Spring naar bijdragen
Mirtee

Konijn tijdelijk buiten in binnenkooi??

Recommended Posts

Hallo,

Ik heb een konijn van ong. 3 maanden oud, als maatje gekocht voor mijn andere konijn.

Ik had dit konijn als voedster gekocht, nu blijkt het toch een mannetje te zijn. Het is nu de bedoeling dat Woezel eerst gecasteerd word en dan gekoppeld word aan mijn voedster. Die is eigenlijk een beetje plotseling gekomen en nu heb ik van mijn vriendin een kooi geleend van een meter bij ?? voor 's nachts. Overdag zit er dan nog een panelen ren aan vast. De plek waar ze staan is helemaal beschut van boven en de zijkanten, maar ik vond het toch een beetje koud voor haar nu. Daarom heb ik der in de schuur gezet. Nu is mijn vraag of het echt te koud is aangezien de zijkanten wel van plastic is, alleen de bovenkant is van tralies. Zelf denk ik van wel, daarom wil ik eigenlijk gelijk morgen kijken voor een oud konijnenhok die ik kan gebruiken tot ze gekoppeld worden, maar als dat niet nodig is??

haha misschien een beetje onduidelijk, vraag maar als je nog vragen hebt.

groetjess Mirte, Woezel en Pip

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Mag ik vragen waarom, een plastic bak niet geschikt is? de enige reden die ik kan bedenken is dat er dan te weinig ventilatie is? Maar t word waarschijnlijjk toch gewoon een buitenhok, misschien moet ze dan die paar dagen tot het hok er is gewoon 's nachts in de schuur staan?

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Die plastic kooi is inderdaad niet geschikt vanwege de ventilatie, urinedampen blijven in deze kooi te veel hangen. Daarnaast heeft deze kooi geen deurtjes waardoor een konijn altijd van boven wordt benaderd en er zelf niet uit kan komen zonder verwijderen van de deksel. Daarnaast heeft een konijn juist 'snachts veel ruimte nodig omdat ze dan het actiefst zijn en opgesloten zijn in een kooi is dan niet prettig.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Als je de kans hebt om hem in de binnenkooi met een rennetje eraan vast in de schuur te zetten, lijkt me dat toch een goede tussentijdse oplossing. In een schuur gaan ze het niet te koud hebben.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

dankjullie wel, haha we hebben er gisteren de hele dag aan gewerkt, naja meiden die bouwen....haha we hebben een hoop gelachen en toen mijn vader 's avonds ging kijken heeft hij nog nooit een 'gebouw'gezien waarvan geen enkele plank dezelfde lengte had haha, ach hij zou morgen nog even kijken wat hij recht kon zagen. Hij zei trouwens wel dat dat hok in geen 10 duizend jaar meer zou rotten, want we hadden eikenhout gebruikt, het duurste hout wat we nog hadden liggen :).

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

O geweldig super die meiden :mdr:

Die wten van aanpakken ben benieuwd naar het resultaat

dankjullie wel, haha we hebben er gisteren de hele dag aan gewerkt, naja meiden die bouwen....haha we hebben een hoop gelachen en toen mijn vader 's avonds ging kijken heeft hij nog nooit een 'gebouw'gezien waarvan geen enkele plank dezelfde lengte had haha, ach hij zou morgen nog even kijken wat hij recht kon zagen. Hij zei trouwens wel dat dat hok in geen 10 duizend jaar meer zou rotten, want we hadden eikenhout gebruikt, het duurste hout wat we nog hadden liggen :).

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites