Ga naar inhoud

Welke winkels HFST te koop?


ilse42

Aanbevolen berichten

Hoii hoii

In welke winkel is hfst te koop? ik ga over op ander voer dat word hfst.

Alleen verwege een operatie mag ik zelf een week de deur niet uit en Tasha lust de brokken die ik nu heb gewoon niet.

Dus wil ik zo snel mogelijk nieuw voer. En hopelijk gaat mijn vader nu even voor mij naar de winkel.

Groetjes.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat is megaduur. Voor het zelfde geld heb je het dubbele maar dan het Trio-voer. Dat zou ik de volgende keer nemen.

Dat wou ik ook kopen maar het was op :(

Volgende week, dan is de 1,5 op ga ik zelf even op de fiets erheen en kijken of ze het dan hebben. Als het goed ik mag ik dan eer fietsen en zijn de pleisters eraf

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hier verkopen ze het ook bij Groenrijk, ook de 15 kilo zakken zag ik.

Ik heb nu om te proberen een klein zakje gekocht.

Snuf eet er wel van, maar zijn bakje van gistermiddag is nog niet leeg. Zou hij het niet zo lekker vinden of komt het door de warmte?

Kan beide, op dit moment zal de warmte zeker mee spelen maar ik merk ook dat ze echt even aan de smaak van Super Trio moeten wennen. Andere brokken eten ze gelijk veel beter.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Kan beide, op dit moment zal de warmte zeker mee spelen maar ik merk ook dat ze echt even aan de smaak van Super Trio moeten wennen. Andere brokken eten ze gelijk veel beter.

Dank je wel voor je reactie.

Aan het begin van de avond zijn brokjes die ik gisteravond gegeven heb helemaal op.

Nu net een nieuw portie gegeven, ben benieuwd of dat morgen ochtend op is.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hmm, een uurtje geleden zaten er nog aardig wat brokjes in zijn bakje. Lijkt wel of hij afgelopen nacht en vanochtend vroeg niets gegeten heeft.

Heb hem om 10 uur in de ren gezet en een stukje paprika gegeven, waar hij gelijk op aanviel.

Aangezien Snuf ook echt geen hooi wil eten, vind ik het wel belangrijk dat hij elke dag zijn portie (50 gram) hfst op eet.

Ik kijk het nog een paar dagen aan, misschien dat hij inderdaad aan de smaak moet wennen, maar anders ga ik toch weer terug naar SS.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoe groot is jouw konijn? Mijn dwergen eten samen net iets meer dan 50 gram, elk dus zo'n 25 tot 30 gram per dag. Ze zijn gemiddeld 1,9 kg. Geef ik ze meer, eten die van mij ook slechter hooi.

Veel konijnen eten geen hooi als ze veel biks krijgen en het kan best zijn dat jouw konijn het prima doet op een lagere hoeveelheid dan de richtlijn aangeeft. Richtlijnen zijn er om van af te wijken. En uiteindelijk geldt dat natuurlijk voor elke bikssoort.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hmm, gelukkig deden die van mij niet zo moeilijk over HFST.

Neem aan dat je al andere soorten hooi en kruidenhooi hebt geprobeerd? De hoeveelheid biks verbinden kan dus ook helpen, zoals ik aangaf, zijn er konijnen die daar gevoelig voor zijn ;)

Ik heb Snuf vanochtend gewogen op de keukenweegschaal. Hij weegt 2 kilo en 64 gram. Heb hem net een nieuwe portie HFST van 50 gram gegeven. Wat betreft het hooi eten, ik heb volgens mij zo'n beetje alle hooi soorten wel gehad van kruidenhooi tot thimoty hooi en gewoon hooi uit de supermarkt.

Of ik nu minder biks geef of niet snuf weigert hooi te eten, om moedeloos van te worden zeker omdat je steeds leest dat hooi gewoon heel erg belangrijk is. Heb geen idee wat ik nu nog kan proberen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zeker als hij zo moeilijk is met hooi eten, zou ik hem een bikssoort voeren met zo'n hoog mogelijk vezelgehalte.

@Ilse, je hebt dwergen tussen de 800 gram en 2,5kg, alles daar tussen wordt dwerg genoemd. Aan de hand van het gewicht is niet vast te stellen of ze te dik of te licht zijn. Dat is afhankelijk van de bouw etc., dat zul je zelf moeten oordelen en voelen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als het slechte hooieter is en je zat al op SS waarom ga je dan naar supertrio

Hmm, een uurtje geleden zaten er nog aardig wat brokjes in zijn bakje. Lijkt wel of hij afgelopen nacht en vanochtend vroeg niets gegeten heeft.

Heb hem om 10 uur in de ren gezet en een stukje paprika gegeven, waar hij gelijk op aanviel.

Aangezien Snuf ook echt geen hooi wil eten, vind ik het wel belangrijk dat hij elke dag zijn portie (50 gram) hfst op eet.

Ik kijk het nog een paar dagen aan, misschien dat hij inderdaad aan de smaak moet wennen, maar anders ga ik toch weer terug naar SS.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als het slechte hooieter is en je zat al op SS waarom ga je dan naar supertrio

Omdat HFST een behoorlijk stuk goedkoper is en naar wat ik hier lees ook een goede biks is.

Ik had een klein zakje gekocht om te proberen of Snuf het lekker vond, nu dat niet zo blijkt te zijn houden we het gewoon op de SS.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .