Spring naar bijdragen
Moniek

Vriendinnetje voor Paco

Recommended Posts

Zaterdag is het dan zover. Om 10 uur hebben we een afspraak bij het Knaaghof om te speeddaten met Paco. Ik heb er echt zoveel zin in!

In januari hebben Vita daar gehaald. En een van de konijntjes die er toen zat, zit er nu nog steeds. Volgens mij zit ze er zelfs al vanaf november. Veel te lang natuurlijk, dus willen wij proberen om haar een mooi thuis te bieden. Ik hoop maar dat ze een beetje lief is voor Paco. En anders gaan we gewoon een ander meisje uitzoeken (of eigenlijk Paco).

De hokken staan zo goed als klaar en de ren wordt deze week gemaakt... En dan zijn we er klaar voor.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Spannend zeg! En duimen dat het klikt met het vrouwtje dat jullie op het oog hebben! Zo zielig als ze zo lang in de opvang op een goed huisje zitten te wachten!

Onze Stewie komt ook van het Knaaghof :)

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Vandaag nog even wat leuke speeltjes gekocht voor de konijntjes in de opvang.

Ik voel me trouwens net een klein kind, zo spannend om morgen een konijntje op te halen. Ik kijk er al de hele week naar uit. Mijn vriend ook trouwens

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Oooh wat leuk! Ja voorpret alleen al is geweldig he, we weten er hier in huis alles van (alleen moeten nog even geduld hebben). Veel plezier morgen :D

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Nou, we zijn vandaag naar de opvang geweest en wat een avontuur was dat!

Hummel had onze voorkeur, maar dat was een pittige dame die nogal uithaald naar de mannen. Wij wouden wel een kansje wagen, dus Hummel en Paco in de ren. Hummel bleef een beetje zitten en Paco was heel nieuwsgierig dus die ging even kijken. Uiteindelijk draaide het er op uit dat Hummel bang was voor Paco. Dat hadden ze nog nooit meegemaakt.

De volgende was Lisanne. Een druk ding, maar bij Paco erg rustig. Waren ze van haar ook niet gewend. Toen kwam ze een beetje los en wou ze rijden.

Daarna nog een meisje geprobeerd. Paco ging rustig kijken, maar ze vloog meteen de hele ren door zo angstig was ze.

Eigelijk proberen ze het maar met 3 konijnen, maar ze wou nog wel een vierde proberen. Noa werd in de ren gezet. Die walste zo over Paco heen. Vond mijn ventje niet zo tof.

Uiteindelijk hebben we ervoor gekozen om Lisanne mee te nemen. Het zal geen makkelijke koppeling zijn.

Eenmaal thuis heeft ze veel lopen stampen (ze zitten ieder in hun eigen hok). We laten haar even een paar dagen wennen en daarna op advies van de opvang rustig koppelen.

We dachten dat het wel een makkelijk ventje zou zijn, niet dus...

Onze nieuwe meid noemen we trouwens Lima en ik hoop dat ze snel gaat wennen.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Je Paco haalt wat naar boven bij de dames ;) Gefeliciteerd met Lima, hopelijk gaat het koppelen allemaal goed. Heb je al een fotootje van d'r?

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Leuke naam!

Soms kunnen konijnen je toch verrassen hè.

Was bij Billy en Lena ook. Lena had al menig ram alle hoeken van de ren laten zien tijdens het daten dus bij de opvang vonden ze het heel spannend. Maar bij Billy was ze poeslief. Uiteindelijk is Billy zelfs de dominante van de twee. :)

Hoop dat de koppeling je ook gaat verrassen. Misschien dat het op neutraal terrein en in een rustige omgeving allemaal wel gaat meevallen. En natuurlijk de niet zo verrassende vraag: Heb je een foto van de nieuwe aanwinst? :whistle2:

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ik heb nog geen foto's gemaakt, eerst maar even tot rust komen. Maar dit is het linkje van de opvang http://konijnenopvangdenhaag.dierenbescherming.nl/asieldieren/knaagdier/1/5118

Ik had trouwens al tegen hem gezegd 'zeg maar tegen de meiden dat je een rijke vent bent met een mooi huis en goed eten, dan vallen ze als een blok voor je'. Heeft ie toch niet gedaan

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

We hebben Paco en Lima net voor het eerst thuis samen gezet op neutraal terrein. Het was niet erg succesvol. Paco was flink aan het jagen en knorren. Ze vlinderden ook flink om elkaar heen. We roken ook ineens een hele sterke geur. Weet iemand wat dat kan zijn. Het is niet van sproeien, want we konden nergens iets vinden.

We hebben nu wel gezien dat het toch echt een dominant ventje is. Wat had ik toch graag nog een sulletje als Tygo gehad

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

De geur is van de keutels heb ik geleerd. Om hun territorium af te bakenen ruiken deze keutels sterker. Was hier ook zo, apart luchtje! Succes met de koppeling!

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

We hebben Paco en Lima zaterdag toch maar verhuisd naar de oude schuur. Tygo en Vita waren er donderdag ook helemaal onrustig van. We hebben ze toen ook weer even kort bij elkaar gezet en dit keer was het Lima die flink aan het rijden was. Het verliep nog erg onrustig, maar toch al iets beter als donderdag.

Zondagochtend ging ik ze eten geven en zag ik dat Lima schijnzwanger was. Ze was druk bezig met een nest bouwen, dus leek het mij niet zo verstandig om te koppelen.

Vandaag was de bui alweer over, dus hebben we ze net weer even bij elkaar gezet. Lima heeft maar 1 keer proberen te rijden. Ze vlinderen wel om elkaar heen en Paco probeerd de hele tijd in haar kontje te bijten. Ze bieden elkaar ook het kopje aan. Toch zijn we al wat positiever. Ze hebben alletwee een beetje gegeten en zichzelf gewassen. Paco heeft zelfs een likje gegeven aan Lima. Je merkt wel dat Paco iets meer op zijn gemak is. Lima zit hem vanuit een hoekje goed in de gaten te houden.

Hopen dat de koppeling gaat lukken, want Lima is wel echt een schatje.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Vandaag hebben ze weer samen gezeten. Paco begint Lima wat meer te wassen, maar zij schrikt dan opeens. Het is net dat Paco dan wat boos wordt en bijt in haar zij/kontje. Dan is het weer even onrustig en gaat Paco de ren verkennen. Lima blijft stil in een hoekje zitten, ze vertrouwd hem voor geen meter. Ze zal zelf niet bij Paco gaan kijken. En volgens mij is hij nu helemaal niet zo vervelend, hij probeert zelfs niet te rijden. Maar als zij knorrig doet, dan kan hij dat beter.

Toch wel lastig hoor een koppeling...

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

We zijn weer een aantal dagen en een paar koppelpogingen verder. Het lijkt nu eindelijk de goede kant op te gaan! Zondag ging het al iets beter en vandaag ging het goed. Lima voelt zich iets meer op haar gemak en beweegt iets meer in de ren. Paco is niet meer zo snel geirriteerd. Ze eten allebei wat aardbeiblaadjes (ja ze hebben wel een voorkeur ), Paco wast Lima en ik heb Paco verschillende keren een bunnyflop zien maken! Ook gaat hij met zijn rug naar Lima toe liggen. Lima is ook 2 keer neergeploft. Jammer genoeg zijn ze nog niet bij elkaar gaan liggen, maar de sfeer is in ieder geval al meer ontspannen.

Zou het dan toch nog goed gaan komen met die twee?

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Mijn berichten deden een beetje raar (hele verhalen niet laten zien), dus bij deze nog een poging.

Er was veel gejaag, wat rijden van Lima en kontje bijten van Paco. Lima vertrouwde Paco voor geen meter. Paco heeft de eerste dag 1 keer proberen te rijden en daarna niet meer, maar hij wenste ook niet bereden te worden. We zagen eigenlijk geen vooruitgang en toen het op een dag behoorlijk heftig ging, hebben we besloten om ze een paar dagen alleen van hok te wisselen.

Na een paar dagen weer bij elkaar gezet en we zagen een kleine verbetering. Paco waste af en toe ook Lima. Hij was eigenlijk best wel op zijn gemak. En ze begonnen wat tijd te krijgen om voorzichtig te eten.

Vanaf die dag is het elke keer wat beter gegaan. Opeens ging Paco ook languit liggen en zocht steeds meer toenadering. Lima werd ook wat minder alert en plofte uiteindelijk neer. Afgelopen donderdag hebben ze zelfs 2 uur bij elkaar gezeten. Hierdoor kregen wij er toch wel veel vertrouwen in en hebben we ze gisteren in de ren gezet.

Er was van Lima uit wel wat ruzie zoeken met de buren Tygo en Vita en dan ontstond er bij beide koppels wat onrust. (er is een heel klein spleetje waar ze elkaar kunnen zien/ruiken) Maar het leek wel of de mannen ervoor zorgden dat de dames uit die hoek bleven. Het was natuurlijk wel een groot keutelfestijn, net nadat Tygo en Vita zindelijk waren geworden, maar dat zal vast wel weer goed komen.

Nu hebben Paco en Lima de 'huwelijksnacht' achter de rug en dat is rustig verlopen. Ik heb nog geen pluk haar in de ren kunnen vinden. Gisteren was Paco trouwens volop binkies aan het maken, duidelijk gelukkig dus en Lima heb ik er ook een zien maken. Dus wij denken dat het toch wel goed komt met die twee!

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

gelukkig maar! wat fijn om te horen dat het nu beter gaat :) Ik ga half augustus beginnen met kopppelen, vind het nu al spannend als ik al die verhalen lees! hou je ons op de hoogte?:)

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites