Ga naar inhoud

agresief konijn


aliciaa

Aanbevolen berichten

Hoi ik heb een konijntje gekregen van een vrouw in de straat die wouw het konijn niet meer omdat ze zo agresief is , dus ik heb hem nu, ik wil hem proberen tam te maken. maar het lukt niet echt goed. als ik met de hand in de kooi ga voor eten te geven dan begint ze al te grommen en aan te vallen en bijten krabbel ze springt dan als een kat op mn hand en begint te krabben. ze is ook heel erg bang. wat kan ik hier aan doen? want het is niet leuk voor haar en niet voor mij. ik heb een gecastreerd mannetje liet ze door de kooien snuffelen en wouw ze me het mannetje ook aanvallen door de tralies dus die kunnen ook niet samen.

aangepast door aliciaa
Link naar reactie
Delen op andere sites

ik praat altijd met lieve stemmetjes naar dr en geef ik dr wat lekkers door de kooi heen want zo gouw mn hand er in gaat rent ze weg maar als ik er niet vlug genoeg uit ben rent ze terug en valt ze aan. maar ze komt wel al naar me toen als ik lief praat en dr wat geef. maar kan dr nog niet aaien.

Link naar reactie
Delen op andere sites

ik zou haar even apart laten van je eigen konijn. weet je al of het een ram of voedster is? als het een ram is is het logisch dat dat niet gaat, 2 rammen gaan nou eenmaal vechten. het heeft vaak een reden waarom een konijn zo is, misschien is er nooit naar het konijn omgekeken en vind hij handen daarom eng. en als ze zijn richting in komen wil hij zich verdedigen, of hij heeft hoknijd?

misschien kan je een deel van het hok waar hij in zit even afsluiten en dan het eten erin zetten? ik zou hem/haar niet proberen zelf te aaien maar het konijn op jou af laten komen. dit kan lang duren maar dit kan echt werken, ook al duurt het lang. heel veel geduld hebben en ze zal zien dat jij te vertrouwen bent. praten is altijd goed en wat lekkers uit je hand proberen te geven. ik denk dat ze gewoon angstig en terughoudend is en vertrouwen moet zien te winnen. hopelijk gaat het je lukken!

mocht het een voedster zijn kan ze misschien over een poos als ze wat socialer is wel bij je ventje? je moet ze dan koppelen op neutraal terrein en niet in 1 van de hokken van beide want dan heb je kans dat ze hun eigen hok willen verdedigen en dan loopt het uit op ruzie. succes!

Link naar reactie
Delen op andere sites

mijn konijn was ook heel aggresief, ook precies hoe ji het omschijft aanvallen enzo, grommen, krabben ectect, ik heb dit ''eruit gekregen'' door haar te negeren ookal deed het aanvallen pijn :P nu is het helemaal over en is het een super konijn!

Link naar reactie
Delen op andere sites

het is een vrouwtje, ja inderdaad er werd nooit naar om gekeken en nooit wat mee gedaan, ze waren ook bang voor het konijn dus toen deden ze er al helemaal niks mee, en dat is ook zielig ze kan er zelf ook niks aan doen dat ze zo bang is voor mensen ik ga er alles aan proberen om haar te laten wennen aan me ze komt al naar me toe als ik wat lekkers door de tralies geef gelukkig!

het gaat goed komen :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

In dit artikel staan wat tips voor tam maken, maar je bent al wel op de goede weg. http://www.bunnybunch.nl/konijnen/gedragsproblemen-bij-konijnen.html

Als ik het zo hoor gaat het bij dit konijn wel een project van weken of maanden worden voor je haar tam krijgt, verwacht geen wonderen, maar heb geduld.

dank u voor de hulp, heb het al allemaal doorgelezen ik ga me best doen :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

dat heb ik zeker voor haar, ze ziet uit als een schatje, maar zo gouw ik in de kooi ben is ze een heks :P

maar straks blijft er nog alleen een schatje van over. :love:

gewoon alles rustig aan doen dat ze gaat wennen aan ons.

ik heb alle tijd,(want nu werk ik namelijk niet)

Link naar reactie
Delen op andere sites

fijn dat je je hebt ontfermd over dit konijntje. Ik heb zelf een franse hangoorvoedster gehad die ik bij een fokker heb opgehaald. Ook vanwege agressie en ""niet interessant voor de fok omdat ze niks met haar nestje deed". Deze voedster heb ik gekoppeld aan een ex-ram en voedster en haar veel ruimte gegeven. Mij heeft ze nooit aangevallen of iets dergelijks. Ik heb haar naar mij toe laten komen, (ze liep los op een omheind stuk) en ik kon haar al snel aaien en ook oppakken als dat nodig was voor verzorging. Kortom, het hebben van een vriendje en ruimte kan de agressie enorm verminderen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .