Ga naar inhoud

konijn heeft diarree


vlekkie463

Aanbevolen berichten

hallo mijn konijn vlekkie heeft diarree ze is ongeveer 5 jaar en 4 maanden en ze heeft heel veel poep aan haar kontje. Maar we wouden het schoonmaken maar het zit zo vast dat het niet lukt. Dus zouden we haar dan in bad moeten doen we gaan ook al hooi thee maken want ze ooit noooit echt veel hooi maar mnag ze wel in bad wordt ze daar dan niet ziek van?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als je konijn buiten zit zou ik haar even binnen zetten in een hok

Je kan een laagje lauwwarm water in een teil doen en proberen dat ze daar in gaat zitten

Een lauwwarm nart washandje en als het lukt de klonters voorzichtig weg knippen

Krijgt ze teveel biks of krijgt ze groente waar ze niet tegen kan

Zo moet zowie zo beschemt worden nu tegen vliegen vaandaar zit ze buiten als het kan naar binnen

En een hor over het hok

Link naar reactie
Delen op andere sites

We zijn haar nu aan het wassen en ik weet dat je een konijn niet zomaar mag wassen alleen het is echt nodig dus we hebben haar toch in bad gedaan. Maar omdat haar kontje heel moeilijk schoon gaat wou ik vragen of je het met baby zeep mag doen? Dat is zeg maar speciale zeep want daar zit niet echt zeep in. Verder is er al een heel stuk af van de poep.

Link naar reactie
Delen op andere sites

ja ik lees je reactie nu pas maar we hebben haar een een laagje warm water gedaan niet helemaal in bad alleen met haar kontje en ze zit wel binnen maar niet in huis in een garage zeg maar maar dat is al helemaal veranderd dus het is echt een dieren hok maar we zetten haar toch ff in huis alvast bedankt

Link naar reactie
Delen op andere sites

nee alleen ik heb een beetje een probleem want ze eet eerlijk gezegd weinig hooi en ze drinkt ook bijna niks. En eigenlijk de laatste tijd drinkt ze niks dus we voeren haar water toe. Maar omdat ze diarree heeft weet ik niet of dat wel slim is. Maar mijn moeder en mijn zus helpen me en die zeggen dat het misschien blindedarm keutels zijn die die niet op eet en dat ze misschien niet meer bij haar kont kan? Zou dat kunnen?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als je met wit spul bedoelt dat er slijm uit de darmen van je konijn komt, tussen de diarree-achtige delen, dan vrees ik dat je konijn goed ziek is. In dat geval zou ik proberen vandaag naar een konijnkundige dierenarts te gaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Al bedankt voor alle reactie, maar ik had het even fout. Het zit zo dat mijn konijn blind is, van daar dat zijn pupillen wit zijn. Maar er kwam niet echt iets ongewoons uit zijn oog en zijn kont is nu helemaal schoon. We hebben haar een schone kooi gegeven, in gezet met alleen hooi en water, maar wel met een waterbakje. Want op een of anderen manier drinkt ze niet meer uit haar flesje, maar ze begon wel gewoon lekker aan het hooi te knabbelen. We houden het goed in de gaten, maar ze maakte en maakt eigenlijk helemaal geen zieke indruk. Eigenlijk merkte ik alleen dat ze diarree had, maar zou dat misschien kunnen komen omdat we onlangs gewisseld zijn van voer?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Uhhm het is wel gemengd voer, maar het is van dat russel de rabbit voer. Mijn zus zei dat dat heel goed voer is en ik had eerst de ene dag meteen dat andere voer gegeven, maar dat at die toen niet op, dus toen gaf ik een helft zijn oude en de andere het nieuwe en de volgende dag gaf ik weer gewoon een heel bakje nieuw. Misschien dat het daar van kwam?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja dat kan zeker, daar kan je op gaan zitten wachten dat dat problemen geeft!

Je kan beter minstens een week de tijd nemen om over te schakelen van het ene voer op het andere. Nooit een konijn zoveel ineens van iets nieuws geven, of het nu groenvoer of brokjes is. Eerst langzaam opbouwen, heel rustig aan met een heel klein beetje beginnen en en in de gaten houden hoe hij erop reageert. Blijven de keutels goed dan kan je de volgende dag een klein beetje meer geven, weer goed de keutels in de gaten houden en zo verder.

Zo moet je altijd alle nieuwe dingen heel langzaam opbouwen.

Ook gemengd voer kan vaak problemen geven, beter is gewoon alleen biks zonder lekkere dingetjes erin.

Van hetzelfde merk als Russel Rabbit heb je ook de soort Science Selective. Dat is allebei van de fabrikant Supreme.

Dat is echt heel goed voer, dus ik zou dat maar eens gaan proberen aangezien dit niet echt een succes was.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gemengd voer is vaak niet zo goed. Zie het als een mand met een paar gezonde groentes, veel fruit en nog meer snoep. Het konijn eet eerst alle snoep er uit (= selectief eten), en zit dan vol. Hooi wordt dan minder gegeten. Plakpoep of diarree kan ook een gevolg van dit eten zijn. Hoeevel voer geef je er eigenlijk van?

En is je konijn nu een mannetje of vrouwtje? Je zegt eerst 'haar' en dan 'hem' namelijk.

toevoeging: een goedkoper alternatief voor SS is Hope Farms Super trio in de gele zak, ook niet gemengd voer.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo ja sorry voor die verwarrende fout. Mijn konijn Vlekkie is een meisje en het is rasloos, maar ze is niet zo groot ik denk ongeveer middel groot maar zeker niet groter. En ze weegt 1,5 ik weet niet precies of dat goed is en ik weeg het altijd af en geef haar ongeveer 60 gram is dit teveel? En ik heb het al aan mijn ouders gevraagd en ik mag over stappen op beter en niet gemengd voer

Link naar reactie
Delen op andere sites

Super! Als ze 1,5 kilo weegt is 40 gram voer genoeg. Van die Science Selective is het zelfs 15 gram per kilo, dus dan is 25 gram voer per dag al meer dan genoeg :)

Dan zal ze vast ook weer beter hooi eten en beter gaan drinken en geen veze kont meer hebben, helemaal super! :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mijn konijn is ook aan de diarree volgens mij.

Vanochtend wat "natte" keutels gevonden in het hok, en hij heeft poep aan zijn kont.

Dat proberen we schoon te maken maar nu is het weer vies.

Dus hij blijft er last van houden.

Wat kan ik doen, heb gelezen om hem nu op hooi en water te zetten

He hem geen biks gegeven en gisteren heeft hij wel wat gesnoept van wat groen.

Hij drinkt gewoon en is gewoon actief.

Wat moet ik doen

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .