Ga naar inhoud

Is dit nog de narcose?


BeBunz

Aanbevolen berichten

Hoi, ik heb me pas aangemeld op de site, je ziet het in de voorstelronde.

Gisteren heb ik rond 11 uur mijn konijn laten castreren. (ram 2 jaar)

Ik had al wel verwacht dat ie ff wat rustiger zou zijn van de narcose.

Maar het lijkt wel of ie een dip heeft.

In het begin heb ik hem ff met rust gelaten en ff aangekeken hoe hij op alles reageerde.

Maar hij reageert amper. Als je hem aait dan is het niet meer dat ie wil spelen maar kijkt wat glazig vooruit reageert er amper op. Hij zit wat in een hoekje, laat zich wel aaien, maar niet van harte.

Is dit normaal?

Ook had ik hem knabbelsticks gegeven, waar hij normaal op af vliegt en nu liggen ze al een tijd in zijn voerbakje.

Dus moet ik me zorgen maken of hoe moet ik hier mee omgaan?

(heb er geen ervaring mee, vorige konijn heb ik niet laten castreren)

Link naar reactie
Delen op andere sites

O dan is het wel oke

Ze moeten juist eten voor de narcose meestal hebben ze wel trek in der groenten en minder in der biks maar hij eet en dat is belangrijk

Je moet als het makkelijk kan wel even naar de wond kijken als die er goed uitziet

Heeft hij ook lekker hooi

Link naar reactie
Delen op andere sites

De dierenarts zei dat ik ff geen hooi mocht geven omdat het schadelijk kan zijn voor de wond. Dus heb ff al het hooi uit zijn nachthok gehaald en geen houtkorrels in zijn toilet. Maar hij eet gelukkig wel. Heb ook extra wortel etc voor hem gehaald. Hij wast de wond ook goed, dus ben ik niet bang voor. Maar meer dat hij zo down is. Terwijl ik zo'n energiek, vrolijk konijntje heb.

Link naar reactie
Delen op andere sites

ja maar heb je ook AB + pijnstilling mee naar huis gekregen? als konijnen nl pijn hebben stoppen ze met eten en drinken, dus dat is wel belangrijk om dat een paar dagen na de operatie te geven zodat die zich gewoon goed voelt

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik zou het in de gaten houden

Hij eet uit zichzelf

Mocht hij daar mee stoppen dan zou ik gelijk de da bellen

Het zijn gewoon naweeen denk ik van de narcose

Het kan best zo zijn dat hij vannavond weer helemaal de oude is

Een dierenarts kan je altijd bellen 7 dagen per week 24 uur per dag

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik zou die pijnstilling dus NIET doen. Je nijn eet, dat is een prima teken. Konijnen die pijn hebben, eten niet. Ga je hem pijnstilling geven zonder dat het nodig is, dan breng je iets in zijn lijfje waar hij niks aan heeft behalve kans op diarree.

Ook antibiotica is nergens voor nodig. Castratie van een ram stelt zo weinig voor. Als het nou een voedster zou zijn, dan zeker WEL pijnstilling en AB.

Kan heel goed zijn dat hij nog wat naweeen van zijn narcose heeft. Heeft een mens ook, is altijd even bijkomen! Zo lang hij eet, poept en drinkt zou ik hem lekker laten.

Komt vast goed. :-)

aangepast door Rian
Link naar reactie
Delen op andere sites

Klinkt niet alsof je je zorgen moet maken. Ons konijn was ook nog zo'n 12u "apathisch" terwijl hij anders zo vrolijk en energiek was. Ik verschoot ook nogal! Maar zolang ze eten, drinken en keutelen is het normaalgezien goed. Hij zal wel snel terug de oude zijn!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .