Ga naar inhoud

' volwassen' konijnen rustiger?


Caatje1988

Aanbevolen berichten

Hallo allemaal:)

Ik vraag me nou al een tijdje iets af, in het begin ( feb/ maart) dat Marley en Nijntje hier kwamen waren ze een stuk drukker. Dwz heen en weer racen, de gekste binkies maken enz... Maar nou valt het me de laatste (zeg?) 2 maanden ongeveer op dat ze een stuk rustiger zijn geworden.

Gewoon rustig heen en weer hupsen, rondhangen en veeel bunny flops, uitrekken enz ( behalve als er eten aankomt :P)

Oftewel gewoon relaxte nijnen :)

Maar komt dit nou omdat ze 'volwassen' worden ( zijn nu 8 à 9 maanden oud) dat ze rustiger zijn of is dit gewoon het karakter van mijn nijnsels?

Link naar reactie
Delen op andere sites

ik denk wel dat ze volwassener worden ja, zie ik bij mijn konijnen ook wel. Verder laten ze die vreugde binkies vaak alleen zien als ze helemaal hotel de botel zijn. Ik vergelijk het vaak met koeien die na de winter weer de wei in gaan. die maken ook allemaal bokkesprongen maar later staan ze gewoon lekker te grazen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Volgens mij worden ze naarmate ze ouder worden inderdaad rustiger.

Kodi lag op het laatst bijna altijd te slapen of doezelen. Dan stond hij op, hipte weer ergens anders heen en viel daar gewoon weer in slaap. Toen hij jong was, rende hij continue heen en weer tussen woonkamer en tuin. Hij had zelfs een eigen opening in de hordeur.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik kan je niet echt een antwoord geven op je vraag, maar ik heb hier wel dezelfde ervaring. Buffeltje was eerst ook erg druk, enthousiast en actief en nu eigenlijk heel rustig. Ik heb wel gemerkt dat ze actiever wordt wanneer ik dingen verander in haar 'verblijf', dingen bijvoorbeeld anders neer zetten of afwisselen met speelgoed.

Ik denk zelf dat ze gewoon relaxed en op hun gemak zijn. Als je ze graag wat meer actief ziet, zou je de leefomgeving uitdagender kunnen maken door dingen te verplaatsen of af tewisselen, dat werkt hier in ieder geval wel!

Of het te maken heeft met volwassen worden of gewoon met het karakter kan ik je geen antwoord op geven, heb alleen nog maar volwassen nijnen gehad;)

Edit: zie dat er ondertussen anderen hebben gereageerd waar je wellicht meer aan hebt ;)

aangepast door Majk
Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .