Ga naar inhoud

Vuil gedrag

Felicia

Aanbevolen berichten

Hoi!

Ik ben nieuw hier & heb meteen een vraag.

Ik heb 2 rammekes, die het geweldig met elkaar kunnen vinden, 1 ervan is gecastreerd. De andere bijt niet en is niet aggresief.

De niet-gecastreerde ram heeft wel een lastig probleem, allee ik vind dit lastig.

Telkens als hij mij ziet, of ik aai hem of ik geef hem eten, pist hij omhoog & al die pis op mij. En dat stinkt verschrikkelijk. Hij is nog redelijk jong z'n 1.5jaar. Maar moet ik hem hiervoor laten castreren? Dat vind ik zonde, maar zo kan het ook niet. Gisteren gaf ik hem eten en die pis helemaal in mijn gezicht. Niet fijn!

Wat is het beste dat ik moet doen? toch castreren?

(hopelijk is deze vraag nog niet gesteld)

Bedankt!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maar ik heb maar 2 konijntjes & da zijn 2 rammekes. Dus een nestje is uitraard uitgesloten.

Maar met castratie, gaat zijn gedrag niet veranderen? voor de rest is het een super konijntje.

Levendig & wild, ik ben bang dat hij heel stilletjes zou worden of juisy mijn andere ram gaat aanvallen ..

Link naar reactie
Delen op andere sites

Héél soms ook negatief heb ik ergens gelezen, maar dat is bijna nooit.

Hij heeft dan ook geen last meer van hormonen dus zal bijvoorbeeld niet meer sproeien, rijden, etc.

Twee voedsters erbij zou helemaal leuk zijn! Zo help je weer twee konijnen aan een goed leven en de kans dat het dan nog een keer fout gaat met je rammen is vééél kleiner.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Met 2 rammen heb je kans dat het een keer misgaat. Als er 2 voedsters bijkomen loop je veel minder risico

Wij hebben 5 geholpen rammen. 1 daarvan is inderdaad veranderd na de castratie, die is veel rustiger geworden. Aan de andere 4 merk je echt helemaal niets.

aangepast door Jeannine
Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .