Ga naar inhoud

Rocky zit in een hoekje help!!!!!!


anitaaa

Aanbevolen berichten

Rocky is donderdag geholpen aan een haak aan zijn kies daarna had hij best wat pijn had ik

het idee toen kreeg ik wat pijnstilling voor 2 keer op een dag.

Ik heb zelf wat minder pijnstilling gegeven ik had het idee dat hij daar erg suf van werd en hij kreeg

diaree ervan.

Ik gaf hem ook nog bijvoeding omdat hij niet altijd zijn brokjes op at.

Maar sinds vanmiddag zit hij maar een beetje in een hoekje hij zit nu even op de bank normaal gaat

hij dan lekker graven op zijn kleed maar nu ook niet.

Ik ga morgenochtend gelijk de DA bellen maar moet ik vanavond nog die pijnstilling geven of niet?

Iemand advies hierin?

Ik heb een koel element in een doek gewikkeld tegen de warmte.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hij zit nu bijna een uur op de bank en nog geen keutel gevonden vanmiddag heeft hij nog wel wat groente op

wat appel en wortelloof en wat andijvie maar nu wil hij niks meer.

Hij gaat ook steeds verliggen.

Ik denk nu zelf dat het zijn darmen zijn maar ja weet het natuurlijk niet zeker.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja klopt dat is darmstimulans, altijd handig om te hebben in geval van nood.

Recovery is inderdaad dwangvoeding maar dat is niet nodig als hij zelf wat eet, ook al is dit minder dan normaal. Dit geeft ook weer extra stress dat dwangvoeren. Zeker als er geen keutels komen moet je hiermee opletten, je blijft hem dan vol stoppen en er komt van onder niks uit.

Link naar reactie
Delen op andere sites

We hebben hem net terrug in zijn hok gezet we hebben om kwart over 10 zijn pijn medicatie gegeven

en hij heeft een paar hapjes van zijn andvie gegeten was niet echt veel hoor.

Geen keutels gezien.

Ja daar dacht ik ook al aan dat hij daarom last van zijn buikje had.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wel pijnstilling blijven geven hoor het werkt namelijk ook ontstekingremmend. Mijn nijn wordt regelmatig aan haakjes geholpen en het duurt altijd wel een dag of twee voordat alles weer normaal gaat (eten brokjes). Door de pijnstilling eet hij wel vrij snel zijn groenten weer.

Link naar reactie
Delen op andere sites

We hebben gisteravond wel de pijnstilling gegeven.

Kom net beneden hij heeft niks van zijn groente gegeten er liggen een paar keuteltjes in zijn

wc maar dat zijn er echt ook maar een paar.

Hij kwam nu wel in zijn ren kijken maar dat doet hij bijna elke ochtend dan lijkt het wat dan denk ik

van o het gaat wat beter maar dan in de middag is het niks.

Kan vanaf half 9 de DA bellen dat ga ik maar is even doen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hij heeft vannacht niks gegeten hij zit nu in zijn ren dan lijkt het wat dat was gisterochtend ook maar dan had hij nog

wel wat gegeten zelf.

Heb net ook even naar zijn kontje gekeken zag dat er wel 2 keuteltjes zaten die zaten een beetje aan zijn vacht

niet dun of zo hoor.

Heb net de DA maar nam nog niemand op.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ben net terrug zijn darmen voelde goed aan zei ze heb nu prinmperan gekregen 3 keer per dag geven

en bij voeding geven nog.

Voor de rest weet ze het eigenlijk ook niet meer dus ga maar veel hopen dat hij is lekker gaat eten.

Ga het straks geven ik laat hem eerst is even bij komen van het DA bezoekje.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hier duurt het ook even hoor voordat alles weer op gang is na het verwijderen van haakjes. Maar geen keutels is natuurlijk niet goed. Fijn dat je naar de DA bent geweest dat stelt je zelf dan weer even gerust. Nogmaals sterkte ik denk dat hij in de loop van vandaag wel goed zal opknappen!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb net die primperan gegeven dat vind hij echt niet leuk maar ja.

Had hem even op de bank gezet toch weer best wat graven enz en als je dan af en toe wat

andijvie voor hem houd at hij het wel op en soms gooide hij het ook weg haha.

Het dwangvoeren wacht ik nog even mee kijken of die primperan wat ga doen en nu heeft hij

wel iets zelf gegeten.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Soms zijn ze echt wel eigenwijs hoor keek net bij hem heb een koel element in zijn hok gedaan met een handdoek

erom heen hij zat er op en zat wat van witlof te eten.

Heb ook nog een koud flesje naast hem gelegd.

Primperan is ook een middel om de darmen wat te stimuleren.

Dat heb ik ook wel is gehad in het verleden bij mijn andere konijn nala.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .