Ga naar inhoud

Shreddy eet al meer dan een week niet, ook niet na verwijderen haakjes op kiezen


SandraB

Aanbevolen berichten

  • Reacties 71
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Ik zie nog steeds totaal geen verbetering bij Shreddy qua eetgedrag... Ik weet dat het een paar dagen kan duren, maar had toch wel enige vooruitgang verwacht... Mijn andere konijn Huckerby eet nu trouwens ook niet superveel, maar ik denk dat dat door de hitte komt. Nu kan ik dus niet goed beoordelen waarom Shreddy zijn eten laat staan... Echt vervelend! Heb een airco gekocht en deze in de kamer gezet waar de nijnen staan (uiteraard niet op de kooi gericht!) De nijntjes zitten er momenteel koeler bij dan hun baasje. Als dat geen dierenliefde is... ;-) (Het is hier in de woonkamer 31 graden en bij de nijnen op de kamer is het inmiddels iets gedaald naar 27 a 28, hopelijk daalt het het nog meer...) De kat is inmiddels ook al verhuisd naar de kamer met airco!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik volg je topic nog steeds en duim voor jullie. Hoe gaat het vandaag met het eten nu de temperatuur wat gezakt is? Ik heb nu even geen tips, succes met de verzorging en veel beterschap voor Shreddy!

Dank je voor je reactie! Kreeg een beetje de indruk dat niemand meer geinteresseerd was ofzo... Ik snap het ook wel hoor dat er verder weinig tips meer te geven zijn op dit ogenblik. Shreddy heeft vanavond voor het eerst wat gegeten.

Nog maar heel weinig hoor. Ik had een blaadje witlof en daar gaf ik iedere keer een heel klein stukje aan hem. Het is net alsof hij moeite heeft met wat groterere/grovere voedselstructuren. Hij eet het alleen als ik het super klein maak. Helaas eet hij echt nog veel te weinig om op te kunnen leven. Maar ik heb wel goede hoop nu hij vanavond dus voor het eerst een blaadje witlof opheeft en een paar geprakte cuni complete brokken. (Deze lijken op science selective, alleen Shreddy eet die van science niet en deze vindt ie dus blijkbaar wel lekker...) Ik maak me wel zorgen om het feit dat hij absoluut nog geen hooi eet. (Ben bang dat de haken heel gauw terugkomen op deze manier) Ik koop echt allerlei verschillende soorten (kruiden)hooi, en heb het zelfs kleiner geknipt vanavond in de hoop dat ie het dan wel wil eten...

Hij heeft nu zijn vijf dagen antibiotica erop zitten, maar ik vind hem nog niet echt dusdanig vebeterd dus bel morgen voor de zekerheid de dierenarts voor advies. Ik vind 5 dagen antibiotica voor een kaak-abces wel erg kort! Morgen heb ik een lates dienst/slaapdienst op mijn werk waardoor Shreddy van 18.30 tot 10.30 de volgende dag zonder dwangvoer moet doen. Ik durf dat nog niet aan! Ben bang dat zijn darmstelsel stil komt te liggen en hij nog verder van huis is. Iemand idee hoe ik dit op kan lossen?? Ik heb niemand in mijn omgeving die Shreddy kan dwangvoeren, ik mag van mijn werkgever niet even tussendoor naar huis om te dwangvoeren (terwijl ik amper 10 min met de auto van mn werk woon...) en ik vind het teveel stress voor Shreddy om hem mee te nemen (en dit wordt ook al niet gewaardeerd overigens door collega's...). Enige oplossing waar ik nu toe kom is ziekmelden...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Fijn dat hij in ieder geval iets heeft gegeten!

Ik heb ook een nijn dat helemaal geen hooi en echt alles al geprobeerd. Uiteindelijk in utrecht terechtgekomen en daar kreeg ik het advies vitamine d en vitamine c te geven en met mooi weer het gras op iig naar buiten.

Ik snap je bezorgdheid als je morgen moet werken. Je zou eventueel je da om advies kunnen vragen. Mijn DA heeft ons nijn een nachtje opgenomen omdat dwangvoeren een probleem was.

Ik zou hem niet meenemen naar het werk ik denk ook dat dat zijn herstel niet goed doet.

Wat een dilemma's joh erg vervelend voor je. Misschien is alles morgen wel opgelost en heeft Shreddy morgen voldoende gegeten zodat dwangvoeding niet meer nodig is. Ik kan je alleen nog maar sterkte wensen!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Sorry ik val in herhaling tis al laat.........:oh:

Helemaal niet erg! Erg fijn om goede tips te krijgen! Die vitamine c en d; in welke vorm geef je die aan het konijn?

En waar haal je dit? :) En als ik het goed begrepen heb remt dit de terugkeer van haakjes?

Of zeg ik nou iets stoms..?:s

@Reusje Mijn collega's begonnen vrijwel direct te klagen over allergieen en dat ze het onhygiënisch vonden toen ik hem een keer mee heb genomen... Geen succes dus...

Maar ook voor Shreddy was het geen succes hoor; hij heeft een halve dag bij moeten komen v.d stress. Was helemaal apatisch! Zo sneu!

aangepast door SandraB
Link naar reactie
Delen op andere sites

en als je hem wat gras geeft kijken of hij dat wel wil eten.

ik ben bij kanina begonnen met de hope farm super trio daar staat op dat het goed is voor de kiezen om ze af te slijten.

en op laats zat er ipv 6 weken 12 weken tussen.

vooral omdat ze ook echt geen sprietje hooi wilde eten wat ik ook probeerde allerlei soorten en in verschillende dingen ruif,hooibal,mand , nat gemaakt maar niks hielp.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Trovet Rabbit (brokjes) heb ik in meerdere topics over haakjes voorbij zien komen als een effectief hulpmiddel om haakjes langer te laten wegblijven bij konijnen die hier geregeld last van hebben.

Overigens, ik zou in overleg blijven met de DA over voeding, vitamines, etcetera. De DA lijkt me de aangewezen (kundige) persoon om de behandeling te begeleiden en de grote lijn in de gaten te houden.

Succes met je dilemma van wel of niet werken vanavond. Ik hoop dat je een goede oplossing cq ervaren konijnenoppas zult vinden!

aangepast door Suuzi
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb besloten om niet te werken en heb me dus ziekgemeld. Vond dit wel heel moeilijk hoor! Maar de gezondheid van mijn konijntje gaat toch voor! De da heeft de antibioticakuur verlengd voor Shreddy. Ik heb het gevoel dat hij nog steeds last heeft van (wat er nog over is) van het abces achterin zijn mondje. Heeft iemand dit eerder meegemaakt met zijn of haar konijn? En is het konijn goed hersteld van het abces? Hij wil momenteel alleen hele kleine stukjes witlof uit mijn hand eten, als ik het in een voerbakje doe of het hem iets te groot aanbiedt, eet hij het niet meer... Ik heb morgen weer contact met de da (echt super hoeveel tijd de praktijk neemt voor Shreddy!) en ik hoop zo dat er nog mogelijkheden zijn voor Shreddy.. Ben hem onderhand al drie weken aan het dwangvoeren en een week sinds de da het abces + haakjes heeft verwijderd... Hij zou nu toch onderjhand weer zelf moeten gaan eten...?!?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb er ook totaal geen ervaring mee dus ik kan je niet zo veel helpen maar volg het wel allemaal hoor, maar het is gewoon dat ik niet zo veel weet te zeggen hierop.

In ieder geval, voordat je de inspectie straks op de stoep hebt staan wegens ziekteverzuim kan je idd je konijn bij de dierenarts laten om gevoerd te worden. Bij mijn DA kostte dit iets van 9 euro per 24 uur, exclusief medicatie/dwangvoer dan.

Dan weet je dat je konijn de juiste medische zorg krijgt en kan je met een gerust hart aan het werk.

En inderdaad als hij geen hooi wil eten dan maar gras. Zoek mooi lang gras op, liefst wat verschillende soorten halmen en lekker taaie lange stengels want daar moet goed op gekauwd worden.

Deze vinden mijn konijnen erg lekker mocht je hem toevallig zien:

engels_raaigras.jpg

maar ook timotheegras lusten ze graag:

uc0d1RPV398oZygH6GEZEQaR2zpZCtAVHw2ccjJCjsJW__yz6iRNjccQmYOYEP3426KHt67rT45G41wp1oa1=s1200

Wel echt vers geven en niet pal langs de weg plukken of waar honden uitgelaten worden.

Het is op veel plekken al een heel eind uitgebloeid maar dat maakt niks uit. Ik hoop dat hij gras wel wil eten!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo iedereen,

Ik heb vanmiddag mijn lieve Shreddy in laten slapen. Ik heb het er ongelooflijk moeilijk mee, maar ik denk dat dit de enige oplossing was voor mijn lieve schat. Het abces in zijn mondje was niet goed te behandelen en eten was een worsteling voor hem. Om continue afhankelijk te zijn van mijn hulp via dwangvoer vond ik niet meer eerlijk naar hem toe. Hoewel hij nog zichtbaar genoot van het rondrennen in huis, de knuffels en het aaien over zijn bolletje was voor hem de dag waarschijnlijk erg sober als ik lange dagen van huis ben om te werken. Ik wil jullie allemaal bedanken voor de tips en steun die jullie mij de afgelopen weken hebben geboden. Het waren emotioneel zware weken voor me en het voelt goed om een plek op internet te vinden met konijnen-baasjes die net zo gek op hun dier zijn als ik. Ik ben van plan om het forum in de gaten te houden, ik heb tenslotte nog een heel lief konijn; Huckerby. Hij heeft nu een kingsize kooi, omdat hij nu naar de bovenverdieping (waar Shreddy heeft gewoond) kan via een trap. Ik ben erg benieuwd of hij hier gebruik van gaat maken... Hij zit al wel telkens erg nieuwsgierig naar boven te turen.

Liefs,

Sandra

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .