Spring naar bijdragen
Sandien

Sandien en Snips stellen zich voor

Recommended Posts

Hallo allemaal!

Ik ben Sandra (nick: Sandien) en heb sinds April een heel lief en eigenwijs konijntje met de naam Snips.

Snips (of Snipper) is van eind januari 2012 en heeft een mooie en zachte gemêleerde vacht.

Ze vind het heerlijk om aangehaald te worden en komt altijd om een knuffel vragen. Ze is een kieskeurige dame betreft eten en zal ook alleen dat eten wat ze lekker vind. Slopen doet ze haast niet, alleen boeken en wc-rollen zijn erg interessant. Hieronder een aantal foto's:

attachment.php?attachmentid=62660&d=1344372711

attachment.php?attachmentid=62654&d=1344372026

attachment.php?attachmentid=62656&d=1344372026

attachment.php?attachmentid=62657&d=1344372026

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Dankjulliewel! Snips loopt bijna elke dag rond in huis, dan mag ze minimaal een uur rondrennen (en dat doet ze graag ;) )

Dat is inderdaad haar kooi, 80cm lang en met de bolling bovenop kan ze helemaal gestrekt rechtop staan.

Ze krijgt voorlopig nog geen maatje, ze heeft vandaag echter kennis gemaakt met de hond van mijn ouders en dat ging heel erg goed.

Dus wie weet, als ik de kennis en de middelen ervoor heb, krijgt ze een maatje.

Snips is mijn tweede konijntje, nadat ik jarenlang (9) een konijntje bij mijn ouders heb gehad. :)

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
Dankjulliewel! Snips loopt bijna elke dag rond in huis, dan mag ze minimaal een uur rondrennen (en dat doet ze graag ;) )

Dan zit ze dus nog ,laten we zeggen, 20 uur per dag in dat kooi'tje dat veel en veel te klein is als ik het goed begrijp?

ik zou toch eens gaan kijken naar een manier om haar 24 uur voldoende ruimte te geven

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
Dan zit ze dus nog ,laten we zeggen, 20 uur per dag in dat kooi'tje dat veel en veel te klein is als ik het goed begrijp?

ik zou toch eens gaan kijken naar een manier om haar 24 uur voldoende ruimte te geven

Mag ik dan vragen wat een fatsoenlijke (minimale) grootte van kooi goed zou zijn? Want wat ik begrijp zou zelfs een grote buitenkooi te klein zijn als deze geen ren oid heeft. Ik heb er wel veel over gelezen, de een vindt een kooi nooit groot genoeg, terwijl bij een ander staat dat een kooi prima is, als een konijn maar minimaal 1 uur per dag vrij mag lopen. De kooi die ik heb is 80x45cm.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Welkom nog op dit forum! Heel veel plezier hier. Wat veel mensen op het forum doen met binnenkonijnen is een rennetje om de kooi heen zetten zodat ze 24/7 een stuk meer ruimte hebben. Wellicht is dit een oplossing voor jou? In ieder geval een prachtig konijn hoor!

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Dankjewel babbel_knabbel! Daar zit ik nu ook naar te kijken, leuke ondergrond zoeken, rennetje er omheen en dan lekker laten lopen/rennen :) Ik ga wel zoeken wat ik het beste op de laminaatvloer kan leggen, zodat het tegen een stootje kan.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Dat is wel een goeie tip. Zou bijvoorbeeld zo'n doorzichtige ondergrond voor een bureaustoel (van de Ikea) ook geschikt zijn? Dan kan ik kijken wat voor moois ik kan neerzetten voor haar ;)

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites