Ga naar inhoud

Hoeveel gram voer geven jullie de konijntjes


nijntjes_gemma

Aanbevolen berichten

Ik vroeg mij af hoeveel gram voer jullie de konijnen geven...

Hier krijgen ze havens M5 en krijgen 30 gram voer per kilo lichaamsgewicht!

Ik vraag mij soms af of dit genoeg is of niet teveel?? De ene eet het op en de andere niet..

Ze krijgen hier ook altijd groente bij: Andijvie of spinazie enzovoort.....

En natuurlijk hun Hooi ruif vol en nou had ik op internet gelezen als ze heel weinig hooi eten

krijgen ze te veel brokjes!!

Mocht dit topic al bestaat sorry daarvoor dan!!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Er is geen goed of fout met betrekking tot hoeveel gram. Je moet zelf kijken hoeveel biks je konijnen nodig hebben. Dit kun je bepalen door ze regelmatig te wegen en aan de hand daarvan hun portie biks afpassen. Ook maakt het verschil uit of je naast de biks nog andere dingen geeft, zoals groenten of kruiden.

Hier krijgen ze 15-20 gram biks per konijn á 2 kg.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Oke leuk om te weten ik gebruik zoon tomatenblikje voor de maat hier zit ongeveer 30 gram in

hebben jullie ook een maatschepje dan ofzo?

Nee ik heb geen schepje, maar gebruik gewoon de keukenweegschaal. Mijn dwergje van 1.3 kilo krijgt normaal gesproken 30 gram ss voer. Hij is nu pas aan zijn kiezen geholpen en is dus wat afgevallen. Deze week krijgt hij daarom 35 gram. Als ik dit zo lees lijkt het best veel, maar hij doet het er goed op!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ons konijn (die nu nog alleen zit, over een paar weekjes krijgt ze een vriendje) krijgt 2x 20 gram SS per dag.

Daarnaast krijgt ze 10 à 15 gram Konacorn Kocanat (als lekkernij) en elke dag verse groente (witlof, wortel, etc.)

en natuurlijk onbeperkt hooi! Ik geef vaak Vitakraft met paardebloem of brandnetel.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .