Spring naar bijdragen
nijntjes_gemma

Even voorstellen

Recommended Posts

aah leuk heb je foto's? Haal je goede scores?

Ik heb 2 rammen en 2 voedsters.. Ik ga ze dit jaar voor het eerst showen dus ik weet nog niet hoe dat gaat aflopen

Hoop natuurlijk goed!! Zal ik binnenkort anders even foto's maken en in mijn album zetten? kunnen jullie kijken als je dat leuk vind tenminsten :)

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
Ben nog steeds benieuwd..

Waarom kan trouwens het weekend niet op rekening? 50 euro is dan natuurlijk alsnog erg weinig met zoveel konijnen. Want je bent alleen voor het consult en nachttarief dan al 50 euro kwijt en dan moet alle medicatie etc. er nog bij komen.

Even reageren op je eerste stukje:

Op internet heb ik heel veel gelezen over een konijn borstelen en wat voor functie het heeft!! Nu ik het weer probeer op te zoeken kan ik het niet terug vinden... Hier kom ik nog op terug hoe ongeloofwaardig het ook klinkt maar ik kom hier zeker nog op terug! Ik heb ongeveer 35 teddy dwergen en heb 1 zomer mijn teddy dwergjes geknipt!! Bij de meeste groeide er een rot vacht voor terug... Moeilijk te kammen en snel in de knoop... En daarbij komt dat alle haren vrij snel terug kwamen maar de rug beharing bleef kort!! Ik zeg niet dat ik nooit meer een teddy dwerg knip want bij sommige dieren doe ik dat nog wel vanwege de warmte maar dan duurt het wel een jaar voordat het haar op de rug er weer op zit....

In het weekend heeft mijn dierenarts niet altijd dienst dus dan moet ik naar een andere dierenarts hier moet je dan meteen betalen...

Maar zit jij elke maand bij de dierenarts dan? Ik niet hoor...

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
Gast meloen

Even ter info, de Teddydwerg in de kleur wit met blauwe ogen is tijdelijk erkend tot 2014. Dat betekend dat in die 2 jaar de aangeboden dieren op de bondtentoonstelling worden beoordeel of ze waardig zijn als ras en opgenomen kunnen worden. Die 2 jaar wordt ook gebruikt voor eventuele aanpassingen in de rasomschrijving. Mogelijk is dat na de 2 jaar de tijdelijke erkenning vervalt, voortgezet wordt als tijdelijk of definitief.

De teddy dwerg word geboren met een driehoek op de rug qua haar later gaan de andere haren op het lichaam groeien.
Dit is de invloed van Angora en niet wenselijk.

Het zijn Toverballen┬┤ je weet nooit wat voor kleur eruit komt en daarom heb ik zoveel kleuren!

Kwestie van kleurcombinaties maken en kleurgenetica bestuderen. Ik snap je verparingen niet, blauwbont x geelbont, madagaskarbont maal 3 kleurbont (wat geen kleurnaam is). Verantwoording van degelijke en verantwoorde fok ligt bij de fokker, hier hoort ook kleur bij als je jezelf fokker noemt.

Maar zit jij elke maand bij de dierenarts dan? Ik niet hoor...

Maar jij behandeld preventief tegen coccidiose en dbz, ook ontworm je de dieren voor verkoop. Mag ik vragen waarmee en waarom?

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites