Ga naar inhoud

Mag mijn konijn zonnepitten hebben


wendyt

Aanbevolen berichten

  • 2 weken later...

Het is héél goed voor de pels maar je moet er wel mee opletten , sommige konijnen kunnen er serieus diarree van krijgen.

Je mag best per dag niet meer dan een klein petit gervais potje vol geven.:baby:dus die voor de kleinste baby's hé....Je wast zo eentje uit en daar doe je de zonnepitjes in voor 1 dag zo geef je nooit teveel.

Als je na enkele dagen ziet dat de keutels slapper worden stop er dan even mee.

Je konijn gaat het een heerlijke beloning vinden:bow:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het is héél goed voor de pels maar je moet er wel mee opletten , sommige konijnen kunnen er serieus diarree van krijgen.

Je mag best per dag niet meer dan een klein petit gervais potje vol geven.:baby:dus die voor de kleinste baby's hé....Je wast zo eentje uit en daar doe je de zonnepitjes in voor 1 dag zo geef je nooit teveel.

Als je na enkele dagen ziet dat de keutels slapper worden stop er dan even mee.

Je konijn gaat het een heerlijke beloning vinden:bow:

In wat voor potje doe je dat???:blink:

Zal ze eens proberen, denk wel dat mijn nijnen het lekker vinden...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het is héél goed voor de pels maar je moet er wel mee opletten , sommige konijnen kunnen er serieus diarree van krijgen.

Je mag best per dag niet meer dan een klein petit gervais potje vol geven.:baby:dus die voor de kleinste baby's hé....Je wast zo eentje uit en daar doe je de zonnepitjes in voor 1 dag zo geef je nooit teveel.

Als je na enkele dagen ziet dat de keutels slapper worden stop er dan even mee.

Je konijn gaat het een heerlijke beloning vinden:bow:

Is dit de dosering voor een vlaam?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik denk het niet want deze dosering heb ik eens doorgekregen van iemand die nhd kweekt. Ik denk dat je als baasje je konijn gewoon altijd goed in de gaten moet houden en zo weet je zelf op tijd of de dosering voor dat konijntje wel klopt. Ik vergelijk het zo een beetje zoals bij de mens. De ene mens krijgt van iets diarree en de andere mag er massa's van eten:$ Krijgt je konijn na een dag of 2 plattere keuteltjes dan stop je even en kan je daarna terug met wat minder proberen.:bunny2:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wat ze ook heel lekker vinden is gekiemde zonnebloempitten. Gewoon zonnebloemzaden in een potje aarde en als ze gekiemd zijn lekker laten oppeuzelen! Zo doe ik dat 's winters met heel veel zaden omdat er dan weinig groen te plukken valt buiten.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 maanden later...

En komen die wammen enkel bij voedsters voor, of ook bij rammetjes ? Ik ben nogal streng op het eten van onzen Bo, net uit angst voor overgewicht, maar wil 'm wel echt trakteren met iets extra (= anders dan zijn normaal voer). Vandaar die pitten dus :)

Gemiddeld :

- 1 eierdopje gemengd droogvoer 's avonds

- 2x daags een stevig pak groenvoer (vooral wortelgroen, witlofgroen, selder, ...)

- kruidenhooi en water aan vollonté

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .