Ga naar inhoud

25/kilo te weinig?


Felicia

Aanbevolen berichten

Ik heb daarnet 25gram gewogen. Ik heb onlangs een reus gekocht, ze weegt nu een goede 4kilo.

Dus ik zou 100 gram moegen geven? Maar ik vind dit weinig. Ik gaf anders altijd meer. Mijn konijnen zijn niet vetdik.

Moet ik het toch op de 25gram de kilo houden?

Ik geef Aveve 99, is dit een goede voer?

Graag wat advies.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hou oud is je konijn?

En wat voor reus? Vlaamse of Duitse? Raszuiver?

Het advies is om te voeren naar het te verwachten volwassen lichaamsgewicht.

Dus als ze 8 kg gaat wegen straks, geef je 200 gram nu.

Een jong konijn zal ook niet snel dik zijn, maar als je onbeperkt voert heb je kans dat ze haar blindedarmkeutels laat liggen. Deze kun je herkennen aan hun trosvormige uiterlijk en ze stinken enorm. Deze bevatten belangrijke voedingsstoffen en dienen dus opgegeten te worden.

Konijnen doen trouwens altijd alsof ze honger hebben, dus als baasje kom je snel in de verleiding om meer te geven. Maar probeer je toch zoveel mogelijk aan de richtlijn te houden.

Daarnaast is hooi het allerbelangrijkste voor een konijn, nog belangrijker dan biks.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wat is deze, welk merk heb je het over?

Je moet gewoon zelf ook goed in de gaten houden waar ze het goed op doet.

Misschien wordt jouw konijn geen 8 maar 7 kilo en dan is het weer anders.

Zolang ze in de groei is mag ze meer dan ze op het moment weegt. Bij Vlaamse Reuzen is dat geloof ik zo'n 8 maanden? Dat is een gok, vast wel anderen hier die het wel precies weten.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Aveve 99 is echt een voeding die je kan gebruiken om slachtkonijnen vlug vet te krijgen. Stop daar aub mee.

Een vlaamse reus is eiwitgevoelig en in deze voeding zit 17,5 % eiwitten in .

Veel fokkers geven dit om hun dier vlug vet te krijgen en zo te verdoezelen dat ze wat uit conditie zijn van die ene na de andere nest te krijgen.

En vlaamse reus groeit tot 11 à 12 maand. Geef ook genoeg hooi en groen bij zodat het veel vezels heeft voor de darmpjes.

Link naar reactie
Delen op andere sites

dewelpenhoeve.nl en bunnybunch.nl/konijnenhokken leveren in Belgie. Ze verkopen zowel SS als HFST.

Ik zelf voer HFST. Ik ben er erg over te spreken en het is veel goedkoper als SS..

Het is zeker niet zo dat SS per definitie het beste is. Ik zelf vind dat HFST en SS beiden van goede kwaliteit zijn, maar mijn voorkeur gaat toch echt uit naar HFST.

aangepast door Nicky_the
Link naar reactie
Delen op andere sites

Hier raken ze die hopefarms niet eens aan. Ik hoor ook regelmatig terug dat de konijnen SS beter eten dan hopefarms.

Daarnaast vind ik de samenstelling van SS echt wel beter, zeker nu deze nog meer verbeterd is.

Maar goed ieder moet natuurlijk voor zich bepalen wat hij belangrijk vind en wat hij er voor over wil hebben. Zeker bij zo'n groot konijn gaat er nogal wat biks doorheen dus kan me voorstellen dat je dan voor een wat goedkopere gaat.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hier raken ze die hopefarms niet eens aan. Ik hoor ook regelmatig terug dat de konijnen SS beter eten dan hopefarms.

Daarnaast vind ik de samenstelling van SS echt wel beter, zeker nu deze nog meer verbeterd is.

Maar goed ieder moet natuurlijk voor zich bepalen wat hij belangrijk vind en wat hij er voor over wil hebben. Zeker bij zo'n groot konijn gaat er nogal wat biks doorheen dus kan me voorstellen dat je dan voor een wat goedkopere gaat.

Ik ben van mening dat ze gewoon moeten wennen aan de smaak van HFST, maar dat ze het daarna wel lekker vinden. Hier heb ik eerst ook gemengd met SS om over te stappen van SS naar HFST. Ze aten de SS eruit. Maar toen ze nog maar een klein beetje SS hadden, gingen ze alsnog aan de HFST en nu doen ze alles om dat laatste brokje nog te voorschijn te toveren ;)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .