Ga naar inhoud

konijnen zijn boos


pluis04

Aanbevolen berichten

ik ben met mijn zusje en kids een paar dagen naar mijn ouders geweest in duitsland die daar op vakantie zijn.

mijn man heeft voor de konijnen gezorgt.

maar nu ben ik vanmiddag terug gekomen en de konijnen zijn boos op me als ik in de buurt al kom gaan zo grommen en stampen en Ginny gaat gewoon met haar rug naar me toe zitten.

kan ik iets er aan doen zodat ze weer blij met me zijn hopen dat dit snel weer bij trekt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

haha ze gunnen je geen eens een paar daagjes vakantie:p

ik zou gewoon geduld hebben ze trekken vast wel weer bij hoor

je kan idd proberen ze wat lekkers uit je hand te geven

en steeds even bij ze gaan zittenn en kijken of ze naar je toe komen

gaat vast goed komen

Link naar reactie
Delen op andere sites

Sorry, ik ziet hier gewoon te gieren van de lach. Geweldig verhaal!!!

Maar ik kan me voorstellen dat je het zelf niet leuk vindt natuurlijk. Zoals Paula zegt zou ik ze lekkere dingetjes uit de hand gaan voeren. Wie weet trekken ze dan weer snel bij.

Succes ermee!

Link naar reactie
Delen op andere sites

mijn man zei al we moeten maar nooit meer op vakantie gaan.

en ik had nog wel een paar zakken super lekker kruidenhooi mee genomen allemaal groene lange sprieten.

heb net een stukje wortel voor gehouden maar ze pakken het all drie niet aan.

hopen dat het snel weer goed is voel me gewoon schuldig dat ik ze in de steek heb gelaten.

ben maar drie dagen weg geweest.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hihi, hoezo eenkennig?

Dat hebben mijn konijnen ook wel eens geflikt.

Dan had ik iets vreselijks gedaan zoals nagels knippen en dan pakten ze geen lekkers meer van me aan.

Tuurlijk wel van iemand anders. Duurde nooit lang, die intense boosheid :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Optie twee: ze zijn boos omdat jullie terug zijn. :$:P

Ik adopteerde ooit een konijn van een vriendin met een dochter in de dreumes-leeftijd. Konijn had last van haar dochter (die raakte hem aldoor aan, liep achter hem aan en kon heel hard gillen). Toen ze een paar maanden daarna langs kwam voor de gezelligheid, werd hij pissig. Zodra ze in zijn buurt kwam, begon hij te grommen en te slaan. Zo maakte hij duidelijk dat hij niet mee terug wilde naar het drukke gezin. Dat was ons beider idee tenminste. Veel konijnen houden van rust en stilte, vooral overdag (= meestal slaaptijd).

Is jullie gezin rustig of druk?

Link naar reactie
Delen op andere sites

ik heb dat in februari ook gehad nadat ik terug was van vakantie zag Flap me niet meer staan dit was wel al na 2 dagen over. mijn vriend die hij normaal niet zo graag heeft (hij graaft steeds aan zijn voeten, bijt in zijn schoenen :P) kreeg dan wel aandacht, die was toen wel blij maar dat heeft niet lang geduurd :P. als ik naar de da ben geweest moeten ze een hele avond niets meer van me weten en negeren ze me, maar dat gaat steeds over, gewoon wat geduld hebben ;).

Link naar reactie
Delen op andere sites

Toen wij onze ram lieten castreren, heeft hij mij ook een paar dagen niet aangekeken, ging met zijn rug naar me toe zitten en wou ook geen groente van me hebben. Hij was toen echt boos. Had zoiets van hoe kon je me dit nou aan doen. Gelukkig is dit na een aantal dagen weer goed gekomen. Ik voelde me toen ook echt schuldig. Het is echt niet leuk als je konijnen boos op je zijn.

Ik hoop voor je dat je konijnen snel weer bij trekken!

aangepast door Stamper2011
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik herken het ook wel. Toen we pas getrouwd waren heb ik ook al snel mijn eerste konijntje gekocht. Die liep altijd door de hele flat en kreeg heel veel aandacht. Toen ik mijn eerste dag ging werken en sávonds thuis kwam ging hij alleen maar bij mijn man zitten terwijl hij dat normaal niet deed. Hij negeerde me volkomen. Ik heb er toen een tweede konijntje bijgekocht.

Maar hij heeft altijd meer naar mij toe getrokken dan naar zijn maatje. Het was een echt mensen konijn leek het wel.

Knuffels Belleke

Link naar reactie
Delen op andere sites

wij hebben twee kinderen.

maar de konijnen zitten buiten in een hele grote ren dus last van de drukte hebben ze niet.

Mickey trekt iets meer bij, hij pakt nog niks aan maar staat niet meer te grommen naar me.

de voedsters die zijn nog wel boos en zitten nog steeds met hun rug naar me toe.

mijn man zei wel dat ze de laatste twee dagen ook allemaal minder begonnen te eten, de hooiruif moet ik drie keer per dag aan vullen maar mij man zei de laatste twee dagen maar 1 keer en dan was hij nog niet eens leeg.

gelukkig eten ze sinds gisterenavond wel weer goed en hebben nu al twee hooi ruiven leeg.

aangepast door pluis04
Link naar reactie
Delen op andere sites

Oh jee, en jij was maar 3 dagen weg? Ik ben straks 3 WEKEN weg.... Hellup! Ik wilde ze eerst naar de opvang brengen, maar nu gaan mijn buren voor het duo zorgen, dus kunnen ze fijn op hun eigen stekkie blijven, maar ja, we moeten dus nog maar zien hoe ze reageren als we terug zijn....

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja, dieren kunnen soms heel apart uit de hoek komen. Ik begin steeds meer te denken dat konijnen qua gedrag op katten lijken. ;)

Macka gaat nl zelf op vakantie als wij terugkomen, dan is hij heel erg boos. En het is al meerdere keren voorgekomen dat ik na 3 dagen posters ophing en hij zich blijkbaar zelf herkende, want dan ineens kwam hij onverwacht aanzetten. :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hahaha, mijn Hummel word al boos als ik een bepaalde tas (die ik altijd gebruikte toen ik in het weekend naar mijn ouders ging) pak. Stampen en met zn rug naar me toe zitten.

Trekt wel weer bij hoor. Ik ga dan altijd even rustig bij hem zitten, dan komtie naar me toe en kroelen we even lekker. Dan is alles weer goed.

Eten helpt op den duur ook ;) Komt vanzelf!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoezo kunnen konijnen heel goed dingen duidelijk maken ;) Hier ook wel eens een boos konijn als ik bijv. moet gaan werken, andere dagen interesseert het ze niets.

Hier eten ze ook aanzienlijk slechter dan als ik er ben. Ik merk zelf al een verschil tussen een vrije dag of een werkdag. Ben ik er niet met groente, eten ze dat ook maar voor de helft.

Je zou soms inderdaad niet meer weg durven met die monsters.

Link naar reactie
Delen op andere sites

inderdaad ben al bang als we in oktober weg gaan naar parijs, dat is gelukkig ook maar weer een paar dagen.

maar nu hadden ze mij man nog thuis maar dan komt mijn zusje of moeder.

dit was ook de eerste keer dat ik weg ging sinds Jill en Ginny hier zijn.

en Mickey is het wel gewent maar toch is hij dan altijd 2 dagen boos op me.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .