Ga naar inhoud

Stro en/of zaagsel


ilse42

Aanbevolen berichten

@Mimihi; Inderdaad dat stoft alleen maar en is veel warmer (te warm) voor de nijnsels! Voordeel van hennepvezel is dat het helemaal niet stoffig is in vergelijking met zaagsel. Ben ook met 2 binnen nijnen begonnen in een kooi met zaagsel/stro als bodembedekking, m'n moeder kon wel 3x per dag stofzuigen/afstoffen XD. Weet gelukkig nu beter en heb ook veel geleerd via BB hierover.

Eventueel zijn geperste houtkorrels ook nog een optie (vaak gebruikt als kattenbakvulling). Dit klontert samen als het nat wordt, dus kun je ook zo de natte hoekjes eruit scheppen, stoft ook niet. Nadeel is dat sommige konijne erop gaan knagen/het opeten, dan is het beter op hennepvezel over te stappen. Heb zelf ook dit houtkorrels geprobeerd maar mijn konijnen begonnen erop te knabbelen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Stro is zoals reeds gezegd echt te warm, zeker als hij dan ook nog eens zijn dag doorbrengt in zijn nachthokje, dat sowieso al warmer is dan zijn leefdeel (lijkt mij toch, dat dat warmer is).

Buiten dat het te warm is absorbeert het ook nog eens niet of heel weinig, en ik weet niet of konijntjes het met mij eens zijn, maar ik vind die sprieten er persoonlijk nogal hard en oncomfortabel uitzien. Ongetwijfeld lekker warm in de winter en fijn om eens een ocsasioneel hapje uit te nemen, maar ook niet meer dan dat wat mij betreft.

Ik zou gaan voor hennep. Over heel het hok als je konijn niet zindelijk is, alleen in het wctje als hij/zij dat wel is. Basje zit hier momenteel op houtsnippers (alleen 's nachts - onbewerkte versie) en ik stap nadat deze baal op is ook gewoon over op hennep, niet veel duurder en beter voor de luchtwegen en dergelijke (heb ik gelezen).

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .