Ga naar inhoud

Tamme 'wilde' rat vangen...

Aanbevolen berichten

Met spoed tips nodig!!

Hoiii!

Hier in de straat hebben ze in de achtertuin een witte tamme rat zitten, maar hij is niet zo tam dat hij naar je toekomt, maar hij vlucht..

Nou hebben ze mij gevraagd om hem te vangen, en gisteren heb ik wat gekeken maar van achter de raam binnen kan je hem zien maar zodra je buitenkomt is hij weg..

Graag zou ik hem vangen en om hem in de tuin te houden heb ik gisteren kaas neergelegd, maar nu weet ik niet hoe ik hem wel te pakken kan krijgen...

Een rattenval kopen mag ik niet^^

Jullie suggesties?

Groetjes! :)

Link naar bericht
Delen op andere sites
  • 2 weken later...

je hebt van die ratvriendelijke rattenvallen ? ik weet niet precies of ze goed werken heb ze zelf nog nooit hoeven gebruiken.

hieronder 2 soorten:

http://ongedierteproducten.nl/muizen-1/diervriendelijke-vallen/rattenval-diervriendelijk.html

http://www.agradi.nl/stal-erf/ongediertebestrijding/muizen-ratten/dierenvangkooien/product/6010030/659

ik weet niet of je dit soort ,,rattenvallen'' wel mag/wil kopen ?

Als je besluit zo iets te nemen zou ik als lokaas een lekker stukje kip of een stukje gekookt ei neerleggen ^^ dit ruikt ten eerste sterker als een stukje kaas en de meeste ratten zijn gek op kip en ei.

Je zou ook zelf een val kunnen ontwerpen ?iets met een doos een stokje en een touwtje idee ?

Link naar bericht
Delen op andere sites

Als je zelf iets moet gaan maken kan je denk ik beter een grote hoge emmer nemen, daar iets lekkers in en een plankje ertegen om erin te komen en een steen zodat de emmer niet om valt. Dikke kans dat je de volgende dag een muis hebt gevangen ipv een rat, maar ja dat is met alle vallen zo denk ik.

Link naar bericht
Delen op andere sites
  • Evee sloot dit topic
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .