Ga naar inhoud

Hulp bij het trainen van je konijn?


saskiaa

Aanbevolen berichten

  • Reacties 56
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Kijk, ik heb dit topic speciaal aangemaakt zodat ik niet iedereen dezelfde pb hoef te terug te sturen maar je het juist hier kan lezen, dus ik verwacht dan ook dat als je een vraag hebt, eerst dit topic doorleest. Bedankt alvast!

@ Chanel en lady: Zorg, zoals ik al in de OP schreef, voor een prikkelarme omgeving, dat betekend dat ze een klein stukje hebben waar jij bij zit en daar niet kunnen eten.

@Roweentje: Leeftijd maakt niks uit! Je kunt altijd beginnen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 1 jaar later...

 

iloveanimals: ik wil ooh heel graag mijn konijntje kunstjes leren. alleen heb ik een paar vraagjes.

1. wat voor beloning kan je geven? kan j bijvoorbeeld stukjes appel geven kleine stukjes?

2. welk truckje kan je het best al eerst leren. niet al te moeilijk?

 

ik ben ook sinds kort begonnen met het trainen van mijn nijn; de eerste dingen die je konijn moet kennen het geluid van de clicker, je clickt telkens en geeft hem daarna een beloning. voor beloning geef je inderdaad beter fruit of iets van groente, in ieder geval iets waar jou konijn dol op is. als je konijn de clicker kent dan kan je beginnen met de targetstick aan te raken en uiteindelijk je konijn die te laten volgen. de targetstick is een stok die je je konijn moet leren volgen, de clicker en de targetstick zijn de eerste basisstappen om je nijn trucjes aan te leren, daarom is het ook heel belangrijk dat je konijn deze dingen goed kent. mijn nijn had dit redelijk snel door, hij volgt nu al de targetstick, wel nog niet zo'n hele lange stukken maar ik vind dat hij het al zeer goed doet. gistrn heb ik mijn konijn zijn eerste trucje geleerd; hoog stappen. misschien dat deze filmpjes je helpen, hierin zie je hoe je je nijn aan de targetstick laat wennen en de clicker leert kennen.

 

https://www.youtube.com:watch?v=OqHG4rHcuDQ&index=14&list=uumMW3wEcklFEhjsynt4E9g

ziehier het filmpje wennen aan de clicker stap 1

 

https://www.youtube.com/watch?v=RfEIKjhw6Gc&list=UUmMW3wEckLFEhjsynt4hE9g&index=13

en dan hier stap 2: de targetstick aanraken

 

https://www.youtube.com/watch?v=tGJYsiuh8bA

dit is het commando hoog, dit heb ik mijn konijn gistrn dus geleerd, het is een niet al te moeilijk trucje, maar dit konijn kan het al zonder targetstick, je moet beginnen met het hem te leren met behulp van de targetstick; in het begin hield ik de stick gewoon omhoog en uitnieuwsgierigheid ging mijn nijn dan rechtop staan, toen kreeg hij een beloning,  en zo heb ik het meerdere keren gedaan tot hij door krijg dat als hij op twee poten ging  staan hij een snoepje kreeg, nu gaat het gelijk niets en zelf vind hij het ook super om te doen, dat is natuurlijk ook belangrijk want ik vind ook dat het natuurlijk nog een lolletje moet blijven voor men nijn ;)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .