Ga naar inhoud

Witte vlekken op hok


PUKenQUINTY

Aanbevolen berichten

Zucht... heb ik nu een paar dagen geleden een nieuw hok gekocht zit hij gelijk onder de witte pisvlekken :( En dat trekt dus het hout in en ik krijg het maar niet weg, heb echt bijna alles geprobeerd. Weet iemand hier iets tegen? en hoe kan ik hem stoppen steeds tegen het hok aan te plassen?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Waarschijnlijk is dit sproeien.

Dit heb ik eraf gekregen met schoonmaak azijn en warm water!

Maar heb je een ram of een voedster, of heb je 2 konijnen?

Als je een ram hebt is castreren de beste optie, dan zou hij ook nog een leuk vriendinnetje kunnen krijgen!

As je een voedster hebt, ja je kunt haar laten castreren maar dat is zo een grote ingreep voor een voedster.

Dan kun je er verder niet veel aan doen...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Urine is heel agressief, door de ammoniak die erin zit. Dat trekt er meteen in het hout en zou op den duur nog wel een het hout weg kunnen vreten. Plast je konijn altijd op dezelfde plek? Dan kun je daar een (hoek)toilet neer kunnen zetten.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Waarschijnlijk is dit sproeien.

Dit heb ik eraf gekregen met schoonmaak azijn en warm water!

Maar heb je een ram of een voedster, of heb je 2 konijnen?

Als je een ram hebt is castreren de beste optie, dan zou hij ook nog een leuk vriendinnetje kunnen krijgen!

As je een voedster hebt, ja je kunt haar laten castreren maar dat is zo een grote ingreep voor een voedster.

Dan kun je er verder niet veel aan doen...

Ik heb een ram EN een voedster, de hokken staan wel op apparte plekken in de tuin, en Quinty moet nog gecastreerd worden want we zijn van plan ze te koppelen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat is natuurlijk jammer die witte vlekken, maar ik kan je zeggen je kunt je hok toch nooit helemaal supermooi en schoon houden. Een ram die nog niet gecastreerd is kan inderdaad sproeien, zeker als hij een vrouwtje ruikt. Dus nog even wachten tot hij gecastreerd is en daarna maar het hok grondig schoonmaken.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maakt niet uit of het een ram is of niet mijn voedsters doen het ook! Alleen bij een niet gecastreerde ram zit er nog geur aan en is het dikke prut! Voorjaar zijn ze allemaal van slag.. Ze doen het allemaal en je moet even kijken want het hok was nieuw toch? Waarschijnlijk willen ze hun terrarium afbakenen door hun geur achter te laten maar het is gewoon vies! Ben zelf ook nog opzoek naar het wondermiddel want heb van alles geprobeerd... Schoonmaakazijn, soda, allesreiniger etc.. Als je het elke dag bijhoudt werkt alles wel maar zodra het ingevreten is... Indd opschuren opnieuw verven...

Succes..

Link naar reactie
Delen op andere sites

Voorjaar zijn ze allemaal van slag.. Ze doen het allemaal

Bedoel je met "allemaal" je eigen konijnen of alle konijnen in het algemeen? Mijn voedster van ruim 8½ jaar heeft namelijk nog nooit in haar leven gesproeid en zij is niet gecastreerd.

Ik weet, dat schoonmaakazijn (de groene fles) heel goed werkt tegen urine-aanslag in kunststof, want ik krijg er elke keer weer het toiletje mee schoon. Maar hoe goed het op hout werkt, weet ik niet. Het toilet laat ik altijd gewoon weken, maar dat is lastiger met een compleet hok. Misschien kun je de schoonmaakazijn puur in een plantenspuit doen en het dan zachtjes en rustig tegen de plasplekken aan spuiten. Op die manier blijft dan misschien het grootste deel ervan op de vieze plekken zitten (als je te teveel in 1x spuit, druipt alles er meteen af, als de vlekken tegen de wand aanzitten). En dan naderhand goed naspoelen met een citronella-sopje tegen de geur en dan nog even een keer met water. Zo zou ik het, denk ik, doen, maar ik heb weinig ervaring met houten hokken, dus of het zo ook werken zal, weet ik niet.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .