Ga naar inhoud

Konijn met kale nek in tuincentrum

Domino

Aanbevolen berichten

Ik was vandaag in een tuincentrum en daar zat een hangoor konijntje met een rommelige vacht en in het nekkie was ie helemaal kaal.

Dus ik naar dat meisje toe die de vogelkooien aan het schoonmaken was en heel netjes gezegd dat dat konijntje niet goed is.

ja nou zegt ze...... hij heeft het warm........ ARGH!!!!!! :bad::bad::bad::bad::bad::bad:

Ik zeg, nee dat konijn heeft iets van mijt ofzo, heb je geen dierenarts afdeling hier? nee die had ze niet, maar ze hadden al gekeken en ze zagen niks lopen in de vacht, ik zeg nee, mijt zie je ook niet.

Doe er asjeblieft wat aan, ja zou ze doen..... (NOT dus)

Dus ik het bij de kassa nog eens gezegd, ooh ja zegt die vrouw, ik heb totaal geen verstand van dieren, dat zullen ze op de dierenafdeling wel weten. Dus ik zeg nou nee... want ik kreeg dat antwoord.... Oh zegt ze. En meer niet. Ik ben maar weer gegaan met pijn in m'n hart.... beestje zat wel lekker te eten, maar had duidelijk een probleem met de vacht.

Zooo jammer weer dat het zo moet gaan :(:(:(

Wat moet je hier nu mee? Je word totaal niet gehoord.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik had het laatst ook in een zaak... Zat een heel zielig konijntje met dikke ogenleden, vuurrood, gewoon heel zielig.

Ik krijg zo ongeveer dezelfde reactie als jij, ook naar de kassa geweest, maar die gingen daar natuurlijk niet over. Hij kreeg druppels, maar natuurlijk had geen dierenarts naar dat beestje gekeken.

Groeide er nog wel wat haren? Is het zo'n pluizig konijntje met oorspronkelijk langhaar in de nek? Moeilijk te oordelen of er hele plukken tegelijk loslaten, denk ik zo.

Kale nekjes komt voor bij konijnen met lang haar in de nek. Hopelijk is het zo onschuldig. Arm beestje, niemand die echt om hem bekommert is.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Een kale plek in de nek hoeft niet gelijk mijt te zijn, er zijn veel konijnen die dunnere haren in de nek hebben, zeker in de zomer. Het hoeft dus niets te betekenen. Ik denk dat je in dit geval niet veel kan doen. Eventueel een klachtenmail sturen naar de winkel is het enige denk ik.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja maar het was duidelijk een flinke kale plek, ik zag echt het huidje. Ik heb er ook bij gezegd dat het zoiets als mijt kan zijn. Omdat ik het ook niet zeker kan zeggen van die afstand. Maar echt goed gezond zag ie er zeker niet uit helaas.

Ik heb hier allerlei soorten konijnen met lange haren, korte haren en hangoren enzo, maar geen een kan ik zo in de nek kijken.

Link naar reactie
Delen op andere sites

toen ik sandra en bart kreeg hadden ze ook kale plekken in de nek

die hadden ook mijt

een middeltje van da gehad stronghold of zo voor 10.95 helaas vinden de dw dat teveel geld voor het konijntje

ik ben bang dat je er niks aan kunt doen

Link naar reactie
Delen op andere sites

ik heb gister mijn dwergkonijn (langharig) laten trimmen, de konijntjes van tegewoordig zijn voortaan zo gemixt met vanalles en nog wat dat sommige konijnen hun nestharen niet kunnen verliezen, we hebben mn konijntje geholpen met het plukken van zn nesthaar, we vonden wat kale plekken...dit was GEEN mijt, maar hij was gewoon zelf al aan het plukken geweest...je zag de haartjes die er rondom zaten ook al helemaal afgebroken waren, hij had het gewoon warm en het jeukte zo dat hij het gewoon is gaan uittrekken...maarja je zei dat je het niet goed gezien had in de winkel, dus ga niet meteen van het ergste uit...en als je er niet op gerust bent ga je morgen gewoon nog een x langs;)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hier ook één in de dierenwinkel; een compleet open wond bovenop de kop!

Ben er wat van gaan zeggen, maar ze zeiden "daar doen we niets mee".

Had ze het liefste mee naar huis genomen, maar dat is ook onbegonnen werk. Je ziet ze zo vaak verwaarloosd zitten in tuincentra of dierenwinkels! En dan nog niet eens gesproken over de gezonde dieren in de véél te kleine hokjes. Bah. Kan daar erg slecht tegen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

je kan natuurlijk iets van een klachtenmail sturen.

ik heb dat ook een keer gedaan bij 'dobey' waar een konijn zat die ziek was en waar niks aan werd gedaan (was schandalig dat een beestje wat er zo slecht uit zag uberhaupt in de winkel zat), die leidinggevende/manager ofzo nam het serieus en hebben het konijntje dan ook behandeld. hij belde me persoonlijk op zelfs, vond ik dan toch wel tof van ze.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .