Spring naar bijdragen
Jolien_1999

Ik zal me even voorstellen.

Recommended Posts

Hey,

Ik ben Jolien en ik ben 13 jaar.

Ik heb 2 hamsters Knabbel & Babbel, 2 honden Laika en Blessie en 3 katten Rube, Woppy en Musti.

Rond 5 augustus krijg ik 3 teddy dwergjes. Ik heb die soort gepakt omwille van hun karakter.

groetjes Jolien

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

nu bleken 2 van de 3 teddy dwergjes rammetjes te zijn

dus ik heb er nu maar 1 maar er was nog een nestje teddy dwergen. hopelijk zitten daar voedsters bij.

ze krijgt de naam Bailey

ik zal er veel tijd insteken om haar te kammen

Ik ben echt op en top dierenvriend

bewerkt door Jolien_1999

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Welkom!

Twee voedsters beginnen vaak te vechten in de puberteit. Je kunt het beste een gecastreerd rammetje nemen. Die kun je ook uit de opvang nemen, daar zijn ze al gecastreerd. Heel handig. :)

Super dat je er 2 neemt! :yes:

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

ja 1 probleempje er zijn geen asielen voor dieren in de buurt ik kom namelijk uit België

1 kattenasiel maar geen dierenasiel

en ik wil konijntjes geen nodige stress brengen

bewerkt door Jolien_1999

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

ik ga trouwens deze week allemaal spullen halen ik heb een hok voor buiten.

ik weet dat ik wat speeltjes moet bestellen.

drinkbus moet gaan halen

wctje

kammen

hooi

eten

hooiruif of zoiets

weten jullie nog iets als ik vergeten ben?

xxxJolien

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

ik zal zien. als da 2 rammetjes zijn pak ik een rammetje als da een voedster en een rammetje is denk ik er over na. en alst 2 voedsters zijn pak ik een voedster

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

ik zal zien. als da 2 rammetjes zijn pak ik een rammetje als da een voedster en een rammetje is denk ik er over na. en alst 2 voedsters zijn pak ik een voedster.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Toevallig sprak ik van de week iemand met een konijnenopvang uit Belgie.. daar zitten nestjes vol superschattige jonge konijntjes die geen thuis hebben! Misschien wil je toch overwegen om daar een mannetje en vrouwtje te halen? Ze hebben er ook hele mooie pluizige konijntjes, kijk maar naar Ferre hier!

wpbd98b51a_0f.jpg

Hier heb je de link:

http://www.jodipro.be/

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Hallo,

Leuk dat je voor een Teddy kiest!

Als tip geef ik nu alvast, knip ze kort, dan hebben ze helemaal geen last van hun haren en geef je ze ook geen overbodige stres.

Aan die lange vacht hebben ze nou juist helemaal niks, daarom kun je deze er beter afknippen.

Hetzelfde verhaal hier, ik dacht, laat ik gewoon 2 voedster pakken geef ik zeg een stres.

Nou, mooi wel dus, een grote stres boel hier.

Ik zou toch een rammetje erbij nemen en die laten castreren, dan heb je een voedster + gecastreerde ram, wat nou net de ideale combinatie is.

Als je toch voor 2 voedsters gaat, laat ze niet castreren/steriliseren omdat het niet gaat tussen de 2.

Die brengt juist alleen maar onnodige stres en problemen mee.

Daarnaast, laat je ze castreren of steriliseren, dit is niet zeker dat het niet gaat lukken.

Als ze dan gecastreerd zijn, dan kan het nog steeds vechten voor het leven worden hoor!

Tevens is het voor een voedster een héle grote ingreep vergeleken een ram.

Het kan voor de voedster zelfs gevaarlijk zijn én het is veel duurder dan een ram laten castreren/steriliseren.

Je kan beter 1 ram laten castreren als 2 voedster, want ik kan je nu al zeggen dat het fout gaat.

Nog een vraagje, hoeveel ruimte krijgen ze?

Een standaart buiten hok voor binnen of buiten?

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ik denk 1m20 x60 cm 2 verdieps met 2 slaaphokken had de verkoper gezegd. maar het 2de slaaphok is zoek.

voor buiten

bewerkt door Jolien_1999

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites