Ga naar inhoud

Ik ga je missen vriend..

Aanbevolen berichten

Ciske,

Het is alweer 3 jaar geleden, Ik kocht Ciske als 2-jarig ratje. Eigenlijk heb ik hem meer gered van mijn toenmalige school. Hij was graatmager en klaar om aan de slangen gevoerd te worden, maar ik was zo verliefd op hem dat ik hem gewoon echt niet kon achterlaten bij die mensen om de volgende dag een leeg hokje aan te treffen.. Een voor een zag ik zijn vriendjes verdwijnen, tot dat hij in zijn eentje overbleef.. Ik heb meteen gezegd dat ik hem zou kopen en de dag daarop stond hij in een hele andere kooi, niet van glas, maar van tralies waar hij wél in kon klimmen, wat genoot hij daarvan haha!

Maar je verdiende het om goed te eten te krijgen, iedere dag lekker verwend te worden en lekker te genieten.. Op school waren kinderen niet lief voor jou, ze gooiden je over, zorgen dat je schurft kreeg door hooi in jullie glazen hokje te stoppen, zetten je in een bak stoffend zaagsel en gaven je niet goed te eten! Een vriendin van me heeft zelfs gezien dat ze hem op de grond hebben gegooid, expres. Walgelijk gewoon.

Wat hebben we een transformatie ondergaan, niet alleen Ciske is van graatmager naar kerngezond en een béétje te dik (oeps!) gegaan, maar ook ik ben enorm veranderd in die 3 jaar dat mijn ratjetoe hier is geweest!

2009 - 2012

f5604k.jpgv6n3ia.jpg

In de eerste week dat hij hier was gingen we een oplossing zoeken voor 2 kwaaltjes waar hij op school altijd last van had gehad, en waar ze niks tegen deden. Hij had een enorme luchtweginfectie en last van schurft. Samen met mijn moeder hebben we voor zijn schurft een zalfje gemaakt met vaseline en, volgens mij, rozemarijn. Binnen een paar weken was er geen schurft meer te bekennen! Zijn bloemkooloortjes vielen er voor de helft af :')

Ze werden weer mooi egaal, geweldig mooi om te zien hoe hij opleefde en jeukvrij werd! voor ik de zalf op zijn huidje smeerde deed ik hem meestal even in bad, wat speciale rattenshampoo erin en lekker laten rondlopen!

Op deze foto is zijn schurft nog best goed te zien, maar de 2de foto is schurftvrij! :)

ws3701.jpg23ii72v.jpg

Wel heeft hij van die schurft een enorme wond op zijn rug gehad, eerst werd een deel van zijn huid hard, het werd zwart en op een gegeven moment weekte ik het in warm water en viel het eraf.. Arm beestje..

2vi4cpy.jpg

Maar dat was het eerste jaar gelukkig... Nu de luchtweginfecte dacht ik... Zo vaak naar de dierenarts geweest, zoveel medicijnen en uiteindelijk bleek het chronisch te zijn.. Toen heb ik het alleen maar kunnen verzachten door hem te laten stomen als ik ging douchen, en een spulletje voor zijn weerstand te geven en het ging super met je..

3 weken voor je overleed ging het nog super met hem, en was hij topfit! Maar ik ging een week op kamp, en toen ik terugkwam schrok ik hoe slecht het met hem ging.. Hij wilde niet meer eten en drinken, had geen evenwicht meer en viel overal vanaf.. Het was voor mij eigenlijk wel duidelijk dat hij het als 5 jarige zo welletjes vond, en de keuze had gemaakt om weg te gaan.. Ik heb geprobeerd om hem nog een beetje olvarit te geven, wat hij ook aannam en had een lekker nestje voor hem gamaakt veilig op de bodem van zijn kooi.. Hij sliep de hele dag en als ik kwam reageerde hij nog maar een klein beetje op zijn naam, tegen de tralies aan springen was er niet meer bij maar hij deed toch zijn best om naar het ingangetje te strompelen en op mijn hand te klimmen.. Een paar avonden heeft hij lekker op mijn schoot liggen slapen, warm op een kruik in een wollen trui, heerlijk.. Deze foto die ik toen heb gemaakt is dan ook heel erg speciaal voor me.

x9lzo.jpg

Maar na 2 weken afwachten vonden we hem in zijn kooitje.. Moeilijk, heel moeilijk was het afscheid en ik heb hem een hele avond bij me gehouden..

De volgende dag hebben we mijn lieve Ciske achter moeten laten bij Crematorium de Peelrust om hem te laten cremeren.. Heel moeilijk om weg te lopen van mijn lievertje.. Nu heb ik een heel mooi bedeltje besteld waar wat as ingaat van deze lieverd, want zo'n speciaal beestje wil ik voor altijd bij me hebben.

Maarliefst 5 jaar is deze topper geworden, en ik heb een supertijd met hem gehad die ik nooit gemist zou willen hebben!

Ik ga je Missen mijn lieve vriendje..

Ciske.. 19-07-2012 :heart:

15egz6.jpg

Bedankt voor het lezen!

Link naar bericht
Delen op andere sites
Heel veel sterkte...

Gelukkig heb je hem meegenomen en hem nog een paar leuke jaren gegeven.

Dankjwel.. Ja ik wilde hem zo graag redden want ik kon het niet over mijn hart verkrijgen om hem zo aan die slangen te geven, mijn moeder heeft zelfs ja gezegd terwijl ze altijd zei dat er nooit geen rat in huis zou komen!

Wat ontzettend mooi dat je hem hebt gered en nog een mooi leven hebt kunnen geven. Krijg er tranen van in mijn ogen.

Heel erg veel sterkte!

Dankjewel! Heb in ieder geval wel mijn best gedaan ja… Je zag wel dat hij echt genoot van zijn leventje haha, en mijn moeder zegt ook dat hij altijd heel onrustig ging doen als ik bijna thuiskwam, en hij heeft ook op mijn kamer gezeten heel lang, stond hij altijd op het voeteinde van mijn bed te wachten tot ik naar boven kwam, superschattig! Dankje voor je reactie, doet me goed!

Link naar bericht
Delen op andere sites
Ach, wat erg zeg en wat een groot verlies. Maar hij heeft 3 mooie en gelukkige jaren bij jou gehad, waar hij lekker zichzelf kon en mocht zijn. Heel veel sterkte met dit verlies, en Ciske, rust maar zacht.

Inderdaad ik heb ook heel wat tranen gelaten voor hem.. De jaartjes die hij hier heeft gehad waren voor hem, en voor mij ook super! Dankjewel..

Veel sterkte met het verlies van je maatje!

Heel erg bedankt, af en toe dan heb ik toch neiging om naar zijn kooi te lopen of in de winkel iets voor hem te kopen maar dan besef ik me inneens dat hij er niet meer is en dat vind ik wel heel erg.. Dankje!

wat een mooi verhaal zeg! sterkte! x

Dankjewel heb er ook mijn tijd aan besteed haha! Ik ben ook een fotoboek aan het maken, wordt ook práchtig! Heel erg bedankt..

Sterkte met het verlies. Jullie hebben Ciske (wat een toepasselijke naam trouwens!) een heel fijn tehuis gegeven.

Dankjewel, Inderdaad toen ik hem zag dacht ik meteen: Ciske de rat, en op school noemde ik hem ook zo, en nu staat hij ook bekend als Ciske de rat op onze school (:

Heel veel sterkte met het verlies van Ciske.

Helemaal top wat je voor hem gedaan hebt allemaal!

Dankjewel! Ja ik heb mijn best gedaan en ik vind dat mijn topventje een superleeftijd van 5 jaar heeft gehaald waar ik heel blij mee ben! (:

Dankjulliewel iedereen!

Link naar bericht
Delen op andere sites

ik kreeg tranen in mij ogen toen ik dit las . jij bent ontzenttend goed voor hem geweest en die fotos zeggen al genoeg . op de eerste foto met die schurft zag die er een beetje eng uit ( na mijn ideee ) zo tof van je dat je hem tog heb meegenomen en jij en hem een goed leven heb gegeven . wat verschikkelijk hoe ze er op jou school mee omgingen zeg bah ! veel sterkte met het verlies

Link naar bericht
Delen op andere sites
heel veel sterkte, je bent een echte dierenvriend

Dankjewel, doet me goed dat je dat zegt! Ik probeer in ieder geval zo goed mogelijk te zijn voor dieren!

ik kreeg tranen in mij ogen toen ik dit las . jij bent ontzenttend goed voor hem geweest en die fotos zeggen al genoeg . op de eerste foto met die schurft zag die er een beetje eng uit ( na mijn ideee ) zo tof van je dat je hem tog heb meegenomen en jij en hem een goed leven heb gegeven . wat verschikkelijk hoe ze er op jou school mee omgingen zeg bah ! veel sterkte met het verlies

Wauw wat een lieve reactie! Inderdaad zijn oortjes zagen er niet zo fris uit zo, maar gelukkig zijn die helemaal genezen!

De lerares van het groen-gedeelte (!) zei dat oortjes van ratten altijd zo zijn, en dat muizenoortjes wel mooi egaal zijn, maar die van ratten niet, en als ze schurft hebben gehad dat je het dan niet meer wegkrijgt en dat de oren ook niet meer normaal te krijgen zijn..

Ik vind het stom om te zeggen want de vrouw is uiterst vriendelijk maar dat mag zich dan een groen-docent noemen..? Zijn oortjes zagen er anders prachtig uit toen die stomme schurft was verdwenen...

Heel erg bedankt voor je lieve reactie!

Link naar bericht
Delen op andere sites

ik heb dit gelezen met tranen in mn ogen!

wat ben je onwijs lief geweest voor hem, en wat knap van hem dat hij na alles nog mooi 5 jaar is geworden! :)

heel veel sterkte, wees maar trots op jezelf dat je hem zo goed verzorgt hebt :)

Link naar bericht
Delen op andere sites
  • 3 weken later...

Sorry voor de late reactie!!!!

Heel veel sterkte hoor! Hij had het heel goed bij jou! :)

Heel erg bedankt! Ik heb ook echt van hem genoten en heb mijn best gedaan! :)

Heel veel sterkte met het verlies!

Dankjewel!

ik heb dit gelezen met tranen in mn ogen!

wat ben je onwijs lief geweest voor hem, en wat knap van hem dat hij na alles nog mooi 5 jaar is geworden! :)

heel veel sterkte, wees maar trots op jezelf dat je hem zo goed verzorgt hebt :)

Superbedankt! Leuke reactie, mis hem wel heel erg hoor..

Link naar bericht
Delen op andere sites
  • Evee sloot dit topic
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .