Spring naar bijdragen
Max2

Klitten en ontstoken ogen

Recommended Posts

Ik heb het echt met dit arme konijntje te doen. Wat een ellende. Ik kan er echt niet bij dat mensen het zover laten komen. Als je niet bereid bent om goed voor een dier te zorgen, neem er dan geen. Tenminste zo denk ik erover. Ik kan mij hier echt kwaad om maken.

Gelukkig is hij nou in goede handen en gaat hij hopelijk een mooie toekomst tegemoet.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
Ik heb het echt met dit arme konijntje te doen. Wat een ellende. Ik kan er echt niet bij dat mensen het zover laten komen. Als je niet bereid bent om goed voor een dier te zorgen, neem er dan geen. Tenminste zo denk ik erover. Ik kan mij hier echt kwaad om maken.

Gelukkig is hij nou in goede handen en gaat hij hopelijk een mooie toekomst tegemoet.

Helemaal met je eens. Maar dat je ook nog eens zo schaamteloos zo'n arm ding durft te verkopen/meegegeven aan iemand. Echt te triest voor woorden. Aan de andere kant gelukkig maar anders had dat arme beestje er nog zo bijgezeten en met die maden had hij dat echt niet overleefd.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Er zaten op dat adres nog meer konijnen, ben aan het denken of ik actie ga ondernemen. Gelukkig was dit de enige langhaar.

Ga eens kijken voor die spray. De maden komen van die groene vliegen toch?

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
Ik heb van de week van Beaphar anti myasis gehaald dit dood de maden (houd niet de vliegen weg). Ik heb dit preventief op mijn nijnen gespoten. Het spul werkt 3 maanden (ik zelf ga uit van een maand of twee). Spray kost 10,95 maar voorkomt een hoop ellende en geeft je misschien ook wat rust.

Waar haal je dat vandaan? Bij de Welkoop? Want dan wil ik dat ook halen, want ik merk wel meer vliegen op en voorkomen is beter dan genezen, vooral in dit geval. ;)

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
Waar haal je dat vandaan? Bij de Welkoop? Want dan wil ik dat ook halen, want ik merk wel meer vliegen op en voorkomen is beter dan genezen, vooral in dit geval. ;)

Volgens mij heeft iedere dierenwinkel het hoor. Ik heb het bij de Jumper vandaan gewoon even vragen staat hier achter de balie.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
Er zaten op dat adres nog meer konijnen, ben aan het denken of ik actie ga ondernemen. Gelukkig was dit de enige langhaar.

Ga eens kijken voor die spray. De maden komen van die groene vliegen toch?

Ja volgens mij van die groene viezeriken.

Zaten daar meer konijnen op dat adres? Och jeetje in wat voor staat zullen die arme beestjes zijn. Het was niet alleen de vacht zei je toch ook de nagels groeiden krom en dan het ontstoken oogje nog......Ik zou zeker actie ondernemen.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Oh jemig verhaal heeft dus nog een staartje... je bent echt precies op het goede moment in het leven van dit beestje gekomen, super!

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Er zaten er nog meer ja, maar deze zat apart dus de rest heb ik niet goed kunnen zien.

Zijn vacht was verklit, staart zat aan zijn rug vast, oren aan zijn rug, ogen waren niet meer zichtbaar. Vieze onderkant met plakaat keutels, die kon ik er zo vanaf halen gelukkig.

Ontstoken ogen, ontstoken ballen (auw), wonden en maden. Dat hij nog leeft is een wonder aldus mijn dierenarts.

Ik ga morgen naar de dierenwinkel voor die spray, bedankt!

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
Volgens mij heeft iedere dierenwinkel het hoor. Ik heb het bij de Jumper vandaan gewoon even vragen staat hier achter de balie.

Ok dank je wel, we moeten toch naar Vroomshoop en dan kan ik gelijk even bij Pet's Place langs.

;)

@ Max: zielig voor je konijn zeg. Maar goed dat jij hem hebt opgevangen en naar de dierenarts hebt gebracht. Sommigen zou je toch. :grrrrrr:

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Wat erg dat de mensen waar je dit zwaar verwaarloosde konijntje vandaan hebt, dat zij nog meer konijnen hebben.

Het is te hopen dat de konijntjes die ze nog hebben, dat zij er beter aan toe zijn. Ik vrees alleen het ergste.

Ik hoop dat je actie gaat ondernemen. Zoals zij met hun dieren omgaan, kan gewoon echt niet.

Misschien dat je een melding bij de dierenbescherming kan doen?

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Hij Doet het erg goed! Helemaal in zijn hum. De pijn van de castratie is waarschijnlijk minder pijnlijk dan de ontsteking etc.

Ik heb nog geen actie ondernomen omdat ik niet weet hoe en waar?

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
Gast
Deze discussie is nu afgesloten voor verdere antwoorden.

• Nieuwe aanmaken...

Important Information

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .