Ga naar inhoud

Konijntje gedraagt zich vreemd


Teemo

Aanbevolen berichten

Hallo allemaal,

Toen ik opstond deze morgen gedroeg m'n konijn zich vreemd. Het is een mannetje en hij is net iets ouder dan drie jaar. Hij bolt z'n rugje de hele tijd, gaat in een vreemde houding zitten om te plassen en is totaal niet enthousiast. Hij heeft nog bijna niks gegeten vandaag, alleen deze morgen een beetje. Net probeerde ik hem kleine stukjes fruit te geven en een worteltje maar ook dat raakt hij niet aan, hij snuffelt er zelf niet aan.

Hij gaat volledig languit liggen als ik hem streel, en blijft zo lang liggen maar dat is echt niet van zijn normale doen. Ook huppelt en rent hij niet enthousiast rond maar zit hij gewoon in zijn kooitje.. Hij doet zijn oortjes wel nog naar omhoog als ik hem roep en eerst deed hij nog poging om te komen maar nu blijft hij gewoon zitten.

Ik maak me best zorgen, mijn mama denkt dat hij last heeft van zijn maag/darmen omdat hij sinds gisteren korrels krijgt van een ander merk? En daarom wil ze liever ook nog een dagje wachten om naar de dierenarts te gaan.. Pff ik word echt niet goed, ben echt superongerust.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Deze morgen wel nog.. Ik heb ook al eens gekeken, maar kan niets vreemds ontdekken aan zijn testikels of penis.. Geen vuil of ontlasting, ook zijn vacht is nog steeds mooi zacht af en toe krabt hij nog aan zijn oortjes. Maar ik ben echt bezorgd omdat hij zo stil en lusteloos is..

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ben je in één keer overgestapt van het oude naar het nieuwe voer? Hoe heet de nieuwe biks? Heeft je konijn vandaag goed gedronken?

Je zou je moeder kunnen vertellen dat konijnen pas stoppen met eten en afwijkend gedrag laten zien, als ze zich behoorlijk ziek voelen. Het zijn prooidieren die hun zwakkere kanten proberen te verbergen. Jij kent je konijn ook goed genoeg om te kunnen zien of er iets niet pluis is.

Ook is het zo dat als konijnen langer dan twaalf uur niet eten, ze in de problemen kunnen komen. Als je konijn vannacht in de problemen komt, dan is het heel lastig om naar de DA te gaan.

Misschien kun je je moeder met deze argumenten overtuigen om vandaag een DA te bellen voor advies of er langs te gaan?

Link naar reactie
Delen op andere sites

We proberen het altijd zo'n beetje te mengelen, maar vanaf gisteren zat er niks meer tussen van het voer dat hij hiervoor at. Deze voormiddag dronk hij nog, maar nu heb ik het hem niet meer zien doen. Probeerde hem zijn water voor te houden, maar hij deed zijn hoofdje naar beneden, net zoals met het fruit en de wortel.

Het voedsel heet 'Bite - Gemengd voeder voor knaagdieren'.

Ik ga proberen haar te overtuigen, ik hoop dat het lukt want ben echt bang dat dit niet goed is.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Oei, niet drinken is ook geen goed teken. Laat je moeder even mee lezen met dit topic, wie weet snapt ze dan dat het beter is om snel naar een DA te gaan.

Niet eten en niet drinken kan al gauw fataal worden voor een konijn. Het zijn kwetsbare diertjes die razendsnel achteruit kunnen gaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik zal dan maar wat zeggen over het voer,

Dat voer wat je nu geeft, is juist niet goed.

Het is voor het konijn netzoals jij elke dag naar de Mac gaat.

Beter kun je biks kopen, de merken HFST en SS zijn eeb van de beste merken nu.

HFST is 15 euro voor 15 kilo, dus ook nog een ps goedkoop! :)

Je moet echt overtsappen naar biks, gemengd voer is echt niet goed.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik zal dan maar wat zeggen over het voer,

Dat voer wat je nu geeft, is juist niet goed.

Het is voor het konijn netzoals jij elke dag naar de Mac gaat.

Beter kun je biks kopen, de merken HFST en SS zijn eeb van de beste merken nu.

HFST is 15 euro voor 15 kilo, dus ook nog een ps goedkoop! :)

Je moet echt overtsappen naar biks, gemengd voer is echt niet goed.

Voor zo ver ik kan lezen krijgt ie geen gemengt voer maar zijn ze overgestapt op ander voer en is er gemengt met het oude en het nieuwe voer en nu is het oude voer op.

Kan best zijn dat dan toch het nieuwe voer slechter is en dat je konijntje er niet zo goed tegen kan maar kan ook wat anders zijn een ritje dierenarts is echt geen overbodige luxe nu.

Hoe gaat het er mee?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Klopt biks is het beste. Je hebt ook ons van selective voer. Dat heeft mijn dierenarts aangeraden, maar dat voer is erg duur. Hooi moeten ze altijd krijgen. Als je konijn zo ziek is zoals jij beschrijft dan moet er zo snel mogelijk een dierenarts komen! Het kan idd zijn dat jouw konijn een gasbuikje heeft en dat moet zo snel mogelijk worden behandeld. EEn konijn laat niet gauw zien dat hij ziek is. Ik hoop echt dat je ma snel iets doet. ZElf heb ik ook slechte ervaringen met afwachten. Nu sta ik meteen bij de dierenarts. Sterkte

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo iedereen !!

Hartelijk bedankt voor de reacties allemaal !

Ik had gisterenavond nog een klein overschotje gevonden van het oude voer, heb dat in het eetbakje van mn konijn gedaan..

Deze morgen liep hij weer vrolijk te huppelen, was weer zijn oude enthousiaste zelf.. Hij heeft het voer opgegeten. Ik ben echt blij dat alles oke is en ga eens kijken in de dierenwinkel voor de 'biks' waarover jullie het hebben.

Het is echt een wonder, gisterenavond was hij er nog zo slecht aan toe en deze morgen niks aan de hand.

Gisterenavond keutelde hij trouwens wel terug, en die keuteltjes zagen er heel normaal uit.

En wat ook tegen de avond opviel was dat hij af en toe een beetje vrolijk deed, maar dan weer ineen kromp alsof hij pijn/krampjes had.

Ik ben in ieder geval van plan eens naar de dierenarts te gaan, hoop dat die alsnog kan zeggen wat er aan de hand was.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .