Spring naar bijdragen
paplepel

hulp gezocht met teddy's

Recommended Posts

Hallo allemaal,

Ik heb deze week 4 teddy's opgevangen. 1 voedster met zware oogontsteking. Daar heb ik nu oogzalf voor. En zit ze apart omdat ik niet zeker weet als ze drachtig is. Ook heb ik 3 rammetjes. Allemaal apart van elkaar gescheiden. De gezondste loopt al los in de ren bij de kippen. De andere 2 zitten in een hok omdat deze gevochten hebben. En allebei kapot neusje hebben door bijtwonden. dit heb ik allemaal onder controle.

Alleen grootste probleem is. Ze zitten onder de klitten. De voedster heb ik gister kaal geknipt. Maar de rest is veel erger. Hoe kan ik dit het beste oplossen.

De rammetjes worden over een poos gecastreerd. 100 euro totaal. Dus even wachten tot mijn loon binnen is. Da gaf gelukkig korting. Normaal is het duurder. En daarna haal ik nog 2 kortharige voedsters erbij.

dus hopelijk hebben jullie tips.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Waar woon je? Misschien is er iemand of een opvang in de buurt die je wil helpen?

Helemaal super dat je ze opgevangen hebt en gaat laten castreren etc! Wat een mazzel hebben ze gehad! Hopelijk komt er verder geen ellende v an de wondjes en is de dame niet drachtig!

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Woon in drenthe. Vlakbij Hoogeveen.

Heb een ren van 4 bij 4 meter dus daar komen ze allemaal in. De kippen zitten er voorlopig nog wel bij in. Maar deze gaan volgend jaar naar een andere ren.

Gelukkig heb ik ook van andere mensen 3 konijnenhokken gekregen. En in 1 hok is op gedeeld. Waardoor ik daar ook 2 konijntjes kwijt kon.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Weer een update:

Met het oogje van de voedster gaat het steeds beter. Alleen wat gepruts zeg. En ik denk dat ze drachtig is. Omdat ze wel een erg dik buikje heeft, vergeleken met de rest. En ik gok dat het niet zolang meer duurt. Dus morgen hok grondig schoonmaken weer. En dan zie ik het vanzelf wel. En dan maar hopen dat er niet zoveel jonkies uit komen.

1 rammetje zijn neus begint nu mooi te genezen. Alleen de ander lijkt erger te worden. Dus vanmiddag na schooltijd maar eens goed nakijken. En het eventueel goed schoonmaken. Hoopte dat het zonder hulp zou gaan genezen. Maar blijkbaar niet.

De andere 2 rammetjes doen het goed.

En denk dat ik van weekend die 2 rammetjes ga knippen. Zodat ze klitvrij worden. Dat word nogal een klus. Want 1 zijn kontje is 1 en al klit. Dus daar ben ik wel een poos mee bezig. Hopelijk lukt het in 1 keer en anders doe ik het gewoon in gedeeltes.

Heb alle tijd en wil niet dat ze veel stress krijgen. Zo tam zijn ze ook weer niet. En hierna probeer ik hun vacht gewoon kort te houden.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
ik wil je er best bij helpen, maar ik woon wel een eindje weg...

Waar woon je dan?

Zat opeens te bedenken dat kobus volgens mij zijn eigen neusje telkens openhaalt. Want er zat net opnieuw bloed bij. Want zodra ik bij hem in de buurt komt. Schuurt hij contineu zijn neusje open.

Maar ik kan de ren splitsen doormiddel van de deur dicht doen. Dus denk dat ik dat maar ga doen. Heeft ie grotere ruimte en hopelijk haalt hij zijn neus niet meer open

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Is er niet een timmer in de buurt die voor een klein prijsje de konijnen kan scheren?

Veel succes in ieder geval.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
Is er niet een timmer in de buurt die voor een klein prijsje de konijnen kan scheren?

Veel succes in ieder geval.

Zullen ze wel ervaring hebben met de vacht van de teddy's?

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Meestal niet, ik zou ook proberen te knippen en niet scheren, dat doet de vacht geen goed. Je kunt evengoed wel contact opnemen natuurlijk, wellicht zit er wel iemand met ervaring in de buurt.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Er zit toch iemand die wel een teddy's opvangt in Hoogeveen? Zij kan vast wel helpen of adviseren t.a.v. de vacht.

Ik kom even niet op de naam. Iemand anders??

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
Er zit toch iemand die wel een teddy's opvangt in Hoogeveen? Zij kan vast wel helpen of adviseren t.a.v. de vacht.

Ik kom even niet op de naam. Iemand anders??

Bertie Jonkman?

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

http://www.bunnybunch.nl/community/member.php?2376-bertie-jonkman

Nog even over de ruimte van 4x4, hier moeten dan zes konijnen in samen met kippen? Ik vind 4x4 zowieso veels te klein voor zes konijnen en al helemaal als er ook nog kippen bij zitten. Denk dat het je meer problemen kan opleveren dan het voordelen gaat opleveren. Zou over de ruimte nog wel even goed over nadenken.

Verder natuurlijk helemaal geweldig wat je voor deze konijnen doet! En mooi dat het met de meesten goed gaat. Zou inderdaad wel even naar dat neusje laten kijken als het niet heelt. Voor het knippen zou ik zeggen neem alle tijd, vooral ook omdat het nu erg warm is. Succes met alles en hopelijk is de dame niet zwanger.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Op internet staat 1 m2 per konijn en heb 16 m2. En kippen gaan

volgend jaar naar een andere ren

En knippen doe ik idd rustig mee. Ga niet haasten. Heb rammetje met kapotte neusje nu ook in een ren lopen. Arme schat werd gek in zijn hok.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ik weet wel een trimster voor langharige konijnen in Marknesse mocht dat te doen voor je zijn. Ook weet ik dat opvang Brutus in Zwolle een trimsalon erbij in heeft zitten en konijnen opvangt dus ongetwijfeld dat die ook met konijnen trimmen goed zijn.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
Ik weet wel een trimster voor langharige konijnen in Marknesse mocht dat te doen voor je zijn. Ook weet ik dat opvang Brutus in Zwolle een trimsalon erbij in heeft zitten en konijnen opvangt dus ongetwijfeld dat die ook met konijnen trimmen goed zijn.

Tnx voor je berichtje. Ga het eerst zelf proberen. Heb tot woensdag geen school. En als het niet lukt zal ik naar deze opties gaan kijken.

Oogje van voedster lijkt te genezen. Vind het alleen raar als ik het ooglid beetje naar boven haal dat er dan een dikke rode rand zit. En ander oog niet.

Maar rode rand word steeds minder. En steekt er niet meer onderuit.

Oeps zie net op google dat het zo hoort bij oogonsteking. Gelukkig is het niet zo ernstig als op die fotos. Schrok ervan.

Haar oogje is nog steeds mooi helder blauw.

bewerkt door paplepel

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Neusje van het rammetje geneest goed. 2 dagen aloe vera creme opgedaan en hij loopt in de ren. Entot nu toe is hij de tamste. En springt telkens in mijn armen. En is intussen klitvrij.

Oogje is ook bijna over van de voedster. Maar gelukkig nog geen jongen. Maar paps denkt wel dat er jongen inzitten.

Dus hoef nog maar 2 konijntjes te knippen

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Update:

Neusje is genezen van het rammetje. Oogontsteking is weg.

En voedster is bevallen van 5 gezonde jonkies. Hopelijk vind ik een fijn plekje voor ze.

En anders blijven ze hier. En zie ik het wel hoe ik het oplos met de ruimte. Hebben een grote tuin.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
Gast
Deze discussie is nu afgesloten voor verdere antwoorden.

• Nieuwe aanmaken...

Important Information

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .