Ga naar inhoud

Wilgenhout wanneer oud?


bino&dido

Aanbevolen berichten

Ik denk dat zoiets leuk zou zijn voor in de ren, een wilgenboompje! Maar je kan ze zeker niet verplaatsen als je hem hebt laten groeien? Want van groeien komt niet veel als ik hem meteen in de ren zou zetten denk ik :P

Dat is geen probleem hoor.

Anders moet je hem eerst echt in een grote pot planten.

Wel nu nie want dat gaat niet lukken hoor.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Oei maar het gaat normaal van half november tot maart.

Wat kan je wel doen echt super veel water geven. Dus dagelijks 's morgens en 's avonds een emmer.

Ik hoop wel dat jullie goed weten dat alle wilgen super veel muggen aantrekken ?

Dat is de reden dat ik ze niet thuis zet en we die op de weide knotten.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat is waarom veel boeren langs de akkers wilgen plaatsen.

Ah dat had ik nooit zo bekeken, is natuurlijk super als je veel laagland hebt.

Ook voor weiland lijkt me ideaal dan eigenlijk, je kan makkelijker hooien want het droogt beter op droge grond en als je niet wegzakt is handig en de koeien kunnen ook meer de wei in. Geniaal :mdr:

Maar dat ze muggen aantrekken wist ik niet. Zou het niet zo zijn dat wilgen meestal langs het water groeien en dat er daarom muggen bij zitten, gewoon omdat er water is in de buurt van een wilg, dus dat ze niet op de wilg afkomen maar dat de wilg van dezelfde omstandigheden houdt als de mug?

Ik zat te denken om de wilg op de konijnenheuvel te planten zodat de konijnen net zoals in de natuur tussen de wortels van de boom wonen want daaronder is het hol. Dit zou ervoor kunnen zorgen dat het veel droger is binnen in het hol en dat de stevigheid van het hol bevorderd wordt door de boomwortels.

Maar als het muggen aantrekt...Want er zitten al enorm veel muggen in de ren, omdat er een sloot achter is en ook nog een lantaarnpaal pal boven staat. Er vliegen wel veel vleermuizen om de lantaarnpaal maar ik word toch iedere avond lekgestoken als ik de konijnen voer, die vleermuizen kunnen helaas niet in de ren komen. Ik heb ook nog maar 1 keer een kikker IN de ren gezien en vogels kunnen er ook al niet in, dus het is al een muggenwalhalla. Dus misschien toch niet zo'n goed idee.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nee het rare is dat zelfs als ze niet op vochtige grond staan ze ook vol muggen zitten.

Bij de treurwilg zou je kunnen denken omdat ze zoveel schaduw bieden maar ik denk persoonlijk dat het een andere reden heeft.

Een wilg maakt steeds van die rare kronkels in de takken.

knotwilg.jpg

Dit is nu een overdreven vb. maar ik denk dat de muggen in deze holletjes een beschermend plekje vinden.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .