Ga naar inhoud

Uit voerbal eten?!


xILYx

Aanbevolen berichten

hoihoi,

ik heb pas een voerbal gekocht en natuurlijk gelijk geprobeerd of mn konijn het snapt!

maar helaas, k heb geen wonderkonijn die alles meteen snapt!:mdr:

maar dat geeft niet hoor, k wil em best leren hoe het werkt maar de vraag is: hoe??

k heb er voer in gedaan en dat voor hem neergelegd, maar hij snapt niet dat hij het moet rollen om er voer uit te krijgen...

dan kijkt ie er even naar en huppelt dan naar mij toe om te kijken of ik misschien wat voer/lekkers heb...!

hoe 'leg' ik dat aan mn konijn uit?! iemand hier ervaring mee????

Groetjes

Link naar reactie
Delen op andere sites

Leuk dat je zo'n beloningsbal gekocht hebt.

Om te beginnen, zorg ervoor dat je konijn honger heeft.

Dan maak je een grote opening in de bal, zodat hij direct beloond wordt.

Leg wat brokjes bij de bal.

Rol er een beetje mee, zodat hij ziet wat de bedoeling is.

Anders moet je het even met je neus voordoen :lol:

Veel succes ermee.

Op mijn website heb ik meerdere filmpjes staan van beloningsspellen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

okeey!!

dankjewel voor de tips!

ik was al van plan om als ik een keer vrij ben (zaterdags, in vakantie) hem dan iets later voer geven en dan in de bal.

En ik had een keer een grote opening maar toen gingen er echt heel veel brokjes in 1 keer uit, terwijl hij amper had gerold...!

enne, dat voordoen, dat zou natuurlijk ook nog kunnen!:mdr::yes:

Link naar reactie
Delen op andere sites

k heb de filmpjes gezien, echt leuk!

hoe heb je de voerbal geleerd dan?

en koop je al die dingen via internet??!

De voerbal en het pionnenspel heb ik bij de dierenwinkel hier in de buurt gekocht, Dobey.

De draaibuis bij zoozajac in Duisburg. Dat is een speeltje voor honden.

Het speelhuis heeft mijn vader in elkaar gezet!

Wellicht kun je die dingen ook via een webwinkel kopen.

Hou me op de hoogte als je met je konijn geoefend hebt !

Link naar reactie
Delen op andere sites

hahahaha misschien kan ik ook nog wat met de tip: zelf voordoen! hier snappen ze er ook niks van, mijn ram gaat er zo naast zitten met z'n ogen half dicht :P

als ik de brokjes eruit haal wil hij nog net de moeite doen om ze op te eten haha, iedereen op handen en knieen dan maar. de konijnen zullen wel binnenpret hebben: kijk haar op d'r knieeën :P

Link naar reactie
Delen op andere sites

bij mij kan Flap het heel goed maar Amber die heeft het principe niet helemaal door.. zij neemt de bal in haar mond aan de opening en loopt er zo mee rond en zwaait dan heel wild met haar hoofd.. tja zo komt er niets uit natuurlijk :mdr:. dus zij loopt wat achter Flap en eet op wat hij niet ziet vallen en komt dan wat bij mij bedelen.

ik had de bal al langer maar Flappie deed er niets mee sinds Amber er is, is hij er heel fanatiek mee. als ik de bal niet weg leg dan ligt hij er de hele dag achter aan te lopen :P.

Link naar reactie
Delen op andere sites

hahahaha misschien kan ik ook nog wat met de tip: zelf voordoen! hier snappen ze er ook niks van, mijn ram gaat er zo naast zitten met z'n ogen half dicht :P

als ik de brokjes eruit haal wil hij nog net de moeite doen om ze op te eten haha, iedereen op handen en knieen dan maar. de konijnen zullen wel binnenpret hebben: kijk haar op d'r knieeën :P

Met voordoen kun je ook je konijnen zindelijk krijgen :P

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het gaat al beter!! Gisteren eventjes geprobeerd met de voerbal. Ik legde het op de opening en m'n konijn wou natuurlijk de brokjes die er uitgevallen waren en rolde hem zo verder. Maar net niet hard genoeg, dus kwamen er niet meer brokjes uit..... M'n konijn vond het nog niet heel erg leuk ofzo, want hij snapte er niks van. Dus ik legde de bal elke keer weer op de opening zodat hij de bal wel een paar keer weg had gerold. Maar zelf kon hij het nog nie!

Ik heb vandaag weer geoefend en weer de bal elke keer op de opening gelegd. Uiteindelijk had hij het een beetje door en rolde de bal verder, dus er kwamen brokjes uit!! Maar jammer genoeg vielen die brokjes toevallig tussen 2 tegels en zag hij ze niet, en dus rende hij maar weer weg.... Hihi, k ga binnenkort nog wel een keer oefenen

Is het trouwens goed om elke dag te oefenen tot dat hij het snapt en dan om de dag ofzo?? Of wordt dat al snel saai en moet ik om de dag oefenen?!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .