Spring naar bijdragen
Majk

Koppeling Buffel en (nu nog) Henk

Recommended Posts

Hoi allemaal,

Ik ben vanmiddag naar de opvang geweest en daar is Buffel gekoppeld aan Henk. Ze zijn samen in de ren gezet en het verliep allemaal heel rustig. Ze zochten beiden toenadering, maar liepen dan ook weer van elkaar weg. Er is niet gevochten. In de auto naar huis hebben ze de hele weg tegen elkaar aan gelegen in de vervoersbox. Nu zijn we net thuis. Ik heb de kap van de vervoersbox er af gehaald. Henk komt er nog niet echt uit en Buffel zit nu alleen maar te stampen.

Ik heb ze niet in een neutrale ruimte gezet, omdat dit volgens de opvang niet nodig was. Heb wel gezorgd dat er wat minder speelgoed etc staat.

Is dat stampen oké en moet ik het laten begaan?

Ik hou jullie op de hoogte van deze koppeling!

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Oké dank je Koen :)

Ik kan ze niet echt neutraalzetten, ze zitten in de woonkamer, buffel is overal in huis al geweest.. Badkamer zou kunnen, maar dat kan maar voor even en dan heb ik er geen zicht op..

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
Zijn het twee rammen ?

Nee hoor, Buffel is een dame ;) ik weet het, niet echt een meisjesnaam, maar zo heette ze al toen we haar ophaaldenen we vonden het wel grappig, de kinderen daar hadden het zelf bedacht;)

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
En welke opvang ben je geweest ?

Ze moeten echt in een neutrale ruimte

Hou goed in de gaten dat ze blijven eten en keutelen

Aa en Hunze :) ze zijn natuurlijk daar wel samen in een neutrale ren gezet :)

Ik zal het in de gaten houden, maar ze zijn natuurlijk net thuis.. Buffel heeft al wel wat gegeten, Henk nog niet..

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

De badkamer is wel het beste, en je kan af en toe wel op een kiertje kijken, toen de koppeling van Junior en Tasha was, hadden wij er ook weinig zicht op en alles is goed gekomen.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
Laat ze ook nog net gelijk in de woonkamer.

Fat is te groot in 1 keer, zet ze eerst even apart zodat ze een beetje kunne bij komen.

Alle ruimte komt dan niet echt van pas..

Koen, ik ben het niet zo met dit advies eens. Volgens mij heb je ook helemaal niet zoveel koppel ervaring, toch?

Ik ken Henk en weet dat het een timide manneke is. Hij is vast erg onder de indruk van de koppeling en verhuizing. Ik zou het in eerste instantie gewoon even afwachten hoor. Kijk eerst eens wat ze doen. Zeker als beide dieren van slag zijn, zou ik ze gewoon de ruimte gunnen. Als ze weer wat tot rust gekomen zijn en ze zoeken elkaar niet op, dan kun je eventueel hun ruimte wat beperken.

Bij elkaar en dan weer uit elkaar en dan weer opnieuw.... daar ben ik helemaal geen voorstander van.

Mocht je na vandaag twijfelen over het verloop van de koppeling, bel dan even naar de opvang. Marjanne kan je alle advies geven die je nodig hebt en zij kent beide konijnen bovendien.

Jammer dat het met Pablo misgelopen is! Maar het komt vast met dit koppel ook helemaal goed. Veel succes met de koppeling.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
Koen, ik ben het niet zo met dit advies eens. Volgens mij heb je ook helemaal niet zoveel koppel ervaring, toch?

Ik ken Henk en weet dat het een timide manneke is. Hij is vast erg onder de indruk van de koppeling en verhuizing. Ik zou het in eerste instantie gewoon even afwachten hoor. Kijk eerst eens wat ze doen. Zeker als beide dieren van slag zijn, zou ik ze gewoon de ruimte gunnen. Als ze weer wat tot rust gekomen zijn en ze zoeken elkaar niet op, dan kun je eventueel hun ruimte wat beperken.

Bij elkaar en dan weer uit elkaar en dan weer opnieuw.... daar ben ik helemaal geen voorstander van.

Mocht je na vandaag twijfelen over het verloop van de koppeling, bel dan even naar de opvang. Marjanne kan je alle advies geven die je nodig hebt en zij kent beide konijnen bovendien.

Jammer dat het met Pablo misgelopen is! Maar het komt vast met dit koppel ook helemaal goed. Veel succes met de koppeling.

Ik had juist gelezen dat ze niet geleik de hele kamer moeten hebben...

Als ze in een ren zitten heb ik niks gezegd, maar ik dacht dat ze in de woonkamer zaten en toen ik jou gedachte had werd dit juist afgeraden...

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Bedankt voor je advies Christaaa, heb ze ondertussen al wel voor de zekerheid naar de badkamer verplaatst met de deur op een kiertje. Ik zal het even aanzien, het is voor ons ook de eerste keer dus best wel spannend.

Inderdaad jammer van Pablo, maar ik wilde Buffel niet nog langer laten wachten, vooral omdat ik over een week ook weer overdag aan het werk ga.

Maargoed, ik kijk het even aan in de badkamer, kan ze altijd vanavond nog verhuizen naar de woonkamer. :) verder hou ik jullie op de hoogte en tips zijn natuurlijk altijd welkom!

Oh en Christaaa, als ik er niet uit kom zal ik Marjanne zeker bellen, heb het volste vertrouwen in haar kennis :)

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ze zitten in de badkamer in de onderkant van de vervoersbox, die heb ik laten staan, en ik zag Henk net een stukje wortel eten. Het eten gaat dus in ieder geval oké, verder is het nog erg rustig. Henk geeft aan dat hij door Buffel gewassen wil worden, hij drukt zijn kopje onder die van haar, maar zij reageert er nog niet echt op..

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Buffel reed net een behoorlijk tijd op Henk, er lagen ook plukken haar. Henk liet het gebeuren. Ze bleef ook steeds stil zitten bovenop hem. Gewoon laten gaan toch? Volgens mij heeft Henk geen wondjes oid...

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Heb gezien dat Henk ook probeerde op Buffel te rijden, maar zij liet het niet toe..

Sorry voor de spam, maar wil jullie graag goed op de hoogte houden zodat jullie mee kunnen lezen en evt tips kunnen geven :)

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ondertussen zijn we een paar uur verder. Ze zijn erg lief voor elkaar, maar ze blijven nog steedsin dieonderbak zitten. Buffel heeft zich helemaal uitgerekt om bij het waterbakje te komen en Henk heeft nog niks gedronken.. Moeten we nog steeds die bak laten staan?

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Goedemorgen allemaal!

Even een update van het kersverse koppeltje! Ze hebben de nacht goed doorstaan in de badkamer. Gisteravond reed Buffel steeds op Henk en hij liet het toe.daarna lagen ze heerlijk tegen elkaar en zaten samen hooi te eten. De strijd om de macht leek al gestreden, totdat Henk opeens op Buffel begon te rijden.. Het ging de hele avond zo door, hij probeerde steeds te rijden en zij probeerde hem steeds te ontlopen.. zij was moe, dat was duidelijk, maar elke keer als ze ging liggen dook hij er weer bovenop..

Vannacht ben ik even wezen kijken en ze lagen allebei apart..

Omdat mijn vriend vandaag moet werken en hij zich moest douchen, heb ik gisteravond de woonkamer helemaal schoongemaakt en ze vanmorgen daarheen verhuisd. Ik heb eerst Henk neergezet zodat hij vast even kon snuffelen, daarna Buffel.

Henk is wel nieuwsgierig, maar ook verlegen en bangig. Hij zit in het gedeelte achter de bank, het eigenlijke verblijf dus (zie album) en zij zit onder de salontafel. Ze maakt de indruk dat ze bekaf is en alleen maar wil slapen. Af en toe loopt ze wel naar de andere kant en kijkt ze nieuwsgierig waar Henk is, maar zodra die uit de doos komt, sprint ze weer terug onder de salontafel..

Het is me nog niet duidelijk wie er nu eigenlijk de dominante van de twee is...

Wat denken jullie, gaat dit zo goed komen? Ik heb ze helemaal nog niet zien of horen vechten trouwens..

Moet ik ze gewoon maar laten gaan en zoeken ze elkaar dan vanzelf op om samen te liggen bijvoorbeeld?

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Volgens mij gaat het niet zo goed.. Buffel is erg bang voor Henk. Als ze op het toilet zit en hij komt er aan dan stuift ze weg, wat moet ik doen??

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Moet ze niet wennen aan Buffel? Vaak is dat namelijk wel het geval tijdens/vlak na een koppeling. Ze moeten vertrouwen in elkaar krijgen, elkaars gedrag leren kennen.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Dat zou goed kunnen.. Ik heb de ruimte in de woonkamer nu ingeperkt tot 1,5 bij 4 meter vanaf gistermiddag. Ze zoeken beiden toenadering, neuzen tegen elkaar, en lopen dan weer van elkaar weg. Ze eten ook niet samen, maar om de beurt. Buffel zit steeds aan de panelenren te rukken.. Er is nog niet weer gereden of wat dan ook.. Wat nu?

Moet ik de ruimte verder inperken? Of moet ik er wat spullen uithalen? Er staat een dichte doos in het midden, en verder toilet, voerbak, hooimand, balletjes en een open doos om in te schuilen..

Ik snap dat ze aan elkaar moeten wennen, maar er wordt nog steeds niet echt gekoppeld, ze gaan ieder hun eigen gang.. Duurt het niet te lang op deze manier? Ik weet het niet meer.. :(

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Sommige hebben gewoon iets meer tijd nodig. Om je een beeld te geven: sommige koppels zitten een week, 2 weken en soms zelfs 3 weken in de koppelruimte.

Ik zou zelf niet teveel uit de ren halen, omdat het dan wel ineens bedreigend kan worden. Of in ieder geval, niet teveel veranderen.

Dat ze in ieder geval toenadering zoeken is een positief teken. Ik zou het zelf een beetje aan kijken. Als je echt het idee hebt dat ze véél te veel ruimte hebben, zou je het iets kunnen verkleinen, maar niet teveel. Een te kleine ruimte kan ook weer de confrontatie uitlokken, een confrontatie die je wellicht niet wilt. Maar persoonlijk zou ik het nog even aankijken, kan best zijn dat ze gewoon wat meer tijd nodig hebben. Zolang ze niet gaan knokken en elkaar verwonden ;)

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Even een update met wat foto's van de koppeling.

We hebben ze de tijd gegeven en alles even rustig aangezien. En dit gebeurde er allemaal dit weekend:

Tijdens de koppeling in de badkamer deed Buffeltje een bunnyflop:

attachment.php?attachmentid=63400&d=1346055506

Dit weekend in de woonkamer zochten ze elkaar ook op:

attachment.php?attachmentid=63398&d=1346055506

En vanmorgen samen ontbeten:

attachment.php?attachmentid=63402&d=1346055517

Buffel heeft hem al heel vaak gewassen. Ze wil zelf ook graag gewassen worden, maar volgens mij snapt hij het nog niet helemaal ;) Als ze haar kopje voor hem neerlegt, drukt hij die van hem er weer onder, haha! Vanmorgen zag ik hem geloof ik heel even haar kopje likken, dus dat komt vast ook goed! :D

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
Gast
Deze discussie is nu afgesloten voor verdere antwoorden.

• Nieuwe aanmaken...

Important Information

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .