Spring naar bijdragen
Max2

Klitten en ontstoken ogen

Recommended Posts

Hallo konijnenvrienden,

Omdat ik mijn groep op ga splitsen, heb ik vandaag een ram via marktplaats opgehaald die morgen gecastreerd wordt.

Toen ik kwam, schrok ik enorm van zijn toestand. Zijn oren zaten vast aan zijn rug en zijn staartje zat vast aan zijn rug. Zijn ogen waren volledig onzichtbaar, het was 1 en al haar. Erg triest! Volgens mij zijn veel konijnen zo de dupe, ze zien er schattig uit maar dat haar.

Nu heb ik hem vanmiddag geknipt, hij vond het geen probleem. Zijn oogjes zien er beroerd uit, ontstoken lijkt. Wat kan ik doen om voor hem het ongemak te verzachten tot ik morgen naar de dierenarts ga? Hij zit zich al de hele middag te wassen, kan het geen kwaad als hij met zijn vieze pootjes langs zijn ogen gaat?

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ocharme!!! Best dat je je over hem ontfermd hebt. Ik denk dat het goed is om zijn haren bij te knippen, en dan morgen langs gaan bij de DA! Hingen zijn oren vast door samengeklitte haren?

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Het was 1 grote klit, kon serieus met moeite zien wat voor en achter was. Zijn oren zaten vastgeklit aan zijn rug, net als zijn staart. Tussen zijn achterpoten is het ook gruwelijk, het moet toch enorm pijn doen! Heb hem vanmiddag geknipt, bij zijn ogen zit nog haar maa dat durf ik niet weg te knippen. Zijn nagels groeien ook helemaal krom.

Kan het zo tot morgenvroeg of moet ik zijn oogjes schoonmaken?

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

ah gossie wat zal dat zaaaalig zijn voor het beessie dat hij eindelijk zichzelf weer kan wassen! Aangezien het al avond is en je morgen blijkbaar naar de dierenarts gaat zou ik persoonlijk niks met de oogjes doen. Laat'm maar eventjes. Heb je toevallig voor-en-na foto's gemaakt? Zou heel leerzaam zijn voor mensen die onbezonnen overwegen een langharig konijn te nemen! Super van je dat je het beestje zo fijn verzorgd nu.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
Het was 1 grote klit, kon serieus met moeite zien wat voor en achter was. Zijn oren zaten vastgeklit aan zijn rug, net als zijn staart. Tussen zijn achterpoten is het ook gruwelijk, het moet toch enorm pijn doen! Heb hem vanmiddag geknipt, bij zijn ogen zit nog haar maa dat durf ik niet weg te knippen. Zijn nagels groeien ook helemaal krom.

Kan het zo tot morgenvroeg of moet ik zijn oogjes schoonmaken?

Ik maak de ogen van de katten schoon met gekookt water (aflaten koelen maar dat snap je wel:mdr:) en als het echt heel erg ontstoken is met kamille thee het helpt echt. Waarschijnlijk zijn die oogjes ontstoken door al dat haar wat erin gezeten heeft. Snap je toch niet dat mensen het zo ver laten komen. Ik kan mij voorstellen dat je het misschien eng vind zo'n beestje te knippen of scheren maar een trimster of DA doet dat ook tegen betaling. Super dat dit mooie nijntje een fijn thuis bij je heeft gevonden!

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
Ik maak de ogen van de katten schoon met gekookt water (aflaten koelen maar dat snap je wel:mdr:) en als het echt heel erg ontstoken is met kamille thee het helpt echt. Waarschijnlijk zijn die oogjes ontstoken door al dat haar wat erin gezeten heeft. Snap je toch niet dat mensen het zo ver laten komen. Ik kan mij voorstellen dat je het misschien eng vind zo'n beestje te knippen of scheren maar een trimster of DA doet dat ook tegen betaling. Super dat dit mooie nijntje een fijn thuis bij je heeft gevonden!

Oh dat is een goeie ja! Dat doen ze ook wel met babytjes met oogontsteking inderdaad.. gewoon met een zacht watje een beetje deppen er omheen.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Dan laat ik hem maar even lekker met rust. Het valt me op hoe lief hij is!Heb hem provisorisch geknipt hoor, heeft me bijna 3 uur gekost.

Kamillethee heb ik niet in huis, misschien toch handig om in huis te hebben?

Heb geen foto's gemaakt, heb er niet bij stilgestaan. Ben als een malle naar huis gereden, was bang dat hij het leven zou laten met dat haar en de warmte!

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Dazzle (mijn hond) heeft op dit moment ook oogontsteking, ik heb kamilleblaadjes min. 20 minuten laten trekken, daarna gezeefd, vervolgens in een schone fles en zijn ogen maak ik nu 3-4 keer per dag schoon, werkt perfect! Na 1 dag wrijft hij al heel wat minder in zijn ogen.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

ja het was ook nog zo benauwd vandaag! Kamillethee is ook gewoon wel lekker dus het in huis hebben kan zeker geen kwaad ;)

Nu foto's dan? ;)

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ben geen theedrinker, dat is voor dames haha. Ik ga een poging wagen een foto te maken en deze op mijn iPad te krijgen

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
Ben geen theedrinker, dat is voor dames haha. Ik ga een poging wagen een foto te maken en deze op mijn iPad te krijgen

.. en die komen nooit bij jou thuis, dames? :P

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
Dan laat ik hem maar even lekker met rust. Het valt me op hoe lief hij is!Heb hem provisorisch geknipt hoor, heeft me bijna 3 uur gekost.

Kamillethee heb ik niet in huis, misschien toch handig om in huis te hebben?

Heb geen foto's gemaakt, heb er niet bij stilgestaan. Ben als een malle naar huis gereden, was bang dat hij het leven zou laten met dat haar en de warmte!

Dat beestje is je eeuwig dankbaar. Hoop dat alles morgen goed is bij de DA en dat je kan genieten van je nieuwe nijn!

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Haha, ja het is dat je ze niet mee naar het park neemt hè. Puppy's hebben ook grote aantrekkingskracht op vrouwen? Morgen maar een rondje park voor de dierenarts. Vind de castratie best spannend hoor, klinkt ook zo vreselijk!

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
Oh dat is een goeie ja! Dat doen ze ook wel met babytjes met oogontsteking inderdaad.. gewoon met een zacht watje een beetje deppen er omheen.

Liever geen watje.. ook hier komen weer allerlei vezeltjes en flufjes vanaf die in het oogje terecht kunnen komen. Beter is een gaasje.

Een ontstoken oogje redt je niet met kamille of een ander kruid. De bacterie zal met een AB zalf gedood moeten worden, die zalf zul je krijgen bij je DA en waarschijnlijk wordt het dan meerdere keren per dag zalven.

Zielig zeg, al die klitten. Ik snap echt de lol niet van die langharige nijnen. Gefokt omdat het zo mooi is zeggen ze dan, maar ondertussen is het voor het beestje een en al leed.

Onze Teddy Widder knippen we gewoon helemaal kort.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Goede tip van dat watje. Ik wacht tot morgen, ga zelf niet lopen prutsen.

Ik snap de lol ook niet, dat haar zorgt alleen maar voor ellende. Morgen vraag ik de dierenarts hem helemaal te knippen, Fannie hij toch al onder zeil

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

De dierenarts was blij dat ik niet zelf was gaan prutsen. Hij heeft een zalfje meegekregen.

Helaas bleek hij ook maden te hebben, had zijn onderkant niet helemaal durven knippen en vind het vreselijk dat ik het niet gezien heb. Ook was zijn zaakje behoorlijk ontstoken en had ik dus niet veel later moeten komen. Hij is nu thuis en heeft gegeten. Dat is het goede nieuws!

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
De dierenarts was blij dat ik niet zelf was gaan prutsen. Hij heeft een zalfje meegekregen.

Helaas bleek hij ook maden te hebben, had zijn onderkant niet helemaal durven knippen en vind het vreselijk dat ik het niet gezien heb. Ook was zijn zaakje behoorlijk ontstoken en had ik dus niet veel later moeten komen. Hij is nu thuis en heeft gegeten. Dat is het goede nieuws!

Oh dan was je zeker op tijd. Zijn alle maden weg? Jij bent echt zijn redding geweest!

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ik heb van de week van Beaphar anti myasis gehaald dit dood de maden (houd niet de vliegen weg). Ik heb dit preventief op mijn nijnen gespoten. Het spul werkt 3 maanden (ik zelf ga uit van een maand of twee). Spray kost 10,95 maar voorkomt een hoop ellende en geeft je misschien ook wat rust.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
En hoe gebruik je dat? Ken het spul niet. Kunnen ze het niet oplikken en ziek worden?

Nee hoor kan geen kwaad. Een stuk of 15x sprayen op de kontjes en rondom het staartje. Schijnt echt goed te werken.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
Gast
Deze discussie is nu afgesloten voor verdere antwoorden.

• Nieuwe aanmaken...

Important Information

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .