiets haar al helpt, maar dan zit je nog met die reis :P

Link naar reactie
Delen op andere sites

Oh dat zal zeker helpen.. en vooral ook de viezigheidjes meenemen zodat meteen alles zoals thuis ruikt. De reis is met de auto neem ik aan?

Even voor je gegoogled, de RSPCA heeft een adviesstuk van drie pagina's over het stressvrij vervoeren van konijnen. Het meeste is erg voor de hand liggend, maar misschien heb je er nog wat aan: http://www.rspca.org.uk/ImageLocator/LocateAsset?asset=document&assetId=1232727710884&mode=prd (is een pdfje).

Komt vast wel goed :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Oef, gelukkig doe ik het wel goed volgens dat document :P

Wellicht hou ik het alleen bij de fenbendrops, omdat ze vorig jaar ook een uur gereisd hebben. Dat vond ze niet super, maar welk konijn nou wel? :P Milo vond het in het begin wel machtig mooi, tot hij te vaak met zijn vriendinnetje naar de DA moet. Dat zal mij ook wel beïnvloeden, het gesukkel met Maaikes gezondheid dit jaar. Wil dat gewoon liever niet meer meemaken ;)

Link naar reactie
Delen op andere sites

6 druppels!????????? veel ste veel!!! voor een kat is het 4 druppels PERDAG!! dus voor een konijn zou 2 genoeg moeten wezen!

spreek je over ingeven in de bek rechtstreeks? Ik heb het over toevoegen aan water of door de huid laten opnemen, dat is heeel anders en dan is de directe inname minder dan bij rechtstreeks in de bek ingeven, wat ik bij konijnen nOOit zou doen

Link naar reactie
Delen op andere sites

ben altijd erg skeptisch over dit soort middeltjes en lees ook dat er in Rescue Remedy Clematis zit, wat normaal gesproken giftig is voor konijnen (diarree, ademhalingsproblemen, geirriteerde huid- en slijmvliezen). Verder is de effectiviteit van Bach nooit wetenschappelijk aangetoond, tenminste niet voorbij het placebo effect (http://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/12635462). Het kan dus best zo zijn dat doordat jij je konijn zoiets geeft jij ook zelf denkt dat je concreet wat doet om de stress te verminderen, jij daardoor zelf rustiger wordt en je beestje dat weer oppikt.

Persoonlijk vind ik het zonde van het geld en vind ik het ook link om zomaar middeltjes te geven aan konijnen, die toch al zo'n gevoelige spijsvertering hebben. Het is vreselijk vervelend als je beestje stress heeft en je er zo graag wat aan wilt doen, maar hm nee.. ik zie liever bewijzen en feiten voordat ik een diertje zoiets zou geven :)

Bachbloesems zijn in de tincturen al onwijs verdund (er is nauwelijks plantextract van aanwezig in de tinctuur), en van die tincturen gebruik je maar enkele druppels die je weer in water mengt. Voor schadelijke stoffen uit de clematis hoef je dan dus ook niet bang te zijn. Om die reden kunnen, ook bij konijnen, Bach Bloesems veilig bij dieren oraal gegeven worden.

Wetenschappelijk bewijs is heel lastig te verkrijgen als het gaat om homeopathie/ bach bloesem (dit zijn 2 verschillende dingen). Dit omdat je er geen wetenschappelijk opgebouwd onderzoek op los kunt laten. Je kunt namelijk niet één grote groep behandelen met hetzelfde middel. Het is per persoon verschillend wat de effecten zijn of wat diegene nodig heeft. Om die reden kun je niet werken met een behandelgroep en een controlegroep en is een wetenschappelijk onderzoek uitvoeren dan ook lastig. Als we het over (niet-wetenschappelijke dus) bewijzen van de werkzaamheid hebben is het een ander verhaal. Ik heb inmiddels al zoveel positieve ervaringen in mijn omgeving gezien dat ik overtuigd ben. En of het nou een placebo-effect is (hoewel me dat sterk lijkt bij dieren) of niet, als het werkt, werkt het.

Scheelt dat oraal hier toch niet wil met Maaike, dat geeft onwijs veel stress.

In hun drinkwater zit al Kruidenelixer van Jan Smit, geen idee hoe dat samen gaat?

Je kunt het kruidenelixer wel door blijven geven, maar de bach kun je dan beter niet in het water doen.

6 druppels!????????? veel ste veel!!! voor een kat is het 4 druppels PERDAG!! dus voor een konijn zou 2 genoeg moeten wezen!

Goed, dan de uitspraak van Tash. Voor IEDER dier geldt dezelfde dosering. Of je nou een paard of een hamster behandeld, van een flesje samengestelde bloesems wordt aangeraden het dier 16 druppels per dag te geven, bij voorkeur 4 keer op een dag 4 druppels dus. Bij de rescue remedie is de dosering iets anders, daar gaan 8 druppels in een gebruiksflesje ipv de gebruikelijke 4.

Wanneer je het in hun water zou doen druppel je van elke gekozen remedie dus 4 druppels in de waterbak, en van de rescue remedy 8.

Wanneer je een gebruiksflesje maakt doe je in 30 ml water 4 druppels van elke gekozen remedie en van de rescue remedie weer 8. Van zo'n gebruiksflesje geef je dan weer minimaal 4 keer daags 4 druppels en vaker indien nodig (bijvoorbeeld 4x per dag 6 druppels)

Het is niet zo dat je kunt overdoseren met Bach. Het is alleen wel zo dat meer niet persé werkzamer is. Maar al zou ik een heel flesje opdrinken zou ik alleen een beetje dronken worden vrees ik, maar niet ziek oid.

Elvje: Voor Maaike kan ik je de zogeheten 'overplaatsingsremedie' aanraden. Die bestaat uit 'Walnut', 'Star of Bethlehem' en 'Honeysuckle'. In Maaikes geval zou je er dan ook nog Rescue Remedie aan toe voegen. Mocht je overwegen om haar dit te gaan geven, stuur dan even een pbtje. Dan leg ik je nog het ea uit.

Ik ben niet zo goed in uitleggen, ik ben wél een ster in het schrijven van kromme zinnen, dus ik hoop dat het een beetje duidelijk is allemaal.

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Petra:België :P

Madammie heeft iets van 'Bach' onder haar naam staan dus ik denk dat zij er misschien wel het eea ervan weet?

Joehoe, madammie!!!

Ik ben ook wel benieuwd. Misschien is het ook wel iets voor mijn stresskipje hier.

Misschien ben ik wel groot fan van de muziek van Johann Sebastian Bach :mdr:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja dat kon ook nog, ik had niet eerder posts van jou over dit onderwerp gelezen :P

Maar blijkbaar heb ik het goed ingeschat.

Ik ga het ook eens onthouden voor Klaver. Het lastige is wel dat met in het drinkwater doen het andere konijn het ook meekrijgt terwijl ik dat niet nodig vind.

Link naar reactie
Delen op andere sites

In het drinkwater kan ik ook niet echt aanraden eigenlijk. Zelf geef ik het op een klein stukje brood oid, werkt ideaal. Geen gestress en het dier in kwestie vraagt zich telkens weer af wat hij toch zo goed heeft gedaan dat ie telkens wat lekkers krijgt.

Al kan het geen kwaad als een ander konijn er ook van meekrijgt hoor. Heeft geen enkel positief of negatief effect.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wetenschappelijk bewijs is heel lastig te verkrijgen als het gaat om homeopathie/ bach bloesem (dit zijn 2 verschillende dingen). Dit omdat je er geen wetenschappelijk opgebouwd onderzoek op los kunt laten. Je kunt namelijk niet één grote groep behandelen met hetzelfde middel. Het is per persoon verschillend wat de effecten zijn of wat diegene nodig heeft.

Dat is een geweldig leuk verkooppraatje van een industrie die er ontzettend veel geld mee verdiend inderdaad :) Er zijn genoeg wetenschappelijke onderzoeken op uitgevoerd, met genoeg controle groepen en set-ups zoals dat altijd gebeurd. Het is onzin dat iedereen zo 'speciaal' zou zijn dat effecten bij iedereen verschillend zouden zijn. WEL is placebo effect in veel gevallen bewezen, zowel bij mensen (die het zelf nemen) als bij huisdieren (omdat het toedienen effect heeft op de gemoedstoestand van de eigenaar, wat ten eerste de ervaring van de eigenaar kleurt en ten tweede de gemoedstoestand van het dier dat de emotie van de eigenaar oppikt).

In zekere zin kan het geen kwaad, omdat het inderdaad (net als homeopathie) dus geen moer doet. Van de andere kant, het is zo doodzonde van je geld en je houdt jezelf er zo mee voor de gek. Daarbij kan het in een aantal gevallen (niet deze) wel degelijk gevaarlijk zijn als men denkt medicatie te geven voor iets waar een arts ECHTE medicatie voor zou moeten geven.

Buiten het feit dat ik moeite heb met allerlei wilde claims waar niet meer dan anekdotisch bewijs voor is ;) Ik kan honderd links posten naar allerlei wetenschappelijke onderzoeken, maar met de stelling 'de wetenschap kan dit nooit bewijzen' houdt het helaas gewoon op denk ik, dat is nogal een dooddoener. Agree to disagree dan maar.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Of je twijfelt aan de werkzaamheid is aan ieder. De essentie van de natuur, verwerkt in producten is de oeroude voorvader van de moderne wetenschap op medisch gebied. WIL je er niet in geloven, neem dan lekker de chemische troep. Maar sta je er open voor dan gebruik je t gewoon. Ik gebruik liever deze middelen op natuurlijke basis dan de chemische zooi waarmee artsen mij ooit hebben vergiftigt. Mijn leven is erg verandert na de hoge doses prednison kuren om blind worden te voorkomen. Geheel volgens medisch attest is mijn gehele gezondheid verprutst en zal ik nooit meer normaal kunnen leven en functioneren. IK hou t liever bij Homeopatie. En anderen mogen gewoon lekker doen wat ze zelf willen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bedankt allemaal voor de reacties :)

Ik wacht morgen even af, dan weet ik iets meer. Gekte of een rustigere geplande verhuizing. Dat is een essentieel verschil natuurlijk.

Mijn voorkeur gaat natuurlijk uit naar het laatste, maar een job is ook wel fijn (dan wordt het optie 1).

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maar Elvje, wat voor verhuizing het ook wordt, gezien Maaikes voorgeschiedenis is die overplaatsingsremedie is sowieso wel aan te raden hoor.

aangepast door Gast
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik gebruik liever deze middelen op natuurlijke basis dan de chemische zooi

Er is een groot verschil tussen natuurlijke producten en producten die zo vaak zijn aangelengd dat er geen traceerbare moleculen van het oorspronkelijke materiaal meer te vinden zijn. Natuurlijk 'werken' planten en 'natuurlijk' richten reguliere medicijnen soms schade toe (denk aan een chemokuur...).. maar om alles wat niet-regulier is over een kam te scheren en het geweldig te vinden is een beetje jezelf voor de gek houden.

Natuurlijk mag iedereen doen wat ze zelf willen.. vind het alleen jammer dat ik via mijn zorgverzekering bijdraag aan alternatieve geneeswijzen waar nul wetenschappelijk bewijs voor is qua werkzaamheid.

Verder zeg je het goed.. 'geloof'. Het is inderdaad een geloof.. en daar valt dus helaas ook niet echt over te discussiëren. Ik kan respect hebben voor jou als persoon, maar niet voor jouw 'geloof'. Gezien je bewoording geloof ik dat het wederzijds is ;)

@Elvje.. hopelijk brengt morgen dan meer duidelijkheid inderdaad, veel succes!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .