Ga naar inhoud

Naar de dierenarts gaan of nog even afwachten?


Ellebel

Aanbevolen berichten

Ik kom er net een half uurtje geleden achter dat mijn konijntje niet wilt eten, zelfs niet zijn favouriete hapjes. Het viel me al op dat hij vanavond iets rustiger was, maar dat heb ik aan de warmte geweten. Hij heeft vanavond nog normale keutels gelegd en rond 18 uur heb ik hem in ieder geval nog zien eten.

Ik heb aan zijn buikje geluisterd en ik vermoed niet dat hij gas heeft, eerder een beginnende verstopping al kan ik dat niet helemaal plaatsen in combinatie met de normale keutels. Hij ligt ook de hele tijd in één houding.

Zojuist heb ik hem een halve dosis ciseral gegeven om zijn darmpjes hopelijk al iets te stimuleren. De dierenarts heeft me eerder aangegeven (konijn heeft regelmatig darmproblemen) dat ik een halve portie (2-3 ml) ciseral altijd kan proberen. Maar nu zit ik een beetje in dubieu of ik de dierenarts moet bellen om een nachtelijk bezoek te voorkomen of dat ik het afwachten tot morgenochtend. Konijn slaapt iig bij mij op de kamer, zodat ik hem vannacht in de gaten kan houden. Wat zouden jullie doen? Het lijkt op een beginnend iets en nog niet heel ernstig..

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb net met de dierenarts gebeld en zij zei inderdaad hetzelfde. Heb hem nog een halve portie ciseral en en volledige portie carprofen gegeven op haar advies. Volgens haar kan het wel enkele uren duren voordat deze aanslaan. Maar zij vond het nog niet ernstig genoeg om hem te laten komen aangezien hij nog gegeten en gekeuteld heeft. Tandenknarsen deed hij net overigens wel even, maar dat was meteen na het geven van de medicijnen, deze vindt hij echt vies dus denk dat dat meer daarom was. Zal hem iig goed in de gaten houden vannacht.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het lijkt mij niet direct een geval om de dierenarts voor uit zijn bed te bellen. Probeer hem met dit weer vooral vocht binnen te laten krijgen en als hij morgenochtend nog niets gegeten heeft kan je altijd een beetje dwangvoer geven. Morgen dan zeker even bij de dierenarts langsgaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .