Spring naar bijdragen
De Bunnybunch webwinkel is gesloten van 10 december tot en met 20 januari.
Sandra1972

Even voorstellen

Recommended Posts

Hallo allemaal,

Ik zal mij even voorstellen... Mijn naam is sandra en ben 39 jaar ik ben de trotse mama van 2 meiden (8 en 4 jaar) en samen met papa, poes Woezel, kat Pip en vis Vis wonen wij in het Zuid-Hollandse. Ons gezin wordt a.s. Maandag uitgebreid met een Nederlandse hangoordwerg. Al heel lang een grote wens van onze oudste en nu is het dan zover. Wij zijn ontzettende poezen mensen en daar weet ik ook alles vanaf. Een lief klein konijntje (Joey) is voor ons nieuw en best spannend... Ben een enorme zorger dus wil voor dit lieve kleine grijze knoedeltje goed zorgen. Ik ga verderop heel veel vragen stellen (heb al veel gelezen) vast ook hele domme, maar ik heb geleerd domme vragen bestaan niet en ik vraag liever te veel... Weet ik iig dat ik en de meiden Een goed thuis geven!:love:photo.php?fbid=139073386230790&set=a.101023060035823.1518.100003843873597&type=1&theater

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Welkom

Hopelijk heb je je heel goed ingelezen

Weet ook dat konijnen ruimte nodig hebben en groepsdieren zijn

Kinderen vinden vaak alles wat klein en nieuw is heel leuk en daarna verliesen ze toch gauw interesse

Want dat kleine pluizebolletje wordt groot

En het blijkt zoals veel konijnen geen kroelkonijn te zijn en door hormonen ook niet zo lief meer

Dus als je geen ruimte heb en niet van plan ben om hem of haar een maatje te geven en dan moeten ze nog geholpen worden de mannetjes

Misschien is het beter in een konijnenopvang te kijken daar zitten heel veel konijnen te wachten op een goed huisje

De rammen zijn vaak al geholpen en ze kunnen een leuk koppel voor je maken

Nou succes met mijn lange verhaal

Maar ik kijk regelmatig op marktplaats en kom heel veel in een konijnenopvang dus weet vaak hoe het gaat met kinderen en konijnen

Welkom op BB :love:

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Allereerst van harte welkom Sandra!

Welkom

Hopelijk heb je je heel goed ingelezen

Weet ook dat konijnen ruimte nodig hebben en groepsdieren zijn

Kinderen vinden vaak alles wat klein en nieuw is heel leuk en daarna verliesen ze toch gauw interesse

Want dat kleine pluizebolletje wordt groot

En het blijkt zoals veel konijnen geen kroelkonijn te zijn en door hormonen ook niet zo lief meer

Dus als je geen ruimte heb en niet van plan ben om hem of haar een maatje te geven en dan moeten ze nog geholpen worden de mannetjes

Misschien is het beter in een konijnenopvang te kijken daar zitten heel veel konijnen te wachten op een goed huisje

De rammen zijn vaak al geholpen en ze kunnen een leuk koppel voor je maken

Nou succes met mijn lange verhaal

Maar ik kijk regelmatig op marktplaats en kom heel veel in een konijnenopvang dus weet vaak hoe het gaat met kinderen en konijnen

Welkom op BB :love:

ik denk niet dat Sandra zich nou zo hartelijk welkom geheten voelt door jouw post :whistle2: en als ik het zo lees vraag ik me ook hard af waarom konijnen nou zo leuk zijn.... waarom heb ik eigenlijk konijnen? het zijn allemaal stomme hormonenbommetjes...

En aangezien ze het NHD'tje al gereserveerd hebben en hun kind er helemaal verliefd op is zullen ze die vast niet meer af gaan zeggen:p En wat is er tegenwoordig zo slecht aan een jong dier willen hebben of een raskonijn willen hebben?

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ach het is vaak de realiteit met kinderen

En laat sandra dat zelf besissen :whistle2:

Allereerst van harte welkom Sandra!

ik denk niet dat Sandra zich nou zo hartelijk welkom geheten voelt door jouw post :whistle2: en als ik het zo lees vraag ik me ook hard af waarom konijnen nou zo leuk zijn.... waarom heb ik eigenlijk konijnen? het zijn allemaal stomme hormonenbommetjes...

En aangezien ze het NHD'tje al gereserveerd hebben en hun kind er helemaal verliefd op is zullen ze die vast niet meer af gaan zeggen:p En wat is er tegenwoordig zo slecht aan een jong dier willen hebben of een raskonijn willen hebben?

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

als ik sandra was zou ik er niet eens op DURVEN reageren :whistle2: en jij laat een ander ook niet bepaald zelf oordelen wat ze van een post vinden wel...

maar laat Sandra inderdaad maar zelf oordelen, maar ik geef alleen mijn mening en naar mijn mening wordt er veel te vaak bij de eerste post van iemand al gezaagd over dat een konijn samen moet en wat ze wel niet fout hebben gedaan bij de aanschaf van hun eerste konijn... en nee dat gaat me er niet om wie het post, dit had ik bij ieder ander ook gezegd...

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Toch echt hartelijk welkom Sandra :yes:

Ik hoop dat je BB toch een heel gezellig forum gaat vinden, ondanks dat er mensen zijn met een belerend vingertje. Maar je moet maar zo denken, ze zullen het wel bedoelen uit liefde voor de konijnen :he:

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Hallo allemaal,

Bedankt voor jullie welkom! Ik laat mij niet zo snel afschrikken hoor! Ik neem alle adviezen mee en soe er mee wat voor ons belangrijk is. Wij gaan gewoon gezellig Joey ophalen maandag en met veel liefde voor hem zorgen! Wij hebben een poes en een kat die uit de opvang komen en dit x een konijntje uit een nest...

Dat kinderen vol zijn van zo'n lief klein grijs bolletje is logisch en dat op een gegeven moment de aandacht verplaats, kan!, worden is algemeen bekend. Maar een kind beslist niet of er een huisdier komt, dat is nog altijd de volwassene, en als volwassene ben je, met liefde, verantwoordelijk voor goede zorg! En wij gaan goed voor Joey zorgen!

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ja inderdaad en dat zou ik ook niet beweren dat hier niet zo is

Maar vindt het zo belangrijk dat de opvangkonijntjes een kans krijgen

En die kunnen altijd weer terug naar een opvang zeg maar

natuurlijk zijn er genoeg ouders die hun kinderen begeleiden met de

verzorging van een huisdier

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

ik ben zelf ook fan van opvangkonijnen

en ik neem ook meestal de langzittende of een konijn met een probleem

maar ik bedoelde het niet aanvallend naar jou toe hoor

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Nee dat begreep ik helemaal hoor Paulaw :mdr:

Ik heb ook inderdaad een zwak voor de gevallen die niemand wil :love:

ik ben zelf ook fan van opvangkonijnen

en ik neem ook meestal de langzittende of een konijn met een probleem

maar ik bedoelde het niet aanvallend naar jou toe hoor

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Welkom! Leuk joh een nieuw konijntje! We zitten hier zelf ook met smart te wachten totdat het hier zo ver is. Kan me voorstellen dat de kinders er ook naar uitkijken en ze zijn vast al aan het verzorgen en houden van dieren gewend, met de rest van de beestenboel :)

Ze zijn heel lief hier op het forum hoor, mijn plannen vonden ze eerst ook niet best maar ik heb erg goede tips gekregen en ben tot een hele fijne oplossing gekomen.. en domme vragen bestaan niet trouwens, dus gewoon alles vragen en zeggen wat je wilt. Veel plezier hier!

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
als ik sandra was zou ik er niet eens op DURVEN reageren :whistle2: en jij laat een ander ook niet bepaald zelf oordelen wat ze van een post vinden wel...

maar laat Sandra inderdaad maar zelf oordelen, maar ik geef alleen mijn mening en naar mijn mening wordt er veel te vaak bij de eerste post van iemand al gezaagd over dat een konijn samen moet en wat ze wel niet fout hebben gedaan bij de aanschaf van hun eerste konijn... en nee dat gaat me er niet om wie het post, dit had ik bij ieder ander ook gezegd...

Eens!

On topic: welkom sandra en je hebt al ervaring met de poezen dus je weet waar je aan begint:mdr: En heel veel plezier straks met jullie nieuwe nijnekind! We willen natuurlijk wel een foto zien he:mdr:

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Hallo allemaal!

Ben idd druk... Jrjsieben al het goede voor ons nieuwe gezinslid toch:wink2:

Bedankt voor jullie welkom! Ik laat mij niet snel afschrikken en uit het veld slaan. Of advies nu belerend is of niet... Ik ga er van uit dat alles gezegd wordt uit liefde voor een konijn. Ik ben zelf ook een voorstander voor dieren herplaatsen uit de opvang. En dan niet alleen als het om knaagdieren gaat. Wij hebben een poes en kat die uit de opvang komen en onze Joey dit x NIET... En onze vis... Is geadopteerd!

Kinderen zijn gek op kleine wollige grijzen konijntjes en dat wellicht hun aandacht tzt veranderd van koers, dat kan! Is, soms, kind eigen en ook niet helemaal zo vreemd... Als ouder begeleid je je kind daar ook in... Maar achter ieder kind staat nog een volwassene! Die is ook degene die de beslissing neemt om een huisdier, erbij, te nemen. En, met liefde, verantwoordelijk is voor de beste zorg voor dat huisdier. Wij gaan met de grootste zorg en liefde voor Joey zorgen. En kijken uit naar zijn komst.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites