Ga naar inhoud

ontzettend dik en zielig oog!


maartje

Aanbevolen berichten

hallo bunnybunchers,

gisteren belde mijn vriendin op. Ze heeft een konijntje met een ontstoken oog. Ik ben gelijk gaan kijken en schrok er erg van. Ik heb haar aangeraden om meteen vandaag naar de dierenarts te gaan. Ik heb hier een foto van het arme diertje, ik vind het zelf nogal op een soort gezwel lijken, maar het blijkt dat het nijntje het pas 2 of 3 dagen zo heeft. Heeft iemand dit zo eerder gezien? En wat zal de dierenarts zeggen? Is er iets aan te doen?

oog001ix1.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nee ze heeft het konijn pas. Het is ook nog maar 9 weekjes. Ze zag het eergisteren, toen was het nog niet erg. En gisteren zag ze dit en heeft ze me meteen gebeld. Er zit ook echt een bobbel, spoelen heeft inderdaad niet veel zin, want het gekke is dat er ook bijna geen vocht of etter uit het oogje komt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik denk dus dat dit konijn iets in zijn oog heeft gehad.

Of het er nog zit is de vraag.

Dat iets kan van een haal van een kat tot een strootje of zaadje ect komen.

Een gezwel zou eventueel kunnen, maar die komen meestal niet zo snel opzetten.

Myx is het in ieder geval niet aangezien dit dier voor de rest geen bulten ect heeft en ook gewoon nog actief is.

Dit konijn heeft in ieder geval ernstige pijn als ik dat oog zo zie.

En dat de eigenaren er nog niet mee naar de da zijn geweest vind ik erg triest, gelukkig heeft ie een klein engeltje in de vorm van maartje.

Veel succes bij de da, ben benieuwd wat die er van zegt.

Van foto's is iets zien toch altijd lastig

Link naar reactie
Delen op andere sites

sorry dat ik laat reageer, ik heb veel gewerkt in het asiel, want er waren zo weinig vrijwilligers. Ik ben inderdaad die dag nog bij de dierenarts geweest. Eerst schrok ze nogal, toen ze verder keek zei ze dat het wel meeviel, en dat het een ontsteking was. het beestje heeft nu anti-biotica en pijnstillers, en een zalfje voor het oog. Het ziet er al iets beter uit. Ik hou haar nu ook gewoon hier. Alleen schrok ik van een ding daarnet; ik maakte het oogje schoon, en ik ben eigenlijk een beetje bang dat ze blind is aan dat oog. Het oog reageerde namelijk nergens op, en het begint een beetje wit te worden (oogbal zelf) Heeft hier iemand ervaring mee? Anders bel ik straks toch de da nog ff.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dankjewel voor de reactie Mireille, ik vertrouw het zelf idd ook niet. De zwelling is wel iets geslonken, maar het zit elke keer nu wel vol pus. Ik maak het een paar keer per dag schoon met afgekoeld kokend water, en geef haar die druppels. Ik ga meteen de da bellen, want ik maak me echt zorgen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Heel veel succes, en ik hoop dat alles goed komt!

Maar stel nou dat ie echt blind wordt, kunnen konijnen daarmee leven? Ik bedoel, ik heb hier al een paar keer een konijn dat een achterpootje mist gezien, en dat lijkt geen probleem, is dat bij het zicht ook zo?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .