Ga naar inhoud

Help! Konijn eet en drinkt al 2 dagen niet!


Flappiee

Aanbevolen berichten

Mijn konijn is net 4 jaar oud,

Vorige week is ze een weeklang in een iets kleinere kooi dan haar eigen kooi bij mijn opa en oma geweest,

Daar is ze al eerder geweest en dat ging goed. Ook het vervoer in de auto, ze was wel bang maar dat ging snel beter.

Deze keer ook tot ze thuis kwam.. Ze ging snel terug in haar eigen kooi en was blij toen ik haar aaide..

Maar ze heeft vanaf toen tot nu ( 2 dagen later ) niks meer gegeten of gedronken!

Geen korrels, geen konijnensnoepjes die ze normaal graag eet, geen wortel en geen hooi.

Als ik het haar geef hoeft ze het gewoon niet. Zelfs geen water als ik het flesje bij haar houd.

Ze zit ook de hele tijd stil, en afentoe verplaatst ze.

Haar vacht en oogjes zien er verder gezond uit.

Wat kan dit zijn en wat kan ik er aan doen? Is ze in hongerstaking?

Xxxx

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ben net snel met haar naar de DA gegaan, ze gaan dr daar nu nakijken en bellen straks om me op de hoogte te houden.

De temperatuur was 36.4, de DA zei dat dat nog meeviel en dat die temperatuur meestal nog lager was als een konijn zolang niks gegeten had. Dus we hopen..

Link naar reactie
Delen op andere sites

De dierenarts wist bijna zeker dat ze het ging halen, ze had een haak aan dr kies. Eerst moest ze aansterken voor de narcose. Maar ze was te zwak en is vanacht ingeslapen..

Met die hongerstaking bedoelde ik dat ze niet meer wilde eten omdat ze in de stress was geraakt dat ze niet in dr eigen omgeving was geweest. Had ik anders moeten omschrijven en was ook zeker niet grappig bedoeld..

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wat jammer, heel veel sterkte!

Als een konijn 12-24 uur niet heeft gegeten/gekeuteld is het al kritiek, laat staan 2 dagen dus ik had het helaas wel verwacht dat hij het niet zou redden. Echt heel jammer, maar veel van ons zijn onwetend begonnen aan konijn, ik ook.

Als je besluit om weer een konijn aan te schaffen zou ik je aanraden eerst hier op BB wat meer informatie te zoeken.

Nogmaals veel sterkte met het verlies van je maatje.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .