Spring naar bijdragen
Sandra1972

Even voorstellen

Recommended Posts

Inderdaad we wachten op de fotos

En inderdaad al de adviezen zijn gegeven in en voor het belang van konijnen en dat geldt voor alle dieren

Het gaat vaak heel anders

We lezen hier op het forum heel vaak dat ouders de verantwoording van konijnen overlaten aan de kleine kinderen

Ook het niet naar een da mogen van de ouders en noem maar op

Maar heel veel plezier met jullie klein konijntje hoor geniet ervan dat is het belangrijkste :he:

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ben je al uit de keuze voor het hok Sandra1972 ? :mdr:

Misschien als jullie handig zijn dan kan je er ook een zelf maken

Kan je helemaal aan je eigen wensen aanpassen

En je doet er langer mee :yes:

De hokken die je koopt zijn meestal toch van dat zachte hout

Dus geen overbodige luxe om gelijk knaagstrips te bevestigen

Hier op BB verkopen ze ook hokken had je dat al gezien ?

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ik heb idd gezien dat hier op BB ook hokken te koop zijn! Wij houden het vij ferplast ranch plus 100. Wij zijn beide niet handig :) dus zelf een hok maken wordt m niet. Ik wil er toch een vaste ren aan plaatsen. Ons oog is gevallen op zo'n zelfde soort als de KT5 hier op BB. Ik kan door de gebrek aan ruimte geen hele grote ren plaatsen. Wil ook buitem deze ren nog een losse voor af en toe int gras. Misschien tips hoe ik de ren goed stevig aan het hok bevestig? En waarschijnlijk ook veiliger om de ren vast te maken aan het terras? Bv met iets van haringen tussen de tegels?? Ik zag al een paar keer knaagstrips voorbij komen... Kan je mij daar wat meer over vertellen?

Bij ons in de tuin komen ook katten, daar kan ik niets tegen doen... Vind dat wel spannend.. Wil niet dat er iets met Joey gebeurd en mijn oidste ging al huilen dat ik een ren wilde plaatsen want die wil het liefst dat Joey veilig opgesloten zit :) zodat er niets met hem kan gebeuren.

Ik heb ook al veel gelezen over leuke speeldingen. Nu las ik ook dat boomstronken in trek zijn. Kan ik gewoon een ordinaore huis tuin en keuken stronk daarvoor gebruiken?

Groetjes

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Die knaagstrips zijn gewoon die aluminium hoekstrips bij een bouwmarkt

En ik weet niet hoe het hok komt te staan dus weet ook niet hoe je ren eraan komt

Mijn konijnen zitten alleen in de ren als wij thuis zijn

Dus snachts en als we weg zijn zitten ze ook in het hok veilig :mdr:

Kijk maar even in mijn fotoalbum dan zie je ook de knaagstrips maar er zijn konijnen die niet aan het hok knagen maar die zijn er weinig

Als je weet waar een boom wordt gekapt kan je een stuk vragen

Maar zomaar wat meeenemen wat je zie zou ik niet doen meestal lopen er honden die erover piesen enzo

Wilgen takken en speelgoed van wilgen hout zijn ze gek op

En een huis je om op te zitten

Je kan kleine gaatjes boren in je tegels en daar de pennen van een ren dieper in steken

Ik heb idd gezien dat hier op BB ook hokken te koop zijn! Wij houden het vij ferplast ranch plus 100. Wij zijn beide niet handig :) dus zelf een hok maken wordt m niet. Ik wil er toch een vaste ren aan plaatsen. Ons oog is gevallen op zo'n zelfde soort als de KT5 hier op BB. Ik kan door de gebrek aan ruimte geen hele grote ren plaatsen. Wil ook buitem deze ren nog een losse voor af en toe int gras. Misschien tips hoe ik de ren goed stevig aan het hok bevestig? En waarschijnlijk ook veiliger om de ren vast te maken aan het terras? Bv met iets van haringen tussen de tegels?? Ik zag al een paar keer knaagstrips voorbij komen... Kan je mij daar wat meer over vertellen?

Bij ons in de tuin komen ook katten, daar kan ik niets tegen doen... Vind dat wel spannend.. Wil niet dat er iets met Joey gebeurd en mijn oidste ging al huilen dat ik een ren wilde plaatsen want die wil het liefst dat Joey veilig opgesloten zit :) zodat er niets met hem kan gebeuren.

Ik heb ook al veel gelezen over leuke speeldingen. Nu las ik ook dat boomstronken in trek zijn. Kan ik gewoon een ordinaore huis tuin en keuken stronk daarvoor gebruiken?

Groetjes

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
Als ouder begeleid je je kind daar ook in... Maar achter ieder kind staat nog een volwassene! Die is ook degene die de beslissing neemt om een huisdier, erbij, te nemen. En, met liefde, verantwoordelijk is voor de beste zorg voor dat huisdier.

Zo daar mogen de vele ouders die het konijn op marktplaats zetten binnen een paar maandjes 'omdat de kleine er geen interesse meer in heeft en oja, we willen er wel geld voor zodat we een ander kadootje kunenn kopen' nog een les uit leren! Geweldige instelling.

Ben benieuwd ook hoe jullie katten omgaan met het konijn. Ik heb voorheen een konijn gehad waar naderhand twee katten bij zijn gekomen (beiden opvangertjes ook :D).. inmiddels is het konijn al een paar jaar dood maar komen er in augustus nieuwe nijnen. Ben heel benieuwd of dat weer zo goed gaat met de katten of dat ze nu moeilijker doen over pluizenbolletjes op hun eigen terrein. Veel katten zijn bang voor konijnen dus met gewoon een (overdekte) buitenren kom je al een heel eind hoor... :)

En oja.. fotoooooo's :D

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Okay die kan ik dan gewoon binnen in de hoeken plaatsen ofzo? En bv de randen van het nachthok? Weet niet waar konijn hun tanden inzetten :)

Ik ga vanavond even in fotoalbum kijken! Snachts in het hok vind ik wel een prettiger idee... De ren komt voor het hok aan de onderren. Zal ik m er definitief aan vastzetten? Kan ik dan het hekdeurtje van de onderren makkelijk dichtdoen?

Die knaagstrips zijn gewoon die aluminium hoekstrips bij een bouwmarkt

En ik weet niet hoe het hok komt te staan dus weet ook niet hoe je ren eraan komt

Mijn konijnen zitten alleen in de ren als wij thuis zijn

Dus snachts en als we weg zijn zitten ze ook in het hok veilig :mdr:

Kijk maar even in mijn fotoalbum dan zie je ook de knaagstrips maar er zijn konijnen die niet aan het hok knagen maar die zijn er weinig

Als je weet waar een boom wordt gekapt kan je een stuk vragen

Maar zomaar wat meeenemen wat je zie zou ik niet doen meestal lopen er honden die erover piesen enzo

Wilgen takken en speelgoed van wilgen hout zijn ze gek op

En een huis je om op te zitten

Je kan kleine gaatjes boren in je tegels en daar de pennen van een ren dieper in steken

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Dank je wel :)

Die instellimg vind ik niet meer dan normaal... Je gaat toch geen huisdier nemen om het na een half jaar weer weg te doen :(

Onze poes en kat zijn 1 jaar en komen helaas niet buiten. Heb altijd katten gehad en die kwamen altijd buiten. Was ook de bedoeling met woezel en pip... Onze spookie is met 16,5 jaar dood gegaan. En sinds een jaar dus w & p . De meiden hebben de poes en kat gekregen toen mijn oudste ernstig ziek was... Bij ons id buurt zijn al 3 katten zomaar... Opeens spoorloos verdwenen, vandaar dat ik het niet aandurf om ze naar buiten te doen. Onze oudste wordt heel hysterisch als ik dat weer opper. Door alles wat zij heeft meegemaakt is ze zeer beschermend en bang dat ze meegenomen worden of dood gaan (omdat ze dan geen comtrole heeft zo los buiten) Joey komt dus ook niet met onze poes en kat in contact alleen met de buurtkatten...

Zo daar mogen de vele ouders die het konijn op marktplaats zetten binnen een paar maandjes 'omdat de kleine er geen interesse meer in heeft en oja, we willen er wel geld voor zodat we een ander kadootje kunenn kopen' nog een les uit leren! Geweldige instelling.

Ben benieuwd ook hoe jullie katten omgaan met het konijn. Ik heb voorheen een konijn gehad waar naderhand twee katten bij zijn gekomen (beiden opvangertjes ook :D).. inmiddels is het konijn al een paar jaar dood maar komen er in augustus nieuwe nijnen. Ben heel benieuwd of dat weer zo goed gaat met de katten of dat ze nu moeilijker doen over pluizenbolletjes op hun eigen terrein. Veel katten zijn bang voor konijnen dus met gewoon een (overdekte) buitenren kom je al een heel eind hoor... :)

En oja.. fotoooooo's :D

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites