Spring naar bijdragen
De Bunnybunch webwinkel is gesloten van 10 december tot en met 20 januari.
nijntjes_gemma

Even voorstellen

Recommended Posts

Hallo Iedereen,

Ik ben gemma en ben 21 jaar...en woon in groningen.

Ben fokster van verschillende rassen maar vooral kleurdwergen in

verschillende kleurslagen: Blauw, Blauwgrijs en Konijngrijs.

Ook heb ik nog blauwoogpooltjes en Teddy dwergjes.

Ik ga ook met de konijntjes naar tentoonstellingen dit vind ik erg leuk en leerzaam om te doen.

Ben hier nu 5 jaar mee bezig maar leer iedere dag nog bij.

De konijntjes worden hier goed verzorgd en ook met heeeeel veel liefde!! Zelf ben ik stapelgek op ze...

Ik hoop hier nog meer nieuwe dingen te weten te komen en mijn ervaringen met jullie te kunnen delen.

Groetjes gemma:bounce:

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Bedankt!

@Amatjuh: Ik heb er best veel zitten en zeker nu met het aanhouden van de jonge dieren

aantal: 7 Blauwoogpooltjes

2 Vlaamse Reuzen (Ram en voedster) Ram gecastreerd

7 Blauwe Kleurdwergen

8 Blauwgrijze

6 Konijngrijze (1 volwassene en de rest jonkies) De konijngrijze gebruik ik om de kleur van de blauwgrijze te verbeteren.

En een stuk of 35 Teddy dwergjes zitten ook jonge diertjes tussen.

Ze hebben hier allemaal een naam dit vind ik handiger.

@ Naoomkuhh: Wat leuk dat je ook blauwgrijze hebt!!! Mooie kleur he... Ik zal snel even fotos plaatsen van de mijne

even proberen of dat nu ook luktP1030593.JPG

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
Welkom terug ..

Ben heel benieuwd wat je beweegredenen zijn om de Teddy Dwerg te fokken in allerlei diverse kleuren, wat je doel is daarmee.

Wat mijn doel is: Een konijntje fokken met een goede vacht en gezonde diertjes!! De teddy dwergjes hebben een heel lief karakter en is de moeite waard om daar moeite voor de toen!! Ik heb ze nu 5 jaar....en de vacht zijn stukken verbeterd ik kan weleens proberen foto's hiervan te maken... Mocht je niet ver weg wonen mag je ook altijd even komen kijken of iemand hierheen sturen..

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
Gast meloen
Wat mijn doel is: Een konijntje fokken met een goede vacht en gezonde diertjes!! De teddy dwergjes hebben een heel lief karakter en is de moeite waard om daar moeite voor de toen!! Ik heb ze nu 5 jaar....en de vacht zijn stukken verbeterd ik kan weleens proberen foto's hiervan te maken... Mocht je niet ver weg wonen mag je ook altijd even komen kijken of iemand hierheen sturen..

Als eerste welkom.

Wat is een goede vacht bij een Teddy? Je hebt er nogal niet wat zeg, 53 volwassen konijnen. Dan ben ik maar een vlo tussen de fokkers.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Een goede vacht is van een konijntje dat je maar 1 x in de 2 weken hoeft te borstelen en niet om de dag! Het gaat de goede kant op! De website moet nog bijgewerkt worden er zullen nog dieren af gaan en bij komen zo gauw als dat klaar is zal ik dat doorgeven!! De vacht van de teddy is al enorm verbeterd er zitten al veel meer granenharen tussen! Granenharen lijken op echt haren en daar zitten geen krulletjes in ze zijn mooi recht en zullen niet snel in de knoop gaan

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites