Ga naar inhoud

Weinig hooi eten


KoenSilvertant

Aanbevolen berichten

Hallo,

Mijn konijnen eten sinds kort nog maar erg weinig hooi.

Het is hooi van de boer,nwat ze voorheen prima aten.

Aan de biks kan net denk ik niet liggen, ze hebben dexe ochtend maar 6 biksjes per konijn op.

5 blaadjes andijvie,n5 blaadjes witlof en 1 blad van andijvie op, maar nog geen hooi gegeten.

Ook is mijn ex ram erg warm.

Als ik achter de oortjes voel, wat kan ik hieraan doen?

Met een fles water bevroren doen ze niks, ze hebben geen bodembedekking, koel zand maar blijft het warm houden.

Hoe kan ik hem laten afkoelen?

Alvast bedankt!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het is nu idd niet zo warm meer. Je kunt voorzichtig zijn temperatuur meten. Misschien is hij wel ziek..

Verder willen mijn konijnen ook geen 'normaal' hooi meer. Het moet echt bergweide/alpenweide hooi zijn.. Bij AH verkopen ze bijvoorbeeld vitami en vitakraft.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hier ook, als het erg vochtig & warm is, dan zijn ze wat minder actief en eten ze ook wat minder.

Ik zet dan vaak een fan aan op de laagste stand in de woonkamer (of als ik weg moet & ze zitten in het hok, gericht op en deel van het hok -je moet wel een windvrij gedeelte houden) en ze zoeken echt de wind op, dat vinden ze heerlijk! ;)

Een andere tip is om een beetje water over kop, oren & potjes te vrijwen (?spelling?), maar of konijntjes dat zo leuk vinden...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .