Ga naar inhoud

dringende vraag: verstopping?


vtjuh

Aanbevolen berichten

mijn konijn heeft gisteren een lekkere wilgentak gehad nu denk ik alleen dat hij er teveel van heeft gegeten.

hij is sinds middernacht lui, wil niks aannemen van eten/snoepjes.

vanochtend wilde hij zijn brokjes niet, volgens mij drinkt hij niet al te veel, slaapt hij in een hele andere hoek dan normaal en elke keer als ik 'm even uit zijn hok haal gaat hij gelijk op de vloer liggen. soms huppelt die wel wat rond maar niet zoals normaal.

de wilgentak heb ik er al uitgehaald maar wat moet ik doen? maak me ontzettende zorgen om mijn kleintje. had er al aangedacht om 'm ananas te geven tegen verstopping maar omdat hij nu niks eet zou ik het niet weten.

Link naar reactie
Delen op andere sites

sorry dat zo laat weer reageer, we zijn bij de dierenarts geweest en die heeft hem nagekeken.

zijn maagje was inderdaad wat uitgezet maar wees niet gelijk op verstopping. dus echt teveel gegeten. hij heeft daar 2 injecties gekregen een met pijnstiller en de andere met een middel om de maag op gang te brengen.

voor thuis kregen we 3 middeltjes mee: voor zijn darmen, zijn maagje en pijnstiller.

die voor zijn darmen moesten we gelijk geven en met de andere 2 wachten voor naar het naar bed gaan tenzij hij dan al gegeten had.

als die neit ging eten moesten we hem gaan dwang voeren

we kwamen thuis en hij was alweer iets vrolijker en hij ging gelijk drinken!! dus wij helemaal blij maar alsnog wel het middel voor zijn darmpjes gegeven. daarna hem lekker zijn gang laten gaan in zijn kooi en toen dook die ineens zijn voerbakje in. deze ochtend heb ik 'm dus ook weer zien keutelen dus hij is weer helemaal de oude. gelukkig

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .