Ga naar inhoud

mijn konijn en verstopping


angela12

Aanbevolen berichten

goedenavond,

ik wil weer wat vragen ik heb meerdere konijnen waaronder een konijn van vijf jaar oud.

dit konijn heeft als hij aan het verharen is snel last van verstoppingen.

ik heb hem van het gemengde voer afgehaald hij eet nu science selective voor een ouder konijn mature heet dat geloof ik.

ik heb ook science selective voor een volwassen konijn maar deze wil hij niet eten.

nu heeft hij recent last gehad van een verstopping deze is verholpen met bezoeken aan de dierenarts en medicatie.

nu zijn we een week verder en vandaag heeft hij dus weer enkele kettingen gepoept.

mijn vraag is nu wat kan ik nog meer doen om ervoor te zorgen dat hij niet weer verstopt raakt.

hij krijgt prozyme over zijn eten heen.

en ik weet het even niet meer.:$

Link naar reactie
Delen op andere sites

ze eten voldoende hooi en water iedere dag krijgen ze vers hooi s'morgens het "normale"hooi en s"middags kruidenhooi en de hoeveelheid voer wat ik geef is zeg maar een handje science selective s'morgens en eventueel sávonds nog iets ik geef ze liever te weinig "ss"dan teveel zodat ze ook de andere dingen eten.

hij eet s'morgens ook wat andijvie en lof en ook s'middags weer wat groenten maar niet onwijs veel of zo

Link naar reactie
Delen op andere sites

moeilijk he zo zit ik nou ook hij heeft een paar dagen gewoon goed gekeuteld en nu opeens weer wat kettingkjes. en dan zie ik me alweer dalijk met medicijnen en zo in de weer gaan.

vind het enorm zielig voor hem want pijnlijk zijn die verstoppingen ook!

Link naar reactie
Delen op andere sites

nee ik borstel hem niet het probleem met stamper is dat ik hem gekregen heb van iemand toen hij al 1 jaar was en wat ik ook geprobeerd heb hij heeft nooit het vertrouwen in mensen gehad.

hij loopt iedere dag buiten , praat tegen hem probeer hem aan te halen maar hij is zo vreselijk agressief.

zodra je ook maar iets probeert bij hem beet hij al hij gromt en schopt en krabbelt.

ik heb hem de medicijnen met de grootste moeite gegeven 3 keer per dag en ook heb ik hem gedwangvoerd en water toegediend.

dit heeft er echter allemaal geen goed aangedaan met als gevolg dat hij me nu totaal niet vertrouwd . ik zal hem gaan proberen te borstelen dankjewel voor de tip hoor daar had ik nog niet aan gedacht

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb hier ook een konijn die al 4 jaar sukkelt met zijn darmpjes en bij hem ben ik gestopt met droogvoer. Hij krijgt alleen groenten, gedroogde kruiden en hooi en dit gaat prima. Zodra ik hem weer droogvoer ga geven is het weer raak met kleine keuteltjes en kettingkeutels dus hij kan er gewoon niet tegen. Ik moet hem wel borstelen ook al haat hij dat anders is het zo weer raak. Succes!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .