Spring naar bijdragen
Popiedoooo

Teddy knippen/scheren?

Recommended Posts

Hoi allemaal,

Mijn konijnen (teddy widder + teddy dwerg) staan sinds 1 mei buiten. Eerst was het koud en nu wordt het super warm. Ik merk ook echt aan ze dat ze sloom zijn van het warme weer.

Ik vroeg me af of het verstandig is om ze nu te knippen of te scheren. Ze hebben zo'n lange vacht en haren... Ik kan me herinneren dat toen ik Bo Gyi vorig jaar geknipt had hij zich ontzettend lekker voelde, maar toen stond hij binnen en was het herfst.

Heeft iemand hier ervaring mee? Kan ik ze knippen nu?

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

ja er zijn wel meerdere mensen op BB die hun teddy's haar knippen nu met de warmte, ik denk dat je ze er veel plezier mee zal doen.

je kan ook voor wat afkoeling een ice pod in hun ren leggen of een fles met water uit de diepvries met een handdoek rond, kunnen ze zich daar tegen leggen als ze het te warm hebben :yes:

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ik heb mijn kruising-teddy net vandaag geknipt. Hij ziet er niet uit (want ik ben niet zo handig), maar voor hem veel fijner. Ik weet van voorgaande jaren dat hij echt niet tegen de hitte kan en een korte coupe werkt veel beter voor hem.

De teddy vacht is niet echt geschikt voor scheren. Knippen gaat beter.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Die van mij is vandaag ook geknipt/geschoren, pffff wat een klus....

ziet er idd ook niet uit nu. Hopelijk is 1 keer voldoende voor deze zomer!

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ons konijn heb ik al enkele weken geleden kort geknipt... Was wel even een gek gezicht, was ineens een konijn ipv een pluk haar ;-)

Maar ik zie dat Pluis zich veel fijner voelt nu hij van zijn lange vacht af is.

En sinds hij is geknipt heeft hij ook bijna geen klitten meer!

Wat wel heel gek is, sinds hij is geknipt groeien er nu bruine haren ipv zwart witte..... ???

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
Ons konijn heb ik al enkele weken geleden kort geknipt... Was wel even een gek gezicht, was ineens een konijn ipv een pluk haar ;-)

Maar ik zie dat Pluis zich veel fijner voelt nu hij van zijn lange vacht af is.

En sinds hij is geknipt heeft hij ook bijna geen klitten meer!

Wat wel heel gek is, sinds hij is geknipt groeien er nu bruine haren ipv zwart witte..... ???

heb je je konijntje buiten? komt hij veel in de zon?

zwarte haren kleuren namelijk bruin door de zon ;) er groeien dus nog steeds zwarte haren, maar ze verkleuren door de zon :)

Als ze veel in de zon komen kunnen ze zelf chocolade bruin lijken ipv zwart :)

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

ik heb toevallig ook 2 teddy widders

en bij mij ging het woensdagochtend fout toen er 1tje flauwviel van de warmte direct de tondeuse erop gevrorenijswater in een flesje in hun hok theedoek erom heen! en nu kunnen ze het goed hebben.

die van mij staan binnen..

ik ben een voorstander van binnen omdat binnen altijd kouder is in de zomer en altijd warmer in de winter!

en natuurlijk omdat je veel meer met je bunny's bezig bent!

ik zou zeggen koop een mooie tondeuse en scheren maar! ze worden er niet mooier op maar voor het beestje zeker beter!

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ik heb ze gister beide geknipt.. En inderdaad ze zijn stukken actiever en ook veel meer binkies gesignaleerd!! Alleen nu hoorde ik dat het woensdag weer wat kouder wordt... Maakt dit verschil? Moet ik ze dan even naar binnen halen of kan dit geen kwaad?

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ik zou ze niet zomaar naar binnen halen omdat de temperatuurovergang dan ineens erg groot is. Als ze genoeg hooi en stro in een nachthokje hebben, kunnen ze daar in gaan als ze het koud hebben. Eventueel zou je ze ook naar een onverwarmde ruimte/schuur kunnen halen als je er niet gerust op bent, maar het is niet persé nodig. ;)

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ze staan op een balkon (tegen hek/muur aan dus goed afgeschermd tegen wind) en heb dus geen schuur... Ik kijk het wel even aan. Laatst zou het ook opeens weer 1 graden worden en heb ik ze wel naar binnen gehaald. Heb wel de ramen van mijn slaapkamer opengelaten zodat de overgang niet te groot zou zijn..

Sinds ik een nieuw buitenhok heb, heb ik ook zwarte zeilen die ik over hun bovenverdieping kan trekken, dus dit zal ook wel warmte bieden neem ik aan?

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
Gast
Deze discussie is nu afgesloten voor verdere antwoorden.

• Nieuwe aanmaken...

Important Information

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .