Ga naar inhoud

Pluisje stinkt hééél erg + diaree.


Anneee

Aanbevolen berichten

Pluisje had een paar dagen geleden verschrikkelijke diaree. er hing een klont zo groot als haar eigen hoofd aan haar haren (ze is een leeuwenkopje). We hebben het weggeknipt en haar op water en hooi gezet en ze heeft geen diaree meer, maar toen ik haar net weer wilde controleren stonk ze verschrikkelijk!! maar niet naar poep/urine! het stonk zó erg dat je er niet meer door kon ademen, maar het was alleen van dichtbij te ruiken. ik zag ook dat er in haar anus een paar haren zaten, maar dat weet ik niet zeker...

weet iemand waardoor ze zo stinkt en of het gevaarlijk is en wat ik ertegen kan doen? mijn ouders vinden het geldverspilling om naar de dierenarts te gaan en ik heb zelf lang niet genoeg geld...

Link naar reactie
Delen op andere sites

dat is een beetje moeilijk te beoordelen via internet

je zegt het is geen ontlasting of urine

komt je konijn buiten misschien ergens in gezeten wat zo stinkt

misschien een wondje ergens zitten wat aan het ontsteken is

maar denk dat je dat wel gezien zou hebben

jammer dat je ouders een bezoek aan de da geldverspilling vinden

wat als je konijn nou medische hulp nodig heeft?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Je zegt diarree maar je bedoelt denk ik zachte plakkende poep?

Ik zou echt wel naar de dierenarts gaan want een konijn hoort in ieder geval niet zo verschrikkelijk te stinken, dat lijkt mij wel gevaarlijk. Inderdaad misschien een ontsteking ergens.

Ik weet niet hoe oud je bent maar je ouders hebben wel een keer gezegd dat jij een konijn mag, dan moeten ze ook de verantwoordelijkheid nemen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zou het niet kunnen zijn dat je blindedarmkeutels ruikt? Dit kan ook behoorlijk stinken.

Zo nee, dan naar een dierenarts en niet dat rare geklets van niet naar een dierenarts kunnen gaan. Je dier is je verantwoordelijkheid en in jouw geval die van je ouders.

aangepast door Rian
Link naar reactie
Delen op andere sites

Heeft je konijn nu wel weer normale ontlasting dan? Heeft ze mss maden in haar kontje? Of wormen in haar ontlasting?

Is het niet gewoon het hok dat schoongemaakt moet worden of het toilet?

Onthouding van medische zorg (konijn niet naar da brengen) is overigens strafbaar..

Link naar reactie
Delen op andere sites

Anee welke biks krijgt je konijntje en hoeveel

En de bodem bedekking misschien absorbeert het niet goed

En geef je groente misschien kan hij daar niet tegen

En als je huisdieren neemt ben je verplicht om naar een da te gaan als het diertje ziek is

Succes je zit in een lastige positie

Link naar reactie
Delen op andere sites

pluisje heeft stro en in haar WCtje en zaagsel als bedekking, ze heeft van dat bix in die gele verpakking, hoe heet dat ook alweer? en ik heb wel gezien dat mijn moeder stukjes tomaat en appel in haar bakje heeft gedaan(heb ik er meteen uitgehaald), daarom had ze denkik ook diaree! Haar hokje stinkt niet, en het is vandaag ook al minder. Pluisje gedraagt zich overigens totaal niet ziek! Ze is nog levendiger en vrolijker dan normaal, ze eet, drinkt, keutelt en rent normaal! alleen die rare geur vind ik vreemd. Ik weet dat ik naar de DA zou moeten gaan als ze ziek is, maar ziek ziet ze er niet uit, en, zoals ik zei, mijn ouders vinden het te veel geld en ik heb geen geld. Als de stank aanhoudt en ze zich echt ziek gaat gedragen, ga ik dreigen dat het strafbaar is om niet naar de DA te gaan;)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik denk dat je hopefarms supertrio bedoelt

Stro absorbeert ook niet goed de urine

Dan kan je beter het zaagsel in der toilet doen

Beter is hennepvezel

Ik denk dat het beter is om geen groente en fruit te geven daar zal ze niet tegen kunnen

En konijntjes laten pas heel laat zien dat ze ziek zijn omdat het prooidieren zijn

Hou het goed in de gaten

aangepast door jrjsieben
Link naar reactie
Delen op andere sites

anneee misschien kan je je moeder hier mee laten lezen op bb

dan kan ze lezen dat ook voor een konijn belangrijk is om medische zorg te krijgen

als dat nodig is

wie weet helpt dat beter dan dreigen :mdr:

gelukkig dat je konijntje niet ziek is

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik denk dat je hopefarms supertrio bedoelt

Stro absorbeert ook niet goed de urine

Dan kan je beter het zaagsel in der toilet doen

Beter is hennepvezel

Ik denk dat het beter is om geen groente en fruit te geven daar zal ze niet tegen kunnen

En konijntjes laten pas heel laat zien dat ze ziek zijn omdat het prooidieren zijn

Hou het goed in de gaten

Dit zou ik ook zeggen. Mss is het een idee om stro in het nachthokje te doen en hennepstrooisel in het toiletje? Bij de welkoop/boerenbond kun je op de paardenafdeling Hemparade kopen (dat is hennep strooisel). Het is een grote zak van iets van 15 kilo voor ongeveer 7 euro. Wij doen met zo'n grote zak (2x daags 3 toiletten verschonen) een half jaar.. Dat is volgens mij ook goedkoper als zaagsel ;)

Link naar reactie
Delen op andere sites

oh, en nog iets! vandaag mocht pluisje huppelen in de keuken, daar was ze eigenlijk nog nooit echt geweest dus ze vond het best wel eng! ze heeft op het kleed geplast:$ maar na een half uurtje bleef ze zitten, met wijd opengesperde ogen en ging ze een soortvan bibberen!? toen ze in haar hok ging (toen lag ze alweer lekker relaxed) mocht ik haar niet aaien bij haar borst/ongeveer tussen haar voorpoten, dan vluchtte ze weg! normaal gesproken is daar aaien/aanraken geen probleem... ik weet niet of dit iets met die stank temaken heeft ofzoiets...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik vind het niet zo'n vreemd gedrag voor een konijn wat misschien al niet in orde is en dan ook nog ineens op een vreemde plek gedropt wordt. Had ze wel de mogelijkheid om terug te gaan naar haar hok? Kon ze ergens onder vluchten (doosje of zo) als ze het te eng vond?

Ik ben namelijk nog steeds van mening dat je konijn niet in orde is omdat ze nu eenmaal niet horen te stinken.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het gaat nu goed met pluisje:mdr: ze stinkt niet meer en huppelt nog steeds vrolijk rond!

gister was ze inderdaad ergens van geschrokken, van de radio die kraakte denk ik. ze kon makkelijk onder de kast kruipen n ze klom ook op mij. vandaag heeft ze wel een beetje zachte poep maar verder gaat het erg goed! en natuurlijk heeft ze altijd hooi tot haar beschikking!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Das mooi! Even een paar dagen geen groente of fruit geven zou mijn advies zijn. Veel hooi zoals je al zegt, en de aanbevolen portie biks. Misschien gedroogde kruiden, heb je die? Weegbree vinden ze hier onwijs lekker, kijk eens op de site van anined. Lekker voor je nijn en gezond!

aangepast door Rian
Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .