Ga naar inhoud

Mijn konijn at stiekem prei wat te doen?


ilse42

Aanbevolen berichten

  • Reacties 71
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Ik hoop het wel! me ouders zijn niet thuis, en omdat het dodelijk is zijn we voor de zekerheid gaan bellen hopelijk kunnen we gratis langs of hebben ze tips voor ons, ze is nu met de echte dierenarts aan het overleggen, dus we staan in de wacht ik vertel dus zo wat ze hebben gezegt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik denk dat dat geld nu even niet het grootste probleem is, je dierenarts zal daar vast niet moeilijk over doen als je de situatie uitlegt en vertelt dat je later betaalt. Maar is de dierenarts wel dichtbij, kun je er zelf komen?

Moet je nu eerst afwachten of ze last van gas krijgt? Kan ze niet nu alvast iets preventiefs krijgen, zodat dat gas direct wordt afgevoerd als dat komt?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maar me ouders zijn zeurpieten die nooit snel heen gaan en ik wel, dus dat word zelf betalen.. aloewel dat al moeilijk word maar ja dat doe ik dan maar, De dierenarts is op de fiets te doen maar lopend niet. ik kan haar voorop de fiets zetten in een krat. Maar 7 tot 10 minuten fietsen is voor haar ook zielig, Ik weet niet goed wat ik moet doen me vriendin heeft gebelt en gewoon bellen als iets niet klopt, Ik heb geen medicijnen in huis voor haar alleen pijnstillers maar dat heeft ze niet nodig, wat moet ik haar dan geven?

Haar buik voelt hard, maar dat kan ook zijn omdat we er bang voor zijn.

Ze eet nog wel maar niet zoveel als eerst, ze wast junior en zichzelf nog gewoon en spelen doet ze ook opzich nog wel.

Link naar reactie
Delen op andere sites

ik vind het heel goed dat je direct zelf actie onderneemt! Hebben jullie al een afspraak gemaakt bij de dierenarts? Ik weet ook zeker dat als je vertelt hoe het zit, hij niet moeilijk zal doen over geld, en met je ouders kom je er ook wel uit. want als je meer moet betalen dan alleen een consult, zullen je ouders wel zien dat het dus blijkbaar echt nodig was.

heb je geen reismand voor je konijntje? je zou ook even kunnen vragen of de buren of een familielid je wil brengen, of misschien de ouders van je vriendin?

succes!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Onze ouders zijn aan het werk, en ik weet zeker dat ik ruzie ga krijgen met me ouders dat ik heen ga.

Me oma komt over 5 minuten ik ga haar vragen maar weet ook zeker dat zij niet wilt.

De buik van Tasha is hard, em ze eet heel sloom. Me vriendin en ik maken ons allebei zorgen, en willen toch liever heen. Zullen we dat maar doen? Het regent trouwens. ik ga smeken bij me oma ik wil niet dat tasha iets gebeurt.

Wat kunnen we nu het beste doen? heen gaan? En hoe smeken bij me oma?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Onze ouders zijn aan het werk, en ik weet zeker dat ik ruzie ga krijgen met me ouders dat ik heen ga.

Me oma komt over 5 minuten ik ga haar vragen maar weet ook zeker dat zij niet wilt.

De buik van Tasha is hard, em ze eet heel sloom. Me vriendin en ik maken ons allebei zorgen, en willen toch liever heen. Zullen we dat maar doen? Het regent trouwens. ik ga smeken bij me oma ik wil niet dat tasha iets gebeurt.

Wat kunnen we nu het beste doen? heen gaan? En hoe smeken bij me oma?

huh hier schijnt de zon.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ilse, als het voor jou niet goed voelt, zou ik naar de dierenarts gaan. Probeer je oma over te halen. En lukt dat niet, ga dan alleen op de fiets. Trek je even niks van de anderen aan, jij geeft om je konijn, zij moet de zorg hebben die ze nodig heeft, zeg gewoon dat je het zelf betaalt en dat je hoe dan ook gaat, met of zonder oma.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Heb je al met je ouders gebeld??

Ik zou denk ik niet naar de DA gaan zonder het m'n ouders te vertellen. Ze zouden denk ik niet zo moeilijk doen als het echt gevaarlijk wordt.

Vertel je ouders gewoon dat prei dodelijk kan zijn en dat het echt nodig is dat je naar de DA gaat. Als ze je niet willen brengen kun je misschien familie vragen je te brengen, of gewoon op de fiets gaan. Wel opletten dat Tasha er niet uit kan springen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Vervelende situatie, Ilse. Wij hebben inderdaad makkelijk praten vanaf hier, maar dit moet heel moeilijk voor je zijn, omdat je al weet hoe je ouders zullen gaan reageren. Jij kunt er niks aan doen, het enige wat jij wilt is je konijntje de zorg geven die ze nodig heeft. Ik vind het heel goed van je dat je zo goed voor je nijntje zorgt, hopelijk gaan je ouders dat ook snel inzien.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja lilabella maar je weet de omstandigheden niet ;)[

dat kan wel zijn, maar het is belangrijker

Normaal gesproken zou ik de gezondheid van een dier ook belangrijker vinden dan een ruzietje met je ouders, maar als je de omstandigheden niet kent kun je hier niks over zeggen!

Je weet niet hoe haar relatie met haar ouders is, hoe boos haar ouders worden of wat er dan gebeurd. Ze doet haar best en probeert het beste voor Tasha te doen. :yes:

aangepast door NaOomkuuHh
Link naar reactie
Delen op andere sites

Normaal gesproken zou ik de gezondheid van een dier ook belangrijker vinden dan een ruzietje met je ouders, maar als je de omstandigheden niet kent kun je hier niks over zeggen!

Je weet niet hoe haar relatie met haar ouders is, hoe boos haar ouders worden of wat er dan gebeurd.

nee idd weet ik niet. e dat bedoel ik ook niet vervelend hoor

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb het wel eens gehad met mijn hamster dat ik dus ook geen geld in huis had maar hij echt naar de dierenarts moest van mij. Mijn ouders waren toen ook alletwee aan het werk. Ik heb toen gewoon de liefste van de twee gebeld (mijn moeder) en gezegd dat hij echt naar de dierenarts toe moest. Ben toen ook nog langs opa en oma geweest om geld te lenen en daarna naar de dierenarts.

Ben uiteindelijk heel blij geweest dat ik gegaan ben want het was echt nodig.

Uiteindelijk begrepen mijn ouders wel dat ik gegaan was. En omdat ik zelf ervoor betaald had vonden ze het niet zo heel erg meer.

Misschien dat jou ouders achteraf ook wel inzien dat het nodig was.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .