Ga naar inhoud

Naar de DA voor Pooh of niet??!???! reageer plzz


Adelinee

Aanbevolen berichten

heeijj!

Ik heb Pooh deze week gekocht voor Lola!

maar Pooh begon meteen al telkens te niesen. Had ik opgezocht maar het was niet erg als er maar geen snot bij kwam!

jaaduus vandaag rond 5 uur ging ik ze eten geven en zag snottebelletjes aan dr neus hangen!

ja mam das niet echt goed!

[morge gaat vriendin naar de dierenarts moet je effe vragen of zij het vraagt!]

heel gezeik maar ik ga morgen gelijk mee als het moet (snel reageren dus!! vandaar de tittel!)

dr snot het was niet echt groen het was een beetje doorzichtig/wit! ik heb het met een doekje weggeveegd!

Maar komt het door dat ze snachts binnen zit en overdag buiten?

ze heeft overdag een schuilhokje en een ren! omdat ik maandag (als het goed is) mn ren krijg kan ze daar 24/7 in

Het is niet stevig genoeg voor de nacht! ze kan bijvoorbeeld makkelijk ontsnappen!

en heb haar zo snel mogelijk binnen gezet! heelaas hebben wij geen garage waar het mss kouder is dan binnen!

nu half 7 en er zit geen snot meer aan vanaf 5 uur heb ik het weggeveegd!

ze heeft binnen geen ren voor mn moeders allergie en krassen op de vloer.(blaablabla)

Help alsjeblieft snel als ik het vanaaf nog een x zie zal ik een foto maken dan kunnen jullie kijken of het erg genoeg is!

kan ik het ook overbrengen naar lola?

Ik was wel telkens mn handen oke vanaf net dan :P

die DA heeft konijnendeskunde gedaan dus heeft genoeg informatie!

Ik ken die DA niet omdat ik ze nog nooit ergens last van hebben gehad en ook niet zo sppr lang heb!

plzz reageeeer moet voor morgenochtend weten of ik naar de DA mee moet! en het is Vroeg..[pfff]

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zitten je konijnen apart van elkaar? Want anders is het zeker wel besmettelijk als het Snot betreft.

Als je konijn echt snot heeft zal je antibiotica moeten gaan geven, zoiets gaat niet vanzelf over. En als je het te lang laat zitten kan het chronish worden en dat is geen pretje.

Ik raad je toch aan, als je echt twijfelt, om met je konijn naar de dierenarts te gaan. Dan weet je het in ieder geval zeker en ben je er optijd bij.

Succes in ieder geval!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

ze zaten apart omdat Pooh gecastereed moet worden!

rond half 9 heb ik een klein beetje snot gezien! en weggehaald

ze eet ook minder hooi.. en drinkt plast keutelt wel goed!

morgen ga ik eerst terug naar de dierenhandel omdat ik hem nog geen week heb!

maar ik ga dr zkkr niet inruilen!!!

net geleerd niet bijten en alles in de wc..

en daarna kan ik altijd nog naar de DA!

Bedankt voor julliee hulp !!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mijn konijn komt van een dierenhandel hier in Stolwijk

http://www.dierenhandelhoogendoorn.nl/

Mss heb je er wat aan!

ze is iets van bijna een jaar

ze hadden opzich wel een schoonhok!

maar soms zaten ze wel met zn 3e in 1 kooi!

mijn pooh zat in dr 1tje maar wel naast haar voor haar en achter haar op een trappetje!

haha jaa mijn moeder gelooft mij opzich wel en heeft nu inderdaad door dat ze ook vaak niest en dan zit ze maar in een hoekje oren plat!

ze vind het zelf ook niet echt fijn:( en iedereen hier niet:(

Ik ben zelf ook een heeel klein beetje verkouden en de kat begon ook al te snotteren

kan het komen door Pooh? want sins die tijd begint het...

lola heeft nog nergens last van :)) alleen mss van schijnzwanger? of ze had gw jeuk

er lag wat plukjes haren in het hoekje van de ren! en als het goed is, is ze niet zwager teminse ze is wel ontnapt toen ik op vakantie was! en dat was wel een manneke maar die was toen nog niet vruchtbaar en Pooh is er niet geweest zo ver ik weet! maar ik het kan ook zijn dat die haren van mijn schoot kwam. Ik had haar effe op mn schoot gezet omdat ze een plekje op dr kin had en ik wouw efe kijken nix ergs gw een plekje geweest van dat drukke gedrag van mevrouw!

genoeg info^^ haha!!

maar denken jullie dat het komt doordat ze snachts binnen was en overdag buiten? tegroote wisseling van koud naar warm en warm naar koud??

ze heeft wel minder snot nu bijna 11 uur en niet meer vanaf half 9 maar ze niest nog wel!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ben terug naar de dierenhandel gegaan!

ze gaven wat medicijnen en ik moet het door haar drinken doen 10 dagen!

Als het dan nog niet over is moet ik weer terug en dan zien we wel!

de ren is er ook en in elkaar gezet en zit hij daar lkkr in!

hij zit niet meer zo stilletjes ze huppelt weer rond:)

Gelukkig!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nogmaals: als jij zo rommelt met een ziek dier, met dus zeer waarschijnlijk snot, heb je straks een chronisch ziek dier. Snot bij een konijn is een serieuze ziekte, dat is geen verkoudheidje. Je moet hier zeer op tijd bij zijn, wil je een kans op genezing maken.

Met een ziek dier moet je niet naar een dierenwinkel! Als jij ernstig ziek bent, gaat je moeder toch ook geen raad vragen in een speelgoedwinkel?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nogmaals: als jij zo rommelt met een ziek dier, met dus zeer waarschijnlijk snot, heb je straks een chronisch ziek dier. Snot bij een konijn is een serieuze ziekte, dat is geen verkoudheidje. Je moet hier zeer op tijd bij zijn, wil je een kans op genezing maken.

Met een ziek dier moet je niet naar een dierenwinkel! Als jij ernstig ziek bent, gaat je moeder toch ook geen raad vragen in een speelgoedwinkel?

Het is inderdaad niet Leuk!

ze is wel levendiger en heeft geen snot[ook niet aan dr pootjes:)] zover ik zie.

Ze niest nog wel maar wel minder dus het lijkt te helpen.

maar als het echt erg word ga ik maar weer terug dan hebben hun dat beest en hun doen dan wat nodig is!

maar aangezien ik daar elke dag kom:) haha kennen me ze onderhand wel!

het is niet een echte dierenwinkel het is een dierenverkoop en ze hebben zegmaar wel de spullen die nodig zijn.

ze hebben er vanalles en ze hebben ook wel ruimte.

niet de ruimte die ze nodig hebben maar de meeste dierenverkoopzaken hebben ze ook geen mega ruimte!

maar ze doen er vanalles tegen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Er wordt al 2 dagen tegen je gezegd dat je naar de dierenarts moet.

Als jij dan eigenwijs wilt zijn en denkt dat de dierenzaak beter is dan moet je dat zelf weten, maar dan moet je niet gek opkijken als het niet goed gaat.

Het lijkt er inderdaad op dat je denkt dat het een soort verkoudheid is aangezien je begint over zelf verkouden te zijn en je kat

(is die wel ingeënt tegen niesziekte?) die loopt te snotteren.

Die dingen hebben niets met elkaar te maken.

Kijk dit is snot:

De Pasteurella multocida bacterie kan ook zorgen dat je konijn hersenvliesontsteking, middenoorontsteking, sorehocks, bloedvergiftiging, ontstoken geslachtsdelen, abcessen en longontsteking kan krijgen. Maar dan praten we over een zeer ernstige vorm van deze bacterie. Het kan wel zover komen als je er niks aan laat doen.

Als je er te laat bij bent kan de snot chronisch worden. Je zal dus altijd je konijn met antibiotica moeten behandelen zodra het weer opkomt spelen.

Dat heeft dus allemaal niets met verkoudheid te maken. Het is een bacterie-infectie.

Zorg je heel goed dat je andere konijn niet in de buurt komt? Konijnen kunnen niet hun handen voor hun mond doen als ze niesen en het is superbesmettelijk.

Link naar reactie
Delen op andere sites

jaa maar als dit niet gaat helpen kan ik weer terug en halen ze waarschijnlijk de dierenarts erbij ze hebben dezelfde dierenarts dan mij teminste waar ik hoop heen te gaan.

en hun betalen de kosten aangezien het wel boven de 50 euro is.

Ik had gebeld. en hun moeten het afhandelen dat ze beter is...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoezo zij moeten afhandelen? jij hebt de keus gemaakt een huisdier aan te schaffen, daarbij heb je besloten dat je ook weet dat er DA-kosten bij kunnen komen. En dus besloten dat het dier geld mag kosten.

Natuurlijk is het niet netjes dat ze een dier dat ziek is hebben verkocht, als ze dat al wisten, maar ik zou liever zelf naar een kundige DA gaan, (zo snel mogelijk)dan de handel te laten bepalen wat er gebeurd..

Voor de winkel is ieder konijn even veel waard, voor jou is dit konijn belangrijk! Ik raad je aan niet te veel te rommelen en aan te kijken, maar een strak behandelplan te maken met een DA.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Er wordt al 2 dagen tegen je gezegd dat je naar de dierenarts moet.

Als jij dan eigenwijs wilt zijn en denkt dat de dierenzaak beter is dan moet je dat zelf weten, maar dan moet je niet gek opkijken als het niet goed gaat.

Het lijkt er inderdaad op dat je denkt dat het een soort verkoudheid is aangezien je begint over zelf verkouden te zijn en je kat

(is die wel ingeënt tegen niesziekte?) die loopt te snotteren.

Die dingen hebben niets met elkaar te maken.

Kijk dit is snot:

Dat heeft dus allemaal niets met verkoudheid te maken. Het is een bacterie-infectie.

Zorg je heel goed dat je andere konijn niet in de buurt komt? Konijnen kunnen niet hun handen voor hun mond doen als ze niesen en het is superbesmettelijk.

ja het is besmettelijk ze heeft bijna heel de dag niet geniesd en ook geen snot ook nix aan dr pootjes ik hou even haar gewicht bij dat ze niet afvalt ze eet nog steeds goed en ze drinkt plast keuteld ook goed.

het helpt anders wel. en ze is echt levendiger ze heeft geen snot en niest nog niet waarom is het dan slecht?

ikbedoel vroeger hadden konijnen dit ook nou niet iedereen kijkt er naar en laat het gewoon zitten ook geen internet vroeger dus hadden ze ook nooit geweten wat het allemaal kan doet!

maar ik weet dat vroeger verleden is!

ja onze kat is daarvoor ingeeent maar het heerst ook wel.

dusja!

hoever moeten ze uit elkaar staan?

ik had eerst zaagsel en ben overgestapt op hennepvezel!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Uhm, ja maar vroeger.. vroeger ewrden konijnen gemiddeld 2 jaar, als k de DW moet geloven word een konijn zo een 3 jaar, nou als k op bb rondkijk en mijn da vraag, die geven hele andere leeftijden aan.

Ik wil het beste voor mijn konijntjes..

Mssn kun je de DA bellen, en overleggen wat de beste behandelmethode is? welke medicatie bij snot word gehanteerd en dit vergelijken met jouw situatie?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .