Ga naar inhoud

Wie kan mij helpen? :(


Popiedoooo

Aanbevolen berichten

Hoi allemaal,

Ik hoop dat jullie de tijd nemen om dit te lezen...

Mijn konijn Bo Gyi van 1 jaar is op dit moment vrij futloos en ik maak me zorgen om hem...

Ik heb de afgelopen weken niet heel veel tijd gehad. Hij en zijn vriendinnetje hebben veel in het buiten hok gezeten. Het hok is open geknaagd (verveling lijkt me).

Verder ligt Bo Gyi veel op dezelfde plek in zijn hok. Ze hebben twee verdiepingen en normaal ligt hij lekker beneden of is hij hooi aan het eten op de bovenverdieping. Iedere keer als ik het balkon op kom zit hij op de plek waar hij aan het hok heeft geknaagd. Hij ligt niet relaxed maar zit rechtop. Ik weet niet zeker of hij dit doet omdat hij mij hoort of dat hij de hele tijd recht op zit... Dit is nu ongeveer een dag of 2 zo... Ook is het voer niet helemaal op als ik kom kijken. Normaal is Bo Gyi super snel aanwezig zodra hij zijn brokjes hoort (SS) en valt hij aan om te eten... Dit is nu niet zo en dat valt me op.

Sinds ik een nieuwe kamer heb (lees in het zelfde huis, heb ik een kamerwisseling gedaan) zijn ze drie keer op mijn kamer geweest. Vanavond liep hij lekker rond, heb niet echt binkies gesignaleerd, maar hij kwam goed op mij over. Hij heeft 1 strookje loof van de wortels gegeten en wat andere gezonde snacks. Normaal valt hij het loof aan, nu laat hij het liggen. Zoals ik schreef heeft hij dus wel wat gegeten... Hij is zindelijk maar heb hem niet zien poepen of plassen vandaag.. Ook vind ik hem best hijgend overkomen!!!

Hij ligt nu op dit moment lang uit naast Amber in een soort mandje best relaxed...

Mijn vragen:

ben ik overbezorgd?

Moet ik hem vannacht binnen houden ter observatie? Moet Amber er dan bij blijven of is het niet erg als ze een nacht gescheiden slapen? Ik wil namelijk zien of hij wel goed poept.

Kunnen zijn tanden haken hebben dat hij daarom minder eetlust heeft? Hoe kan ik dit goed zien? Zijn voortanden zijn prima..

Wat zou ik hem nu kunnen geven om hem in ieder geval te laten poepen? (ik heb geen medicatie oid in huis)

Wat voor een teken is hijgen? Het is niet hard hijgen met geluid. Ik heb hem vaker zo gezien en toen was er niet echt iets aan de hand.

Wie kan mij helpen?

Groetjes Lizzy

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nee maar dat doet die van mij ook niet altijd. De laat altijd eerst zijn ss staan en daarna zijn groenten. Snap dat je je zorgen maakt hopelijk zie je kans morgen langs de DA te gaan. Als hij niet eet zal hij ook niet veel keutelen. Wat ik heb gezien bij haakjes is likgedrag, kwijlen en trillen met bekje. Maar het is iedere keer weer anders. Zou zijn gebit voor zekerheid laten checken morgen. Sterkte!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zou hem wel binnenhalen, vorige week zag ik dit ook bij mijn konijn, wat minder eten, wat rustiger, enige verschil was dat zij zachte plakkerige keutels had wat ze wel vaker heeft. Had alles klaar gezet om haar binnen te halen idd ook om haar keutels goed in de gaten te kunnen houden, en toen ik haar wilde gaan pakken had ze enorme diarree en ze is enorm ziek geweest vorige week. Ze is nu weer aan het herstellen heel langzaam maar ik ben blij dat ik er op tijd bij was.

Dus misschien is het een dipje en is er niets aan de hand, maar als je hem binnen haalt zie je het iig zodra het mis gaat, áls het mis gaat.

Zou vriendinlief gewoon buiten laten, anders heb je nog niet goed zicht op wie wat eet en wie welke keutels heeft.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hij zit nu binnen. Ga zo de panelen buiten halen om een nachthokje te maken voor vannacht.

Is het niet schadelijk voor de band die ze met elkaar hebben?

Hij heeft net weer lekker rond gerend maar ligt nu weer dicht tegen amber aan. Helemaal languit gestrekt...

ik ga morgen vroeg even bellen als hij nog steeds geen eetlust heeft. Maar ik ben bang dat als ik hem nu uit zijn routine haal, hij morgen ook niet echt bereid is om te eten wanneer ik die voorschotel...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Sorry voor mijn late reactie!! Er zijn allemaal dingen tussendoor gekomen en wou het jullie graag laten weten...

Ik had alles klaar gezet, rennetje neergezet, wc, mandjes waar hij kon slapen, eten, drinken, hooi... Dus ik ga in bed liggen en kijk nog wat tv, begint meneer te poepen, plassen, eten, drinken, binkies te maken enz!!

Ik wist niet wat me overkwam!!!

Mijn vriend zei: "hij is vast blij dat ie even geen gezeur had van Amber! vrouwen!!:S" haha!

Maar ik denk dat hij zich echt aan het vervelen was. Nu ik weer een nieuwe en grotere kamer heb, krijgen ze weer genoeg beweging en vrijheid om rond te huppelen!

Het hijgen moet ik nog wel in de gaten houden, want dat vertrouw ik nog niet helemaal.. Maar verder eet en drinkt hij weer zoals hij daarvoor ook deed!

iemand een idee wat het

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .