Ga naar inhoud

Rust zacht mijn keutelkontje Flappy

Aanbevolen berichten

Met groot verdriet moet ik jullie vertellen dat Marco en ik vanavond Flappy hebben moeten in laten slapen.

Vermoedelijk heeft hij een hersenbloeding gehad en kon ik hem niet langer laten lijden. Ik was hem hooi aan het geven en hij viel ineens om en zijn ogen begonnen te tollen en zijn koppie bewoog ook heel raar. Toen wist ik het. Flappy ging mij verlaten. Ik ben blij dat ik hem niet te lang heb hoeven laten lijden. Hij is rond 23.55 uur rustig ingeslapen. Ik laat hem cremeren en ik wil een urntje in huis met zijn as.

Lieve Flappy.... na ruim 11 jaar je met veel plezier te hebben mogen verzorgen zal ik je nooit vergeten want je was mijn kleine wonderkeutelkont!!

Link naar bericht
Delen op andere sites

Wat erg zeg Jolanda, ik zit hier met tranen in mijn ogen, echt waar.

Het grijpt mij echt aan.

Maar hij heeft een gelukkig en goed leven bij jullie gehad, en hij heeft een mooie leeftijd bereikt. Jullie hebben lief en leed gedeeld, zoveel meegemaakt, jij hebt hem zien opgroeien, en dat heeft hij niet vergeten, dat neemt hij mee, in zijn hart en in zijn gedachten. Jij bent in zijn hart en jij zult er nooit meer uit gaan en Flappy zit in jou hart en zal daar nooit meer uit gaan. Hij is nu op de Regenboogbrug, en kijkt nu toe naar jou, en zal altijd bij jou zijn en over jou waken, altijd. Hij weet dat je nu verdrietig bent, en dat begrijpt hij ook, maar hij weet ook dat dit na verloop van tijd over zal gaan, en hij hoopt dat jij dan een keer een nieuw konijntje in huis haalt, die net zo'n gelukkig en goed en bijzonder leven bij jou mag leiden.

Ik wens jou en Marco heel veel sterkte met het verlies van Flappy en Flappy, rust zacht en speel maar lekker op de Regenboogbrug.

Link naar bericht
Delen op andere sites

Dank jullie wel.

Het is nog zo onwerkelijk. Ik denk vaak dat hij er nog is en dan kijk ik naar zijn hok en die is leeg. Snik...

Nu was het normaal zijn groententijd maar die hoef ik niet meer te wassen want hij is er niet meer.

Vandaag of morgen wordt hij opgehaald door de Dierenambulance en wordt hij naar het crematorium gebracht. Ik wil zijn as in een urntje thuis hebben dus ik hoop dat die dag snel komt dat hij weer thuis is en ik een mooi plekje voor hem kan zoeken.

Link naar bericht
Delen op andere sites

Allemaal bedankt voor jullie medeleven.

Ik mis hem vreselijk en ik kom er maar niet aan toe om zijn kooi schoon te maken. Ik weet dat het moet maar ik kan het nog niet.

Morgen wordt hij gecremeerd en dan wordt hij vrijdag thuisgebracht met de dierenambulance. Misschien gaan we hem zelf ophalen dinsdag want ik vind wachten tot vrijdag eigenlijk best nog lang. Maar ik weet dat nog niet zeker. Ik ben bang dat ik instort als ik het urntje zie als ik hem ga halen.

Link naar bericht
Delen op andere sites

Flappy is een half uur geleden thuis gebracht.

Hij zit tijdelijk in een creme urn maar ik wil met de tijd zijn as in een urn doen in de vorm van een konijn. Hopelijk gaat mij dat lukken en zal ik niet opgeven totdat ik een leuke heb gevonden.

Link naar bericht
Delen op andere sites

Hoe gaat het nu met jullie?

Dat moment zal wel moeilijk zijn geweest voor jou he, toen Flappy werd thuisgebracht.

Ik kan mij dat heel goed voorstellen, jullie hebben 11 jaar lang lief en leed gedeeld, en dan zoiets.

Ik hoop voor je dat je snel een mooie urn voor Flappy zult vinden.

En ik wens jou nog heel veel sterkte met dit grote verlies en met het verwerken van dit grote verlies. Huil maar goed, praat erover, dat lucht allemaal op. En denk aan de mooie herinneringen die jullie samen hebben meegemaakt.

Link naar bericht
Delen op andere sites
Hoe gaat het nu met jullie?

Dat moment zal wel moeilijk zijn geweest voor jou he, toen Flappy werd thuisgebracht.

Ik kan mij dat heel goed voorstellen, jullie hebben 11 jaar lang lief en leed gedeeld, en dan zoiets.

Ik hoop voor je dat je snel een mooie urn voor Flappy zult vinden.

En ik wens jou nog heel veel sterkte met dit grote verlies en met het verwerken van dit grote verlies. Huil maar goed, praat erover, dat lucht allemaal op. En denk aan de mooie herinneringen die jullie samen hebben meegemaakt.

Wat lief dat je dat vraagt.

Het gaat al wel iets beter hoor. Ik zorg ervoor dat ik veel afleiding kan vinden maar zodra ik weer ga zitten ga ik zitten denken aan Flap en dan moet ik weer huilen. Zal met de tijd wel minder worden.

Zijn kooi is nog steeds niet leeg. Ik kan het niet. Vannacht was het alweer een week geleden..................

Link naar bericht
Delen op andere sites

Zo ben ik nu eenmaal.

Vooral omdat je FLappie zolang hebt gehad, is het niet meer dan normaal dat ik even vraag hoe het met jullie gaat.

Ja ik kan mij voorstellen dat je nog veel moet huilen als je aan hem denkt. Dat is ook niet gek, je hebt hem 11 jaar lang verzorgd en lief en leed met hem gedeeld. DAt is heel wat.

Het zal idd met de tijd minder worden, dat huilen enzo, maar vergeten dat doe je hem nooit, en hij zal jou ook nooit vergeten, dat weet ik heel zeker. want hij heeft zo'n geweldig mooi leven bij jullie gehad! En hij denkt ook aan al jullie mooie herinneringen, en kijkt nu vanaf de Regenboogbrug naar jou toe, en huilt met jou mee, omdat hij ook verdrietig is dat hij jou zo heeft achtergelaten.

ROuw maar goed en huil er alles uit. En denk aan de mooie momenten van jullie samen.

En wat die kooi betreft, die kan nog altijd schoongemaakt worden. Ik zou dat ook niet kunnen, die kooi direct leeghalen enzo. Want het is toch iets waar Flappy in gezeten heeft, en op dit moment kun je dat nog niet leegmaken, en dat is begrijpelijk. ZOiets heeft tijd nodig. Neem ook maar alle tijd die je nodig hebt.

Sterkte!!

Link naar bericht
Delen op andere sites

Dat heb je ook weer heel lief geschreven. Dank je wel!!

Ik ben ook zeer dankbaar dat wij samen die 11 jaar mochten delen met elkaar. Vergeten doe ik hem zeker nooit en een speciaal plekkie heeft hij ook zeer zeker in mijn hart. Het ging ook allemaal zo snel. Van het ene op het andere moment ging het superslecht met hem en wist ik dat het niet meer goed zou komen. Er is gewoon acuut iets kapot gegaan in zijn lieve koppie. Ik ben blij voor hem dat ik hem snel heb kunnen verlossen. We zouden niet veel later naar bed gaan. Stel je voor dat het later was gebeurd dan had hij een echte lijdensweg geleden en dat wilde ik niet voor hem. Hij ging ook echt in een hoekje van zijn kooi liggen en kwam daar niet meer weg. Die beelden vergeet ik nooit weer.

Bedankt voor je lieve bericht.

Link naar bericht
Delen op andere sites

Graag gedaan hoor.

En jij hebt een speciaal plekje in zijn hart!!

Wat kan het snel gaan he? Op het ene moment zijn ze supervrolijk en actief en op het anddere moment dan gebeurd er iets met ze.

En hij zal nooit vergeten dat jij hem van de pijn hebt verlost. Ik denk dat het zo heeft moeten zijn, dat dit gebeurd is net voordat jullie naar bed gingen. Ik denk dat hij graag wilde dat jullie bij hem zijn, zodat hji langzaam afscheid van jullie heeft kunnen nemen enzo. WAnt hij heeft natuurlijk gevoeld dat er iets mis was, en hij wilde jou bij zich hebben, zodat jij hem in zijn laatste minuten kon steunen en al jou liefde aan hem kon geven. En ik weet zeker dat hij daarvan heeft genoten, ook al zag je dat niet aan hem, maar van binnen genoot hij zeer zeker van jouw aandacht en liefde die hij op het laatst kreeg. Hij wist dat zijn tijd was gekomen, en dat jij hem daarbij zou helpen. En dat heb je gedaan, door bij hem te zijn, hem liefde te geven en hem te laten zien dat jij alleen het beste met hem voor hebt en hem hebt laten gaan naar de Regenboogbrug. Daar is hij jou dankbaar voor, en dat zal hij nooit vergeten. En ooit zullen jullie elkaar weer zien, dat weet ik heel zeker!!

En ik kan mij goed voorstellen dat je die beelden nooit zult vergeten. Je zult er altijd aan denken, alleen over een tijdje wel veel minder, aan die beelden dan.

Ik wens jou nogmaals heel veel sterkte met dit tragische verlies, en als je iemand nodig hebt om tegen aan te kletsen, of om je gevoelens te uiten of om even je hart te luchten, dan kun je mij altijd een pb'tje sturen.

Sterke meid!!

Link naar bericht
Delen op andere sites
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .