Spring naar bijdragen
Teddynijnen

Teddy widder plukken

Recommended Posts

Ik had een tijdje geleden de trimsalon gebeld voor informatie over de lange vacht van mijn konijn. Ze vertelde mij dat de konijnen geknipt of geplukt kunnen worden.

Heeft iemand hier ervaring met het plukken van het konijn? Ontstaan er dan niet snel kale plekken bijvoorbeeld? Of is knippen nog altijd de beste manier om je konijn wat meer verkoeling te geven op de warme zomer dagen?

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Plukken? Lijkt mij zeer vreemd ze zal het wel over een te verharen konijn hebben dan, maar een vacht van een konijn dat niet aan het verharen is kan je niet plukken.

Die kan je kammen, knippen en scheren.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

je kan klitten die verstrikt zijn in de vacht door het verharen er uit plukken heb ik gehoord maar dat houdt niet in dat je het er even uit moet trekken. je moet dan de klit vasthouden en tegelijkertijd de vacht waarbij je zachtjes aan de klit trekt zodat deze zich losmaakt van de vacht zonder uiteraard de vacht er uit te trekken. dit kan ook enkel wanneer je de vacht van je konijn regelmatig onderhoudt en wanneer het om kleine klitten gaat die er niet met de kam uitgaan.

de enige manier om verkoeling te bieden aan je konijn is de vacht afknippen. aangezien zij zelf niet gebaat zijn bij zo'n vacht en vaak ook niet graag geborsteld worden krijg je met een geknipte vacht, een konijn dat niet de hele tijd geborsteld moet worden en het ook niet te warm heeft. een gelukkiger konijn dus ;).

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ja, inderdaad. Daarom ga ik ook met hem naar de trimmer. Ik kan hem wel zelf knippen, maar sommige plaatsen zijn zo lastig bij te komen, en ik ben heel bang dat ik hem verwond. Vandaar naar de hondentrimmer die dus ook konijnen doet als het moet...

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
Gast
Deze discussie is nu afgesloten voor verdere antwoorden.

• Nieuwe aanmaken...

Important Information

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .